خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید وی پی ان

خرید kerio

دانلود فیلم

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید وی پی ان

خرید kerio

دانلود فیلم

احکام مسائل جنسی
به انجمن خوش آمدید
صفحه 1 از 6 1 2 3 4 5 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 57
  1. #1
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    احکام مسائل جنسی

    در نظر گرفتن ماههای شمسی در چه زمانهایی مقاربت جنسی نکوهیده می باشد؟


    در زمان های ذیل آمیزش مکروه است:




    از آنجا که برخی تحولات طبیعی مانند جزر و مد دریاها و رودخانه ها از وضعیت ماه تأثیر می پذیرند در این گونه موارد محاسبات بر اساس ماه های قمری بیان شده است.

    1. شب اول ماه قمری غیر از شب اول ماه رمضان که مستحب است. 2. در نیمه هر ماه قمری و در دو سه روز اواخر آن که ماه در تحت الشعاع خورشید است. 3. آمیزش از هنگام طلوع فجر تا طلوع خورشید و هنگام زوال خورشید و غروب آن مکروه است. 4. از دیگر زمان هایی که آمیزش در آن مکروه است شبی که در آن ماه گرفتگی و روزی که در آن خورشید گرفتگی یا زلزله رخ می دهد می باشد.
    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    جماع یعنی چه؟



    جماع در لغت به معنی انفمام دو چیز به یکدیگر است و در اصطلاح فقهی کنایه از نکاح و نزدیکی و آمیزش جنسی زن و مرد است. و بنابر فتوای فقهاء مراجع تقلید جماع هنگامی به وقوع می پیوندد و آثار شرعی بر آن بار می شو دکه ختنه گاه زن و مرد با هم مماس شوند. و البته تعبیر جماع به آمیزش جنسی زن و شوهر اطلاق می شود و اگر نعوذ بالله زن و مرد بیگانه ای با هم آمیزش جنسی کنند به آن زنا می گویند.

    خانمی که هنوز یک ماهی از بارور شدنش نگذشته است به بهانه همین حاملگی از نزدیکی شوهرش مانع می شود آیا این خانم شامل نشوز می شود؟و لطف کنید راهنمایی کنید با این خانم چگونه می شود کنار آمد و از لحاظ پزشکی چه توصیه‌هایی می فرمایید؟


    برای پاسخ به سؤال فوق باید علّت را از پزشک متخصص پرسید. زنان باردار برای زناشویی محدودیت هایی دارند ولی این که اصلاً مقاربت و نزدیکی در آن دوران ممنوع باشد مردود است. در شرایطی ممکن است مقاربت با زن باردار منجر به سقط جنین بشود. احتمال دارد خانم مذکور چنین اطلاعاتی دارد ولی اگر با شوهرشان دچار اختلاف هستند و شوهر تمایل به مقاربت دارد و زن ممانعت می کند و احتمالاً می ترسد دچار مشکل بشود بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از او سؤال کنند. ولی اصولاً پزشکان مقاربت را در دوران بارداری منع نمی کنند. برخی از پزشکان مقاربت با زن باردار را در ماه های آخر بارداری منع می کنند. خصوصاً نسبت به زنانی که سابقه سقط جنین دارند، و به طور کلی می گویند زن باردار در حال آمیزش نباید به اوج لذت جنسی برسد، بنابراین بهتر است به همراه یکدیگر به پزشک مراجعه کنند تا اگر زن به درستی مسأله واقف است و از روی دلیل و استدلال منع می کند مرد متوجه بشود و اگر زن بدون صحبت و از روی جهل و ناآگاهی و توهّم ممانعت می کند به ناآگاهی و جهل خودش آگاهی پیدا کند و موجبات نزاع و اختلاف را فراهم نسازد. یک احتمال نیز وجود دارد و آن این است که زن به دلایلی دچار ناتوانی و بی میلی جنسی شده است که در این صورت مرد باید تلاش کندآن را مرتفع نماید.
    برای آگاهی و مطالعه بیشتر در خصوص علل و عوامل ناتوانی یا بی میلی جنسی توصیه می شود کتابهایی که در انتهای سؤال مطرح شده است مطالعه نمایند.

    ناتوانی بی میلی و سردی جنسی پیشگیری و درمان، آرمان ساکت، دکتر محمد نامدار مقدم. 1- بهشت خانواده، دکتر سید جواد مصطفوی
    ویرایش توسط bittermoon : 10-11-2010 در ساعت 09:59

  2. 4 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010), hosseingrami (10-11-2010), kahrobara (03-23-2012)

  3. #2
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    در صورت امکان زیان‏های زیادی روی در امور جنسی بعد از ازدواج را شرح دهید.


    درباره آمیزش با همسر بیانات مختلف و به ظاهر متضادی از رسول خدا(ص) وامامان معصوم(ع) صادرشده است:مثلاً حضرت رضا(ع) فرمود:"درخروس سفید پنج خصلت از خصایل پیامبران وجود دارد:

    در این حدیث تصریح شده که آمیزش زیاد خوب است. در حالی که در حدیث دیگری از پیامبر(ص) می‏خوانیم:"کسی که تصمیم دارد باقی بماند، باید چند کار را انجام دهد:

    چنان که مشاهده می‏شود این حدیث اعلان می‏کند آمیزش زیاد عمر انسان را کوتاه می‏کند. از بوعلی سینا نقل شده:"تا می‏توانید جماع و آمیزش را کم کنید، چون آب زندگی است که در رحم زنان ریخته می‏شود".
    جمع بین این دو دسته روایات این است که اسلام می‏خواهد جلو افراط و تفریط را بگیرد؛ یعنی نه آن قدر از آمیزش اجتناب کن که زن و مرد از نظر غریزه جنسی اشباع نشوند، نه افراط کنند که دچار ضعف اعصاب (1) و کوتاهی عمر و ناتوانی جنسی گردند.
    پی نوشت‏ها:


    1 - شناخت اوقات نماز. 2 - غیرت نسبت به خانواده و ناموس. 3 - سخاوت. 4 - شجاعت. 5 - آمیزش زیاد. 1 - سحر خیز باشد یا صبح زود صبحانه بخورد. 2 - سعی کند خیلی بدهکاری نداشته باشد (دین زیاد انسان را پیر می‏کند). 3 - آمیزش با زنان را کم کند. 1 - صدوق (ره)، خصال، ص 208، باب خمس، حدیث 63.

    با استفاده کاندوم برای مردان در تماسهای جنسی شرعی آیا خطری از جانب ویروس ایدز ما را تهدید نمی کند.


    اگر منظور از تماس های جنسی شرعی، تماس با همسر دائمی خود است و او مبتلا به ایدز نیست، خطری مرد را تهدید نمی کند ولی اگر همسر دائمی مبتلا باشد در صورت ایجاد هرگونه زخم یا خراش موقع مقاربت احتمال انتقال وجود دارد حتی با کاندوم و اگر منظور همسران ناشی از ازدواج موقت است که هر چند وقت یک بار در صیغه مرد خاصی هستند در هر نوبت آمیزش حتی با استفاده از کاندوم خطر مذکور وجود دارد. چون امکان دارد فرد مزبور حامل ویروس ایدز باشد.

    آیا مقاربت جنسی با همسر هر شب اخلاقی و شرعی است ؟لطفا بفرمایید طبق روایات و احادیث ائمه چگونه باید در این مورد عمل کرد؟


    میل جنسی همانند تشنگی و گرسنگی، امری است طبیعی و شدت آن به تناسب تفاوت های فردی و ویژگی های مختلفی که هر شخص دارد و نیز شرایط و زمینه ها فرق می کند ولی بطور متوسط میل جنسی مرد، شدیدتر از زن است یعنی مرد جنبه شهوانی بیشتری دارد یا حداقل می توان گفت اقدام مردان برای مقاربت بیشتر از زنان است.
    وظیفه شرعی و اخلاقی زن اینست که نیاز جنسی همسرش را تأمین کند و اگر عذر شرعی ندارد (مثل دوره قاعدگی یا هنگامی که روزه است البته روزه واجب مانند ماه مبارک رمضان) به درخواست همسرش پاسخ مثبت دهد البته گاهی اوقات زن یا مرد ممکن است در عمل مقاربت دچار افراط و تفریط شوند در اینصورت باید علل آنرا مورد بررسی قرار داد که چرا مرد بیش از حد معمول و یا بسیار کمتر از حد معمول آمیزش می کند البته تفاوت های فرد، نوع تغذیه، تماشای صحنه های شهوت برانگیز مانند فیلم هایی که موجب تحریک جنسی می شود و عوامل متعددی در شدت و ضعف میل جنسی نقش دارند گاهی اوقات نیز عدم آگاهی از اینکه افراط در این عمل ضررهایی برای انسان دارد موجب می شود که فرد زیاده روی کند مضافا بر اینکه در اوائل دوره ازدواج و نیرومندی جوانی نیز در این زیاده روی نقش دارد در هر حال میزان مقاربت جنسی یک حد معین و مشخصی ندارد که بگوئیم زن شرعا باید هر از چند وقت نسبت به میل جنسی شوهرش تمکین کند البته از طرف مقابل این حق برای زن لحاظ شده است که وظیفه مرد است و باید در صورت نداشتن عذری موجه با همشرش آمیزش داشته باشد. بنابراین برای تعدیل در این مسأله (جنسی) به راهکارهای زیر توجه کنید:



    الف. شغل او بگونه ای است که با زنان برخود زیادی دارد و یا تفکرات و تخیلات شهوت برانگیز زیادی دارد و باعث تحریک جنسی او می شود در اینصورت اگر او را ارضاء کنید از انحراف جنسی او جلوگیری می شود.
    ب. نوع تغذیه و کیفیت و همینطور کمیت آن می تواند نقش داشته باشد غذاهای مقوی و پرکالری مثل گوشت، تخم مرغ، خرما، عسل یا غذاهای تحریک کننده مانند فلفل، پیاز، سیر و ... می تواند همواره بدن او را آماده انجام عمل جنسی کند بنابراین مصرف غذاهای او هم از نظر کمی و هم کیفی باید کاهش پیدا کند.
    ج. ترشح بیش از حد برخی از هورمونهایی که باعث تحریک جنسی می شود که در این صورت باید به پزشک (روان پزشک یا پزشک مربوط به غدد و هورمون) مراجعه کنید.
    د. او را تشویق به ورزش کنید بویژه اگر شبها قبل از خواب حدود یک ساعت یا حداقل نیم ساعت ورزش کند هم بخشی از کالریهای اضافی سوخته می شود و هم بدن او خسته شده خیلی سریع و راحت می خوابد.
    ه. هنگامی که به بستر خواب می روید در مورد مسائل جنسی صحبت نکنید تا از تحریک او کاسته شود.
    تا بررسی دقیق مسأله و کشف دلایل جسمانی یا روانی کماکان شما به درخواست او پاسخ مثبت دهید تا تنشی در خانواده بوجود نیاید. در اینصورت می توانید علل آنرا پیدا کنید و با روش صحیح و کم ضرر رفتار جنسی او را تعدیل کنید.
    و. در ضمن به وضعیت خودتان نیز توجه داشته باشید که شاید خود شما نیز در این مسأله نقش داشته باشید. خودآرایی بیش از حد، بیشتر از معمول در مقابل او عریان بودن یا عوامل دیگری که به شما مربوط می شود می تواند در زیاده روی او در مسایل جنسی نقش داشته باشد.


    2. اگر در هفته های اول ازدواج هستید خیلی نگران این امر نباشید به احتمال زیاد بعد از مدتی کاهش پیدا می کند. 3. اگر مدت های مدیدی از ازدواج شما می گذرد یعنی بیش از یکسال ولی هنوز مثل روزهای اول ازدواج، همسرتان بدون استثناء هر شب می خواهد آمیزش داشته باشد. چند دلیل می تواند داشته باشد:
    1. به او آگاهی دهید که زیاده روی در مقاربت باعث کوتاهی عمر می شود چنانچه امام صادق(ع) فرمود: «من اراد البقاء و لا بقاء فلیقل غشیان النساء» فرمود:کسی که عمر بیشتری می خواهد، باید با زنان کمتر آمیزش کند. (سفینه البحار، ج 1، ص 185، به نقل از کتاب بهشت خانواده نوشته دکتر سید جواد مصطفوی)

  4. 3 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010), hosseingrami (10-11-2010)

  5. #3
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    با توجه به آیه 226 بقره‌، که مجامعت زنان هر 4 ماه یکبار واجب شده است این مدت تا چه زمانی است‌؟تا زمان ولادت فرزند یا تا زمان یائسه شدن زنان است‌؟


    پرسشگر محترم‌!آیة فوق به مسئله "ایلاء" (سوگند مرد بر این که با زن آمیزش جنسی نکند) اشاره نموده است‌، که شوهر تا چهار ماه مهلت دارد که زن را از این گرفتاری و نابسامانی نجات دهد یا از سوگند خود برگشته و با همسر خویش زندگی کند و یا رسماً او را طلاق داده و آزاد سازد، تعیین مدت‌، برای شخص ایلاء کننده طبق نظر مفسران از این نظر است که آمیزش جنسی به عنوان یک واجب شرعی در هر چهار ماه لازم است و رعایت این مدت نیز در مورد همة زنان یکسان است‌، البته در مورد زنان جوان که بیم آن می‌رود به گناه گرفتار شوند، لازم است‌، فاصلة آمیزش جنسی را آن چنان کم کنند که نیاز جنسی آنان تأمین شود.(تفسیر المیزان‌، علامه طباطبایی‌؛، ترجمه استاد محمد تقی مصباح یزدی‌، ج 2، ص 318، نشر بنیاد علمی و فکری علامه طباطبایی / تفسیر نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 2، ص 104، دارالکتب الاسلامیة‌.)

    حالات جنسی زنان شدیدتر است یا مردان ؟


    در مورد حالات جنسی دختران و پسران و تفاوت آنها می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

    2- زنان احساسات و عواطف سرشاری دارند و در نتیجه از خشونت جنسی پرهیز می‏کنند. 3- زنان همواره آغازگر رابطه جنسی بوده و بدون اشارت آنها شروع آمیزش جنسی لذت‏بخش ناممکن است. 4- قدرت جنسی زیادتر زنان مستلزم پذیرش اعمال طولانی و مکرر را روشن می‏سازد. 5- رفتار جنسی اجتماعی زنان در ظاهر منفعلانه است ولی مردان سریعا عقل‏باخته و حالت فاعلی و اشکار وتهاجمی به خود می‏گیرند. اسلام نیز برای حفظ جامعه از انحرافات اخلاقی و جنسی، تأکید فراوان و زیادی روی حجاب و شؤونات اجتماعی داشته است. 6- بر طبق تحقیقات میدانی انجام گرفته از جمله تفاوت‏های جنسی پسران ودختران این است که پسران بیش ازدختران خواستار اوج لذت جنسی‏اند، بیش از دختران به خیالبافی‏های جنسی پناه می‏برند، نسبت به نشانه‏های جنسی حساس‏ترند، در خواب بیشتر از دختران به اوج لذت جنسی می‏رسند. برای باقی ماندن در حالت تحریک جنسی، کمتر به تحریک مداوم احتیاج دارند، میزان روابط جنسی‏شان با بیش از یک جنس مخالف، بیشتر از دختران است.
    1- تفاوت در نوع و شکل فکر در زن و مرد. مردان طالب ارضاء سریع و زنان طالب عشق‏بازی هستند. مردان به صرف در آغوش گرفتن زنی به سراغ اصل قضیه تناسلی و آمیزش جنسی می‏روند، در حالی که زنان ممکن است درعشق جنسی و تماشای بدن، موهای سینه، عضلات و کلمات عاشقانه مردان غرق می‏شوند. بنابراین همانطور که دردستورات دینی ما نیز آمده است، قبل از آمیزش، ملاعبه کردن نیکو شایسته است. تا هر دو (زن و شوهر) از این عمل لذت کافی را ببرند و به اصطلاح علمی به اوج لذت برسند.

    چه هنگام به یک خانم غسل واجب می شود ؟


    ( از روابط جنسی) - وقتی آمیزیش جنسی محقق شود ( نه مقدمات آن ) غسل بر مرد وزن واجب است ، چه آمیزش از راه عادی باشد یا غیر عادی( از قبل یا دبر)

  6. 3 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010), hosseingrami (10-11-2010)

  7. #4
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    آیا اشکال دارد که زن و مرد در هنگام مقاربت به طور کامل عریان باشند؟


    عریان بودن مرد در حال مقاربت مکروه است، ولی عریان بودن زن کراهت ندارد.(1) اما برای هیچ کدام حرمت ندارد.
    پی نوشت‏ها:

    1. امام خمینی، تحریرالوسیله، ج 2، ص 239، مسئله 8.
    آیا مقاربت و نزدیکی با همسر ایام خاصی دارد؟


    مقاربت در برخی ایام حرام (مانند ایام عادت) و در برخی مکروه است (مانند شب نیمه ماه قمری و یا شب اول و آخر آن) تفصیل این مطلب را در کتاب حلیة المتقین و یا منابع دیگر مطالعه کنید.
    آیا می توان با همسر در دوران نامزدی رابطه جنسی داشت ؟


    «دوست عزیز گرچه از نظر شرعی آمیزش در دوران نامزدی و عقد موقت اشکالی ندارد ولی از نظر روانشناختی شایسته نیست . همانگونه که خود می دانید به اینجا به منظور مشاور رجوع کرده اید نه به فقیه و احکام شرعی و لذا باید مطابق قواعد مشاوره عمل کنید. (البته بین شرع و دستورالعمل های مشاوره تنافی وجود ندارد ولی آنچه باید به آن عمل شود در مراجعه به مشاور توصیه های مشاور است ) از این روی خاطر نشان می سازد که آمیزش جنسی در این دوران مناسب نیست و تائثیرات فرهنگی و روحی منفی بدنبال دارد در کنار این توصیه اکید توصیه موکد دیگر داریم که نباید دوران نامزدی و عقد موقت زیاد طولانی باشد شما گفته اید که دو سال دیگر قصد ازدواج دارید و حال آنکه این فاصله خیلی زیاد و صددرصد مخالف قواعد روان شناختی است . لذا توصیه می شود که ازدواج خود را خیلی به تعویق نیاندازید ولی با تدابیری که خود می دانید از انعقاد نطفه و بچه دار شدن تا زمان مقتضی ممانعت به عمل آورید.»

  8. 3 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010), hosseingrami (10-11-2010)

  9. #5
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    جهت آمیزش اگر پس از خروج منی انسان بخواهد دوباره عمل آمیزش را انجام دهد آیا باید دوباره غسل کند یا لازم نیست و باید پس از چند بار آمیزش غسل کند.


    برای چند بار نزدیکی با همسر یا بطور کلی جنابت های پی در پی یک غسل جنابت به نیت همه آنها کافی است (توضیح المسائل آیت الله بهجت، م 380).

    مقاربت با زن هنگامی که باردار است ، آیا از نظر پزشکی و شرعی مشکلی به وجود می آورد؟


    از نظر شرعی مشکلی ندارد و از نظر پزشکی موارد مختلف است . برای اغل زنان مشکلی پیش نمی آید و در مورد برخی دچار مشکل می شوند در این مورد به پزشک متخصص مراجعه کنید. البته اگر به نظر پزشک متخصص ، آمیزش هنگام بارداری برای بچه یا مادر ضرر داشته باشد، از نظر شرعی جائز نخواهد بود. لذا مواردی که احتمال ضرر هست ، خوب است با پزشک مشورت شود.

    در بعضی از کتب بیان شده که نزدیکی و مقاربت بین زن و مرد هر چهار ماه واجب است به نظر شما راه مناسب در ارضاء غریزه جنسی و زمان مناسب که دو طرف بتوانند سیر طبیعی این نعمت خدادادی را به نحو احسن انجام دهند و از یگدیگر راضی باشند چیست؟


    در مباحث مربوط به زناشویی و رابطه زن و شوهر دو مسأله حایز اهمیت است یکی مسأله حق و دیگری اخلاق. به عبارت دیگر زن و شوهر نسبت به یکدیگر حق و حقوقی دارند که در متون فقهی و قوانین شرعی و قوانین مدنی و ... آمده است. ولی آیا زندگی زناشویی فقط بر پایه حقوق به چرخش در می‌آید؟اگر بنا باشد زندگی زناشویی را بر پایه حقوق استوار کنیم زندگی هیچ لذتی نخواهد داشت. مثلاً از نظر شرعی و فقهی زن وظیفه ندارد برای شوهر غذا طبغ کند، خانه اش را جارو کند، لباسش را بشوید و فرزند را شیر بدهد و ...و می تواند برای انجام این کارها برای خودش مزد دریافت کند و بگوید به شرطی انجام می دهم که مزدم را پرداخت کنی. ولی آیا اگر زنی بگوید بچه ام (بچه ات) را بشرطی شیر می دهم که مزدم را بدهی این زن چگونه زنی است!
    موضوع استمتاع جنسی نیز دو جنبه دارد. یک جنبه شرعی و فقهی و یک جنبه اخلاقی. از نظر فقهی و شرعی مرد حق ندارد بیش از مدت زمان مشخص مانع استمتاع جنسی او بشود. هم خوابگی و هم بستری یکی از حقوقی است که زن بر گردن مرد دارد و متقابلاً نیز هم خوابگی و هم بستر شدن از حقوق مرد است نه زن می تواند مانع استمتاع مرد بشود و نه مرد مانع استمتاع مرد. زن در برابر درخواست مرد وظیفه دارد بجز در مواردی که منع شرعی دارد به خواسته مرد پاسخگو گوید و او را ارضا کند و گر نه نفقه ندارد و ناشزه تلقی می شود و مرد نیز حق ندارد بیش از چهار شب جدایی از همسرش بخوابد یعنی از هر 4 شب سه شب اختیار دارد جدا بخوابد ولی شب چهارم حتماً باید در کنار همسرش و در حالت آشتی بخوابد و بیش از 40 روز حق ندارد از آمیزش جلوگیری کند.
    اما در بحث اخلاق جنسی موضوع متفاوت است. زن و مرد هر وقت تمایل به ارضا جنسی از یکدیگر داشتند باید همدیگر را ارضا کنند. ارضاء جنسی جنبه جسمی ندارد بلکه بیشتر جنبه روانی دارد زمانی تمایل جنسی بوجود می آید که ناراحت و خسته نباشد و ... مثلاً اگر کسی دچار مصیبت شدیدی شده باشد تمایل جنسی ندارد ولی آیا به این معناست که غدد جنسی او ترشح ندارد قطعاً دارند ولی تحریک جنسی مربوط به مسایل روانی است. بنابراین زن و مرد هر وقت تمایل داشتند باید یکدیگر را ارضا بکنند. البته موانع شرعی و عرفی و ... را باید مد نظر داشته باشند. هر کدام ابراز تمایل کند دیگری اگر تمایل ندارد نمی تواند و نباید امتناع ورزد. البته مرد اگر تمایل دارد باید زن را با ملابسه و بازی و بوسه و ... آماده کند و بدون آمادگی اقدام به ارتباط جنسی با همسرش نکند. باید آماده اش کند تا ارضاء او نیز کامل بشود. و ...

    ادامه دارد...

  10. 2 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010)

  11. #6
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    چرا رابطه دختر و پسر در دین اسلام محدود است ؟توضیح دهید؟

    بی گمان هرگاه روابط دختر و پسر بیگانه. شکل نامحدودی به خود بگیرد بر آن مفاسد بسیاری مرتب می شود. در اسلام روابط جنسی که جنس مخالف باید در چارچوبه ای منضبط و شرعی و در قالب ازدواج دائم یا موقت واقع شود و هرگونه رابطه جنسی در خارج از محدوده ازدواج پذیرفته نیست، طبیعی است که هرگونه رابطه دیگری برای که دختر و پسر بیگانه و غیر محرم باید محدود بوده و در حد ضرورتها انجام گیرد چه اینکه در غیر این صورت بسیار بیم می رود که روابط عادی به روابط جنسی کشیده شود و آنگاه نتوان دامنه آن را جمع کرد. باید اذعان نمود جهان غرب با برداشتن حریمها میان دو جنس و نامحدود کردن رابطه ها هرگز نتوانسته است امنیت جنسی و روانی مردم را تأمین کند و انبوه مفاسد جنسی و از هم پاشیدگی خانواده ها و تضعیف بنیان آن همه نتیجه طبیعی روابط نامحدود زن و مرد است که در داوری عقل و شرع پذیرفته نیست.

    بعد از نزدیکی زن و مرد و بعد از عمل مقاربت تا چند ساعت ترشحاتی از زن خارج می‏شود حکم آن چگونه است. آیا بلافاصله بعد از عمل مقاربت، زن می‏تواند غسل کند و ترشحاتی که از زن خارج می‏شود پاک است یا نجس؟


    آبی که پس از غسل از زن خارج می‏شود اگر منی مرد باشد که در رحم باقی مانده نجس است ولی غسل ندارد. ولی اگر منی خود زن باشد، هم نجس است و هم غسل دارد. زیرا اگر زن به اوج شهوت جنسی برسد و مایعی از او خارج شود جنب است و باید غسل کند. (با استفاده از سؤال 171 اجوبه، ج 1)


    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    همبستر شدن با همسر خود در چه ایامی و اوقاتی گناه محسوب می‏شود؟


    همبستر شدن در ایام حیض(قاعدگی) حرام است و موجب کفاره می‏شود . (در ایام استحاضه زن اگر غسل کند و به وظیفه مخصوص خود عمل کند اشکالی ندارد).
    در ایام نفاس که پس از زایمان بانوان خون می‏بینند مقاربت حرام است. برای تفصیل و توضیح به رساله عملیه مراجعه کنید. اگر ابهامی بود مجدداً مکاتبه کنید؛ در غیر این موارد آمیزش حرام نیست. در بعضی از مواقع جماع و هم بستری مکروه است:در موقع گرفتگی خورشید و ماه، زلزله، وزیدن بادهای شدید و طوفان، غروب خورشید و طلوع فجر و یکی دو شب آخر ماه و شب نیمه هر ماه، شب چهارشنبه، شب عید قربان، شب عید فطر و پس از جنب شدن در خواب قبل از غسل.

  12. 2 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010)

  13. #7
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    اگر در زمان نامزدی با نامزد خود آمیزش بکنیم چه حکمی دارد؟


    تا پیش از خواندن عقد، به یکدیگر نامحرم هستید و باید از هرگونه تماس بدنی مانند دست یکدیگر را گرفتن اجتناب ورزید. انشاءالله زندگی خوب و سرشار از محبت در سایه عمل به احکام شرعی داشته باشید. راه کار این است که اگر مقدمات کار انجام گرفته و یکدیگر را برای همسری انتخاب نموده اید هر چه زودتر عقد را بخوانید. بعد از اجراء صیغه عقد هر گونه تماس و لذت و رابطه زن و شوهر از یکدیگر اشکال ندارد گر چه برای رعایت رسوم عرفی می تواند آمیزش را به شب زفاف موکول نمائید


    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    نزدیکی با همسر در دبر چه حکمی دارد؟و چه ضرری از نظر پزشکی دارد؟


    بنا بر نظر امام و مقام معظم رهبری ، نزدیکی با همسر از دبر کراهت شدیده دارد و احتیاط این است که در صورت رضایت نداشتن همسر ترک شود، (تحریرالوسیله ، ج 1، ص 430، مسائله 11) بنا بر نظر آیت الله فاضل ، نزدیکی با همسر در دبر اگر ضرر قابل توجهی برای زن نداشته باشد و زن راضی باشد، کراهت شدیده دارد، (جامع المسائل ، ج 1، ص 467). از نظر پزشکی هم گفته اند مقاربت از پشت ممکن است موجب بیماری جسمی و روحی شود و زن نیز طبعا" تمایلی به این نوع مقاربت ندارد و در صورت دخول هر دو طرف جنب می شوند و غسل هم واجب می گردد.

    نزدیکی کردن از پشت باهمسر چه حکمی دارد?


    نزدیکی با همسر از پشت از نظر بسیاری از فقها مکروه است. البته
    کراهت آن شدید است ولی حرام نیست. فلسفه کراهت این عمل آن است
    که هر عضوی از اعضای بدن برای انجام وظیفه‏ای خاص خود آفریده شده
    است و مجرای پشت برای تخلیه روده‏ها و دفع مدفوع است. هم چنین
    مقاربت از این طریق موجب بیماری‏های مختلف جسمی و روحی برای زن
    می‏شود. زن نیز نسبت به این کار طبعا تمایلی نداشته و لذا این کار در شرع
    مکروه است و بنا بر نظر برخی از فقها حرام دانسته شده است. در پایان این
    نکته را یاد آور می‏شویم که هر چیزی که زیبا بود الزاما نباید برای مقاربت
    مناسبت داشته باشد.

  14. 2 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010)

  15. #8
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    آیا نگاه کردن به عمل جنسی دیگران حرام است؟


    درباره نگاه کردن به دو نفر که مشغول آمیزش جنسی هستند، مسائلی مطرح است که باید به آنها توجّه داشت:





    1. کار آنها منکر است و باید بیننده سریعاً وظیفه نهی از منکر و جلوگیری از آن را انجام دهد و بی‏تفاوت نباشد. 2. نظر به عورت زن و مرد حرام است. 3. نگاه کردن به آنها از روی تلذذ جنسی حرام و گناه است. 4. نباید سِرّ آنان را نزد کسی فاش کرد و از گناه آنان سخن گفت؛ مگر اینکه حاکم شرع از وی بخواهد که شهادت دهد، آن هم در صورتی که سه شاهد دیگر وجود داشته باشد که با شهادت وی، چهار شاهد کامل شده قضیه نزد حاکم شرع ثابت گردد.

    آیا در هنگام آمیزش جنسی وجود ملافه و پتو صدق پوشش می کند؟


    مقصود از عریان بودن این است که:هیچ پوششی بر آنان نباشد و وجود ملحفه، پتو و مانند اینها، برای صدق ساتر و پوشش کفایت می‏کند.

    من 7 ماه پیش باردار بوده ولی در هفته 8 سقط شد. در حال حاضر نیز باردار هستم مشکلی قبلا پیش آمده بود که این بار نیز تکرار گردید .من بعد از هر نزدیکی لکه بینی یا خونریزی داشتم حتی در موادری که دخول صورت نگرفته بود. لطفا علتی که باعث این امر می گردد را بیان کنید و آیا همین علت باعث سقط قبلی شده بود؟چون پزشک با توجه به آزمایشات انجام شده علتی را بیان نکرد. از پاسح شما سپاسگزارم


    علت دقیق احتیاج به گرفتن شرح کامل ومعاینات پزشکی است. علتی که البته بسیار نادر است ولی در مورد شما امکان دارد صادق باشد این است که در هر بار مقاربت ولو دخول صورت نگیرد اگر به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برسید باعث تحریک عضلات جدار رحم و تخریب ارتباط جفت با لایه های تغذیه کننده داخل رحم گردیده و در نتیجه لکه بینی رخ می دهد البته بعید به نظر میرسد صرفا ارگاسم باعث سقط شود و حتما عوامل دیگری مانند ضربات فیزیکی هنگام بازی و ملاعبه با همسر یا سست بودن گردن رحم و ... در میان باشد که احتیاج به بررسی پزشکی دارد.
    در هر حال برایتان مسلم شده که صرفا عمل مقاربت باعث لکه بینی و سقط جنین می گردد لازم است از این پس در 3-4 ماه اول حاملگی مطلقا از عمل مذکور خودداری کنید.
    ویرایش توسط bittermoon : 10-11-2010 در ساعت 09:53

  16. 2 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010)

  17. #9
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    برای جلوگیری از حاملگی ازکاندوم استفاده می کنیم برشوهرم به جهت انزال غسل واجب می شود باتوجه به اینکه منی داخل رحم ریخته نمی شودآیامن هم بایدغسل کنم ؟


    هرگاه آمیزش جنسی بین زن ومرد ولو با استفاده از کاندوم انجام گیرد هر دو جنب می‏شوند اگر چه انزال هم صورت نگیرد.

    آیا اگر زن بعد از ازدواج بفهمد مرد عقیم است می تواند طلاق بگیرد؟


    در صورتی که مرد توانایی آمیزش جنسی داشته باشد زن نمی‏تواند عقد را فسخ نماید. و در این حال اختیار طلاق بامرد است بلی اگر شوهر توافق کند که زن مهریه خود یا چیز دیگری را ببخشد و مرد به ازای آن زن را طلاق دهد. (طلاق خلع) اشکالی ندارد.

    آیا عوارض جسمانی و بیماری های سفلیس سوزاک ایدز در ازدواج موقت ایجاد می شود؟


    شرایط ازدواج موقت، مانند نگه داشتن عده، تأمین کننده بهداشت نسلی و بهداشت جسمی در آمیزش جنسی است. البته اگر در یکی از طرفین از قبل آلودگی‏هایی وجود داشته باشد، مسأله دیگری است، که باید از طریق معایناتلازم و به کار بستن اصول بهداشتی مانع گسترش آن شد.
    نکته دیگر آن که فرض کنید متعه‏ای در کار نباشد، آیا بدان معناست که روابط جنسی.... به کلی متروک می‏شود.
    پس چه بهتر که این روابط قانونمند شده تا از نظر بهداشتی نیز قابل کنترل باشد.

  18. 2 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010)

  19. #10
    مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    با توجه به ضرورت آموزشها در دوران کودکی ،آیا آموزش مسائل جنسی در سنین کودکی پایین تر از 7 سالگی ضرورت دارد و به چه شیوه هایی می توان این آموزش ها را به کودکان داد؟


    به نظر نمی رسد در دوران کودکی و در سنین کودکی پایین تر از 7 سالگی ضرورتی برای آموزش مسائل جنسی وجود داشته باشد. توصیه های پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) به والدین این است که کودک در معرض دید و یا حتی شنیدن صدای تنفس والدین در هنگام مقاربت جنسی آنان نباشد. این سفارش ها بیانگر آن است که اولا مرحله ای از تمایلات جنسی در آغاز دوره کودکی وجود دارد، گرچه کودک از آن آگاه نیست و ثانیا عوامل بیرونی ناهشیار بر رفتار جنسی تأثیر می گذارد.
    در این سن کودکان بسیاری از اعمال و گفتار را تقلید می کنند و با والدین خود همانند سازی می نمایند. با آلت جنسی خود بازی می کنند و می خواهند جنسیت خود را شناخته از تفاوت های جنسی مذکر و مؤنث آگاه شوند. در این مرحله هر پسر یا دختری به طور حتم از جنسیت خود آگاه می شود و در پایان این مرحله (حدود 6 سالگی) نقش جنسی خود را باید به خوبی ایفا نماید.
    یکی از جلوه های تشخیص و شناخت نقش جنسیت در طول سنین مزبور به ویژه شش تا 7 سالگی، ظهور و درک انگیزه های جنسی است گویا در این دوران غریزه جنسی کودکان تا اندازه ای هر چند کم رنگ خودنمایی می کند و کودکان به تدریج آثار آن را به گونه ای احساس می کنند. از این رو برخی از روایات اسلامی بر این نکته تأکید دارد که بستر کودکان و به ویژه کودکان ناهمجنس را از شش سالگی به بعد از یکدیگر جدا سازید در مواردی نیز مادر از خوابیدن در کنار دختر 6 ساله خود منع شده است. در واقع اسلام می خواهد که غریزه جنسی در دوران شکوفایی خود رشدی طبیعی داشته باشد زیرا در غیر این صورت بیم آن می رود که کودک به بلوغ زودرس مبتلا گردیده برای خود و اولیا و مربیان مشکلاتی به بار آورد.

    فسق و زنا یعنی چه؟


    :"فسق" به هر گونه نافرمانی (گناه) و خروج از راه و رسم بندگی خدا گفته می شود.(1)
    معنای "زنا" آن است که مرد و زنی به طور نامشروع و بدون عقد شرعی از روی آگاهی و عمد با هم آمیزش جنسی انجام دهند.(2) زنا از مصادیق فسق است، بنابراین به مرد و زن زناکار فاسق گفته می شود.
    پی نوشت ها :


    1 - تفسیر نمونه، ج5، ص 245؛ فرهنگ معین، ج2، ص 3470.


    پوستر و عکسی که از ائمه معصومین(ع) در بازار به فروش می‏رسد، آیا تصاویر واقعی است؟و اگر در اتاق خواب باشد، آمیزش در آن اتاق اشکالی دارد یا نه؟


    این عکسها واقعی نیست و خوابیدن و آمیزش در آن اتاق‏ها اشکالی ندارد.
    2 - همان، ج2، ص 1749.

    ادامه دارد...

  20. 2 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010)


 
صفحه 1 از 6 1 2 3 4 5 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

     

تعداد اعضای بازدید کننده از این تایپیک : 9

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •