مواد لازم برای 4 تا 6 نفر :

كدو حلوایی به وزن دو كیلوگرم -- 1عدد
پیاز خلال شده-- 1عدد
روغن زیتون--1 قاشق سوپخوری
كدوی سبز ورقه شده--1عدد
قارچ ورقه شده--115 گرم
گوجه فرنگی خرد شده--400 گرم
آب مرغ--2 پیمانه
ماكارونی صدفی--75 گرم
پنیر خامه ای--4 قاشق سوپخوری
ریحان خردشده--2 قاشق سوپخوری
نمك و فلفل-- به اندازه كافی


طرز تهیه :
ابتدا كدو حلوایی را پوست گرفته و آن را به صورت قطعات كوچك خرد كنید. پیاز و قطعات خرد شده ی كدو حلوایی را در تابه ای ریخته با روغن زیتون مخلوط كنید و با حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه بپزید. گاهی آنها را هم بزنید.
كدوی سبز و قارچ را اضافه كنید و به مدت سه دقیقه تفت دهید. سپس گوجه فرنگی، ماكارونی و آب مرغ را افزوده، به اندازه كافی نمك و فلفل بزنید و مخلوط را به جوش آورید . پس از جوش آمدن خوراك در ظرف را بسته آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید.
سپس پنیر خامه ای و ریحان را اضافه كنید. خوراك كدو حلوایی آماده ی سرو است.






نكات:
كدو حلوایی دارای مقدار كمی كالری است ( 20 كالری انرژی در 100 گرم ) و مصرف آن در غذا برای كسانی كه وزن خود را كنترل می كنند، مناسب است.
همچنین منبع غنی پتاسیم است و برای افراد دچار فشار خون مفید می باشد برای افراد دچار ناراحتی كلیوی مناسب نمی باشد. جذب آهن و منیزیوم آن نیز خوب است.
كدو حلوایی منبع غنی بتاكاروتن است و رنگ نارنجی آن به دلیل وجود همین تركیب است. بتاكاروتن پیش ساز ویتامینA و یك آنتی اكسیدان مهم در بدن می باشد كه بدن را از حمله رادیكال های آزاد و اثر تخریبی آنها حفظ می كند.
پیامبر گرامی اسلام فرموده اند : خوردن كدو موجب برطرف شدن غم و اندوه و خوردن آن با عدس ، باعث لطافت قلبی می شود.