+ ارسال موضوع جدید
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 33 , از مجموع 33

موضوع: انگلستان The United Kingdom of Great Britain

  1. #1
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض انگلستان The United Kingdom of Great Britain

    انگلستان The United Kingdom of Great Britain
    پايتخت: لندن
    جمعيت: 58 ميليون نفر.
    جمعيت خارجی : حدود 5 درصد از جمعيت بريتانيا را خارجيانی تشكيل می دهند كه از كشورهای مشترك المنافع بريتانيا به اين كشور می آيند. مهاجران بسياری نيز از سراسر جهان در بريتانيا سكونت دارند، خصوصا در شهر لندن كه از نظر قومی متنوع ترين شهر جهان است.
    مساحت: 432 , 242 كيلومتر مربع (600, 93 مايل مربع).
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  2. #31
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    ارزشيابي تحصيلي

    تا پيش از سال1989، آن دسته از دانش آموزان بريتانيايي كه قصد ورود به مراكز و مؤسسات ملي را در سر مي پرورانند مي بايستي از مدرك آموزش متوسطه برخوردار مي بودند.
    طي سال1989، مطابق قوانين اصلاحات آموزشي علاوه بر مدرك سطح A ، مدرك آموزشي AS نيز براي دانش آموزان علاقه مند به تحصيل در مراكز آموزش عالي اين امكان را فراهم آورد كه در موضوعاتي آزمون بدهند كه با رشته تحصيلي مقطع آموزشي متوسطه آنان هماهنگي داشته باشد.گفتني است كه ارزش علمي مدرك AS تقريباً 50 درصد كمتر از ارزش علمي مدرك A محاسبه مي گردد. پذيرش در آزمون هاي سطح A و AS به منزله مجوز عمومي(GCE) حضور در مراكز آموزش عالي كشور محسوب مي گردد. آزمون هاي مذكور معمولاً براي رده هاي سني18 سال و بالاتر هر دو سال يكبار برگزار مي گردد. لازم به ذكر است كه در صورت آمادگي تحصيلي زودتر از موعد 2 ساله اكثريت دانش آموزان، فواصل زماني برگزاري آزمون هاي مذكور نيز تقليل مي يابد. آن دسته از داوطلباني كه موفق به احراز نمرات (A-E) گردند، پذيرفته شده و دانش آموزاني كه به احراز درجه (F) نائل آيند، به عنوان مردود علمي شناخته مي شوند.مؤسسات آموزش عالي به پيشنهاد30- 8 موضوع آموزشي در سطح A، مبادرت مي نمايند. گفتني است كه هر موضوع آموزشي به 6 تا 10 ساعت مطالعه در هفته و آموزش تمام وقت 2 سال نياز دارد.علاوه بر دوره هاي AS و A، دانش آموزان مقطع پيش دانشگاهي، ملزم به گذراندن دوره هاي آموزشي آزمايشي جهت آمادگي براي آزمون هاي GCSE مي باشند.سياست ارزيابي تحصيلي آموزشي عالي توسط مؤسسات خصوصي آموزش عالي صورت مي گيرد.تأكيد عمده اكثر مؤسسات آموزش عالي انگلستان بر گزينش هايي است، كه طي مقطع 3 ساله آموزش عالي صورت مي گيرد.اصلي ترين ارزيابي تحصيلي آموزش عالي در پايان سال دوم آموزشي اجرا مي گردد.دانشگاهها و مراكز آموزش عالي انگلستان در تلاش جهت هماهنگ سازي نيازهاي آموزشي خود با نيازهاي بازار كار مي باشند.
    لذا برنامه هاي آموزشي به طور مستمر مورد ارزيابي و بازنگري واقع مي گيرد.به عبارت ديگر هر 5 سال يكبار، ارزيابي تحصيلي مراكز آموزش عالي توسط انجمن كتابداران و موسسات اطلاع رساني كشور صورت مي گيرد.درميان كشورهاي اروپايي؛ كشورانگلستان از قدمت زيادي درحوزه آموزش و كنترل كيفي مؤسسات آموزش عالي برخوردار مي باشد .درنظام آموزش دانشگاهي انگلستان، ازدهه 1960 دو الگوي مديريت كيفي آموزش عالي توسعه يافته است .الگوي نخست در حوزه آموزشي غير دانشگاهي من جمله مراكز پلي تكنيك و كالج هاي آموزشي تحت نظارت شوراي ملي مدارك دانشگاهي (the councilnational acedemic awards ) اجرا مي گرديد. شوراي مذكور كه درابتدا به عنوان سازماني مستقل فعاليت مي نمود؛در سال 1964امتياز سلطنتي كسب نموده و به ارائه مدارك علمي هم سطح دانشگاهها مبادرت مي نمود.شوراي مذكور همچنين به برگزاري دوره هاي معتبر آموزشي در كالج هاو مراكز پلي تكنيك مبادرت نموده و از طريق هيأتهاي متخصص همتا من جمله اساتيد فعال در زمينه هاي مشابه به بررسي و ارزيابي آموزشي مي پرداخت. هيأتهاي مذكور نيز به ارزيابيهاي آموزشي برمبناي توضيحات مندرج در فرمهاي اطلاعاتي نمايانگر ساختار و محتواي دوره هاي آموزشي مبادرت مي نمودند.آندسته از مؤسساتي كه مورد تاييد واقع نمي گرديد، برمبناي طرح پيشنهادي مؤسسات، مورد ارزيابي مجدد قرار مي گرفت .
    از سال 1988، بنا برمجوز شوراي ملي مدارك دانشگاهي انگلستان ، مسووليت ارزيابي دوره هاي آموزش عالي در سطوح كارشناسي ، كارشناسي ارشدو...)به مراكز آموزشي پلي تكنيك تفويض گرديد.از اين روي مؤسسات آموزش عالي كشور انگلستان از استقلال عمل برخوردار گرديدند. بعدها ارزيابي كيفي دوره هاي آموزش عالي گسترش يافته و تركيب جديدي به عنوان مقاله سفيد طي سال1991 انتشاريافت. طي سال1992،چهارچوب جديدي در زمينه سياستهاي آتي آموزش عالي طراحي گرديد.درهمين اثنا ، سيستم دوگانه آموزشي طراحي شده و مراكز پلي تكنيك به دانشگاهها تغيير وضعيت دادند.بدين ترتيب شوراي ملي مدارك دانشگاهي انگلستان با آغاز سال تحصيلي 1992ـ1991 فعاليت خود را به پايان رساند.در اين اثنا، ساختار جديد مديريت كيفي دانشگاههاي انگلستان با ارائه دو گزارش به شرح ذيل در نيمه 1980 ارائه گرديد:
    گزارش رينولدز به كميته اعطاي امتيازات آموزشي دانشگاهها
    گزارش جارت به كميته معاونين و رؤساي دانشگاهها
    برمبناي گزارش رينولدز، عمده تمركز بر سيستمهاي مديريت كيفي داخلي دانشگاه هاي كشور قرار گرفته و بر اين اساس كليه دانشگاههاي كشور ملزم به معرفي خود به سطوح مختلف جامعه گرديد.گزارش جارت نيز به عنوان نقطه عطف تعيين شاخصهاي عملكرد مراكزآموزش عالي مطرح مي باشد. چنين شاخصه هايي در تخصيص بودجه هاي آموزشي برمبناي كيفيت آموزشي مؤسسات آموزش عالي لحاظ مي گردد.طي سالهاي 1991-1990، واحد حسابرسي دانشگاههاي انگلستان تحت نظارت كميته معاونين و رؤساي دانشگاههاي كشور آغاز به فعاليت نمود. واحد مذكور كه به عنوان انجمن حمايتي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي فعاليت مي نمود ، مسووليت بررسي و ارزيابي عملكرد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي را به دايره بازرسين سلطنتي تفويض نمود.
    درواقع، پيش از تشكيل واحد مذكور،كليه دانشگاه هاي كشور به طور مستقل به كنترل كيفييت آموزشي خود مبادرت نموده و در بعد خارجي نيز سيستم مذكور نيازمند حضور ممتحنين خارجي بود.شيوه مذكور به عنوان مكانيسم ناكارآمد توسعه از لحاظ جامعه و حكومت تلقي مي گرديد. در واقع واحد حسابرسي دانشگاه هاي انگلستان به ارزيابي كيفيت آموزش عالي مبادرت ننموده، بلكه كيفيت روشهاي ارزيابي مؤسسات آموزش عالي را مورد بررسي قرار مي دهد.عمده تمركز واحد حسابرسي دانشگاه هاي انگلستان بر بازديد تيم حسابرسي از مراكز آموزش عالي كشور استوار مي باشد.گفتني است كه تيم مذكور از افراد دانشگاهي متشكل گرديده است. در جهت فراهم آمدن مقدمات بازديدهاي آموزشي، تيم حسابرسي طي مدت 3 روزكاري به كسب اطلاعات كتبي از سيستمهاي ارزشيابي كيفي دانشگاه ها مبادرت نموده و درصورت لزوم مواردي را توسط چك ليست مورد ارزيابي قرار مي دهد.برمبناي مدارك و اطلاعات بدست آمده در اثناي ارزيابيها ي به عمل آمده توسط تيم حسابرسي ، گزارش كوتاهي از عملكرد دانشگاه ها ي كشور به معاونين آموزشي تسليم مي گردد.پس از اعمال نظريات معاون آموزشي در خصوص گزارشات مذكور ، گزارش نهايي و اداري تنظيم مي گردد. واحدحسابرسي دانشگاه هاي انگلستان درجهت انتشار گزارشات مذكور اقدامي به عمل نياورده، ليكن تنها موظف است آنرا بكار بندد.تغييرات ناشي از انتشار مقاله سفيد طي سال1991، به نوساماني سازماني واحدهاي آموزش عالي خصوصي منجر گرديد.در همين اثنا، انجمن رؤساي مؤسسات آموزش عالي كشور به تشكيل شوراي كيفيت آموزش عالي و دايره حسابرسي كيفيت آموزشي كه واحد حسابرسي دانشگاه هاي انگلستان بخشي از آن محسوب مي گرديد، مبادرت نمود.در اين اثنا، همچنين شوراهاي تامين كننده بودجه آموزش عالي (شوراي بودجه دانشگاهها و شوراي بودجه كالج ها و مراكز پلي تكنيك به 3 شوراي جديد بودجه تغيير وضعيت دادند.وظيفه شوراهاي مذكور آگاه نمودن نظام هاي دانشگاهي به اهميت ارزيابيهاي آموزشي و ترغيب آنها به اعمال ارزيابيهاي درون سازماني جهت پي بردن به وضعيت عملكردآموزشي خود بود.از جمله مهم ترين فرآيندهاي اعمال شده در ارزيابي عملكرد مراكز آموزش عالي و دانشگاه هاي كشور انگلستان مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    كنترل كيفي (quality control): مكانيسمي است كه مؤسسات آموزشي در جهت حفظ كيفيت نظارتهاي آموزشي خود بكار مي گيرند.
    حسابرسي كيفي (quality audit): نظارت خارجي بر مراكز آموزشي به منظور تضمين توسعه و پيشرفت مؤسسات آموزشي كه از مكانسيم هاي كنترل كيفي استفاده مي نمايند.مسووليت فوق برعهده شوراهاي كيفيت آموزش عالي انگلستان مي باشد.
    سنجش كيفي (quality assessment): نظارت خارجي و قضاوت درخصوص كيفيت آموزش و يادگيري مؤسسات آموزشي كه توسط شوراهاي تامين كننده بودجه آموزشي صورت مي گيرد. در اين نوع از ارزيابيهاي آموزشي، مراكز آموزش عالي تحت ارزيابي مقدماتي يك آژانس حسابرسي و ارزيابي تكميلي آژانس حسابرسي ديگر قرار مي گيرند.
    درحسابرسي هاي كيفي صورت گرفته توسط شوراي كيفيت آموزش عالي، از اصول واحد حسابرسي دانشگاه هاي انگلستان تبعيت مي گردد. اين پيروي شامل انجام تحقيقات جهت جستجوي مكانيسم ها و سياستهاي كنترل كيفي مؤسسات خصوصي است كه توسط تيم كوچكي از كارشناسان فعال درمحيطهاي خارج از دانشگاه صورت گرفته و نهايتاً حسابرسي آزمونها و اعمال كنترل كيفي مؤسسات مذكور را بر عهده دارد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  3. #32
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    پذيرش تحصيلي

    از جمله مهم ترين نهادهاي دست اندر كار پذيرش دانش آموزان تمام وقت در دوره هاي آموزش عالي مي توان به دايره سنجش ملي و دايره خدمات گزينشي كالج ها و دانشگاه ها تحت عنوان (ucas) اشاره نمود. گفتني است كه كليه مؤسسات آموزش عالي كشور انگلستان از خط مشي ها و قوانين پذيرش انحصاري برخوردار مي باشند. از جمله مهم ترين فاكتورهاي پذيرش دانش جو در مؤسسات و مراكز آموزش عالي كشور انگلستان مي توان به برخورداري از گواهينامه عمومي آموزش متوسطه (gcse) با حداقل نمره C ، گواهينامه سطح A آموزش و يا مدرك معادل As اشاره نمود.
    از جمله ديگر شرايط لازم حرفه اي جهت پذيرش در مراكز آموزش عالي مي توان به برخورداري از تجربه كاري يا فعاليتي داوطلبان در رشته آموزشي مورد نظر اشاره نمود.علاوه بر سهميه بندي انحصاري هر يك از دانشگاه هاي كشور، دپارتمان آموزش و پرورش انگلستان نيز به تخصيص سهميه هاي آموزشي ويژه دوره هاي آموزش معلمان مبادرت مي نمايد.وزارت بهداشت انگلستان نيز در مشاوره با مقامات بهداشت منطقه و دايره ملي خدمات بهداشتي، به اختصاص سهميه هاي آموزشي به دانش جويان دوره هاي دندان پزشكي و پزشكي مبادرت مي نمايد.
    آموزش عالي ويژه دانشجويان خارجي

    مدارک تحصيلي دانش جويان خارجي، توسط کالج ها و دانشگاههاي كشور انگلستان مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد و اين در حاليست كه رايجترين شيوه ارزيابي مدارک تحصيلي داوطلبين، ارزيابي انحصاري مدارك علمي توسط مؤسسات آموزش عالي است.
    وجه اشتراک كليه بررسيها وارزيابيهاي مذكور احراز نمره مناسب در آزمونهايielts،toefl يا آزمونهاي مشابه مي باشد.گفتني است آندسته از داوطلباني که قصد ادامه تحصيل در دوره هاي تمام وقت آموزش مقطع کارشناسي را دارند، مي توانند از طريقucas اقدام نمايند.
    روش ساده تر، اخذ پذيرش تحصيلي از يک موسسه زبان انگليسي است که با هدف اخذ نمره مناسب در آزمونielts صورت مي گيرد. در حين گذراندن دوره آموزشي مذكور، داوطلبين مي توانند با دانشگاه يا کالج مورد نظر که از نظر محل، کيفيت آموزشي و هزينه هاي تحصيلي با شرايط آنان متناسب باشد، مکاتبه يا مراجعه حضوري نموده و خود را با معيارهاي ورودي دانشگاه يا کالج مورد نظر هماهنگ نمايند. اخذ پذيرش تحصيلي از کالج زبان سبب صرفه جويي در وقت و هزينه داوطلبين مي گردد. تحت چنين شرايطي داوطلبين درحالي که مشغول به گذراندن دوره آموزش زبان انگليسي مي باشند با راهنمايي مدارس زبان و تجربيات خود،به گزينش دانشگاه يا کالج مناسب مورد نظر خود مبادرت مي نمايند.
    مزاياي آموزشي

    آموزش ويژه دانشجويان خارجي دركشورانگلستان از مزاياي عمده اي به شرح ذيل برخوردار مي باشد:
    1- كليه دانشجويان خارجي كه بيش از 6 ماه تحت تعليم دوره هاي آموزشي تمام وقت قرارگيرند از مزاياي خدمات درماني و بهداشت ملي رايگان بهره مند مي گردند. به عبارت ديگر هزينه اي پزشکي در كشور انگلستان براي كليه دانشجويان اعم از بومي و غير بومي رايگان مي باشد.
    2- طول دوره هاي دانشگاهي مراكز آموزش عالي انگلستان در مقايسه با سايرکشورهاي انگليسي زبان کوتاهتر بوده واز اين روي در هزينه هاي آموزشي صرفه جويي مي گردد.
    علاوه بر اين، دانشجويان ساکن اتحاديه اروپا هزينه هايي برابر با دانشجويان انگليسي پرداخت مي نمايند.(بالغ بر 1075 پوند) در اسکاتلند، نيز هيچ گونه هزينه هاي آموزشي از دانشجويان ساکن اتحاديه اروپا دريافت نمي گردد.
    3- اخذ مجوز فعاليت در بازاركار به مدت حداقل 20ساعت در هفته
    4- دسترسي آسان به مدارس زبان
    از جمله مزيتهاي تحصيل در كشورانگلستان مي توان به دسترسي آسان دانشجويان خارجي به مدارس ومراكز آموزش زبان انگليسي نسبت به ساير كشورهاي اروپايي اشاره نمود.از سوي ديگر به واسطه حضور دانشجوياني از ملل مختلف جهان در مراكز آموزش عالي انگلستان، كاربرد تنها ابزار آموزشي كه همانا زبان انگليسي است محرز مي گردد چراكه با وجود دانش جوياني از ساير ملل، زبان انگليسي به عنوان تنها ابزار ارتباطي مطرح مي باشد.
    نظام اعتبار سنجي مدارس زبان
    با وجوديكه شيوه هاي متعددي جهت ارزشيابي و اعتبار سنجي مدارس زبان كشور انگلستان اعمال مي گردد، رايجترين سيستم ارزشيابي توسط شوراي فرهنگي بريتانيا صورت مي گيرد.
    در اين شيوه كليه مدارس زبان كشور ملزم به رعايت معيارهاي جامع آموزشي جهت دريافت تأييديه شوراي فرهنگي انگلستان مي باشند. در اين شيوه كليه ابزار کمک آموزشي، توانايي هاي معلمان و چگونگي مديريت مدارس مورد سنجش و ارزيابي قرار مي گيرد.آندسته از مدارسي که مورد تأييد شوراي فرهنگي مي باشند، از حق فعاليت برخوردار مي گردند. علاوه بر اين2 انجمن Baselt و Arels نيزكه تحت نظارت شوراي فرهنگي انگلستان فعاليت مي نمايند به ارزيابي مدارس زبان بخش خصوصي مبادرت مي نمايند.
    5- برخورداري از آموزش علوم اجتماعي و بهداشت (pshe)
    با وجودي كه دولت انگلستان توجه عمده اي به ارتقاء استانداردهاي آموزشي سطوح مختلف آموزشي معطوف داشته است، با اينحال پرداختن به نياز ضروري جهت بررسي زمينه هاي گسترده ارتقاء دانش اجتماعي و بهداشتي جوانان نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.
    گفتني است كه آموزش هاي اجتماعي و بهداشتي از طريق مدارس و برگزاري برنامه هاي آموزشي اجتماعي و بهداشتي(pshe) در مدارس سراسر كشور ارائه مي گردد.
    از جمله مهم ترين نتايج مثبت اجراي طرح آموزش اجتماعي و بهداشتي در مدارس سراسر كشورمي توان به ارتقاء سطح اعتماد به نفس دانش آموزان و كاهش بزه هاي اجتماعي مدارس اعم از كاهش استعمال مواد مخدر و..... اشاره نمود.در مورخه ژوئن سال1999 و در جهت نيل به اهداف مذكور، هيئت وزيران انگلستان به تشكيل گروه هاي مشاوره ملي در كليه مدارس كشور جهت ارائه هر چه بهتر آموزش هاي اجتماعي و بهداشتي(pshe) مبادرت نمود. برگزاري دوره هاي آموزش اجتماعي و بهداشتي ويژه معلمين و والدين دانش آموزان مقطع آموزش متوسطه(bhe) نيز از جمله ديگر وظايف گروه هاي مشاورملي مستقر در مدارس متوسطه كشور انگلستان محسوب مي گردد.وزارت كشور نيز با هم كاري دپارتمان آموزش و استخدام انگلستان به تشكيل گروه هاي مشاور احتماعي- بهداشتي جهت نيل به استانداردهاي كليدي ذيل مبادرت نموده است:
    1. پرورش حس مسئوليت پذيري اجتماعي و اخلاقي شهروندان انگليسي
    2. تشويق و ترغيب شهروندان انگليسي به مشاركت در فعاليت هاي اجتماعي
    درمورخه مي 1999،وزارت كشور انگلستان هم چنين به طراحي برنامه هاي ملي اصلاحي من جمله برنامه هاي آموزشي اجتماعي و بهداشتي(pshe)درمدارس ابتدايي و متوسطه مبادرت نمود.
    لازم به ذكراست كه برنامه هاي ملي اصلاحي وزارت كشور انگلستان ازمورخه سپتامبر2000 توسط دايره اصلاحات آموزشيqsa)) به اجرا در آمده است. از دهه1970، در برخي از مناطق كشور من جمله كمبريج شاير، لتر شاير و يورك شاير شمالي، دوره هاي آموزش اجتماعي براي دانش آموزان مقاطع مختلف آموزش برگزار گرديده و از مدارس مذكور به عنوان مراكز ترويج آموزش هاي اجتماعي ياد مي گرديد.طي دهه هاي1980و1990، بودجه هايي جهت برگزاري دوره هاي آموزش اجتماعي به مدارس كشور تخصيص يافته و توجه اساسي دولت بر تأثير مثبت ارائه آموزش هاي اجتماعي در مدارس سراسر كشور معطوف گرديد.درهمين اثناء مشاركت هاي گسترده اي ميان مدارس و انجمن هاي محلي سراسر كشور برقرار گرديده و نقش مدارس محلي در ارائه آموزش هاي اجتماعي هر چه بيشتر مشهود گرديد. از سال 1999مركز توسعه آموزش اجتماعي نيز تحت نظارت دپارتمان آموزش انگلستانdfee به ارائه گزارش جامع از توصيه هاي آموزشي و اجتماعي به مدارس سراسر كشور مبادرت مي نمايد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  4. #33
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    طرح هاي آموزشي


    از جمله مهمترين طرح هاي آموزش عالي مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    طرحهاي كمك هزينه دولتي

    طي سالهاي اخير، دولت انگلستان ، از طريق طراحي و اجراي برنامه هاي كمك هزينه خارجي و ساير طرحها، به فراهم سازي تمهيداتي براي دانشجويان خارجي، مبادرت نموده است. گفتني است كه بالغ بر2450 دانشجو از طرحهاي كمك هزينه دولتي بهره مند مي گردند كه بخشي از آن توسط دفتر كشورهاي مشترك المنافع و خارجي(FCO) و وزارت توسعه بين الملل(DFID) تأمين مي گردد. از جمله مهمترين طرح هاي كمكي فوق مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    ـ British Achieving Awards: طرح فوق كه برنامه اي جهاني است، درجهت فراهم سازي فرصت تحصيلي دردانشگاه هاي انگلستان و ساير مؤسسات دانشگاهي براي دانشجويان خارجي طراحي گرديده است.
    ـ طرح اعطاي بورسيه تحصيلي و كمك هزينه تحصيلي به دانشجويان جهت تحصيل در ساير كشورهاي مشترك المنافع
    دركشور انگلستان، اين قبيل بورسيه ها در جهت پرداختن به تحصيلات عاليه يا تحقيق1-3 ساله در مؤسسات آموزش عالي به دانشجويان اعطا مي گردد.
    ـ طرح تأمين دانشجويان محقق در خارج
    طرح فوق كه توسط شوراهاي سرمايه گذاري آموزش عالي تأمين اعتبار مي گردد، به دانشجويان تمام وقت دوره هاي آموزش عالي خارج جهت انجام تحقيقات علمي تعلق مي گيرد.
    معضلات آموزشي

    از جمله مهمترين معضلات پيش روي نظام آموزش عالي انگلستان مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    1- مورد استفاده بودن اقليتي مراكز آموزش عالي طي4دهه اخير به عوض توده اي بودن آن
    2- بر سر دو راهي قرار داشتن سياست هاي آموزش عالي
    اگر چنانچه روند فوق ادامه يابد، بار مشكلات مالي هر روز سنگين تر و افزون تر مي گردد.
    به طوركلي مساله را بايد گزينش2رهيافت(رهيافت توده اي به آموزش عالي)درمقابل(رهيافت نخبه گرا)قلمداد نمود.گويا به نظر مي رسد با اعمال تغييرات در ساخت طبقات جامعه،رهيافت نخبه گرا از محلي از اعراب برخوردارنباشد.
    اين نوع تحول توده اي را دركشور ايران نيز بخوبي مي توان مشاهده نمود.درحال حاضر،دانشگاه ها به كليه شهرستانها و حتي روستاهاي كشور راه يافته و درمقابل، روستائيان نيز به دانشگاه هاي شهري دست يافته اند. تحرك اجتماعي كشور، پس از انقلاب بسيار شديد بوده است. دسترسي توده اي به آموزش عالي كه ازمحل درآمدهاي نفتي تامين اعتبار گرديده است به ماليات دهندگان ايراني، كه سهم اندكي از درآمد دولت را تشكيل مي دهد، فشار چنداني وارد نمي آورد، اما اگر منفعت اجتماعي آن كم باشد و منفعت شخصي آن زياد، شهروندان از حق درخواست تامين بخشي از هزينه ها توسط خود افراد برخوردار مي گردند.
    3- نزول كيفيت آموزش عالي در رشته هاي فني
    4- جذب سرمايه خصوصي كمتر درحوزه تحقيقات
    در اين راستا، اغلب دپارتمان هاي فني و مهندسي ، جهت اخذ بودجه بيشتر، از دانش آموزان با نمرات پايين تر در اين رشته ها ثبت نام مي نمايند تا به دريافت هزينه آن از دولت نائل آيند.
    از اين روي، به سبب نزول كيفيت تحصيلي، انگليسي هاي بومي به ميزان كمتر در اين قبيل رشته ها ثبت نام نموده و در عوض نرخ ثبت نامي ساير نژادها و اقليت ها در حال افزايش است.
    دامنه فعاليتي چنين دپارتمان هايي ترم به ترم محدود تر مي گردد.درمقابل، برخي رشته هاي علوم اجتماعي من جمله مديريت، از جايگاه خاصي برخوردار گرديده اند. اين مساله بويژه با نقش كشور انگلستان در بازار مالي يكپارچه جهاني در ارتباط مستقيم قرار دارد. مساله ديگري كه بحران مالي دانشگاه هاي انگلستان ممكن است به آن دامن بزند، نقش اساتيد است. اساتيد انگليسي تنها نقش آموزشي ندارد، بلكه بيشتر از آموزش در تحقيقات و بطور مشخص نگارش مقالات و كتاب مي كوشند، به نحوي كه انتشارات آنقدر مهم شده است كه افراد به تاثيرات اين قبيل انتشارات نينديشيده و تنها به انتشار آثار مبادرت مي نمايند. با افزايش تعداد دانشجو، كيفيت دانشگاه ها از طريق تاثير بر موقعيت اساتيد به مخاطره افتاده است.از سويي رهيافت آموزش عالي توده اي است، اما از سوي ديگر انتظارات نخبه گرا است. بدين معني كه انتظار مي رود دانشجوياني توانمند و نخبه در دانشگاه تربيت گردند. از سوي ديگر،از آنجاييكه نظام آموزشي همچنان پاتريمونيال است، اساتيد از نقش بالادست و ديكته كننده سياست ها برخوردار مي باشند، از اين روي، كمتر به آسيب شناسي خود مي پردازند. آسيب شناسي فوق(غير مولد شدن اساتيد و محققان) هماني است كه بحران مالي نظام آموزشي در انگلستان از وقوع آن نگران است.
    آمار تحصيلي

    طبق آماربدست آمده طي ژوئن سال1993، تعداد72دانشگاه دركشورانگلستان فعاليت مي نمايند. از جمله مهم ترين دانشگاه هاي كشور مي توان به دانشگاه لندن اشاره نمود كه از تعداد8كالج متشكل گرديده كه به طور جداگانه تامين بودجه مي گردند. 48 مؤسسه خصوصي آموزش عالي نيز در كشور انگلستان فعاليت دارند.طبق آخرين آمار به دست آمده، تعدادكل دانش جويان تمام وقت806/828 و تعداد دانش جويان پاره وقت بر758/391 نفر بالغ مي گردد.
    در ولز نيزتعداد 2دانشگاه،1مؤسسه فدرال،6كالج تابع و9مؤسسه آموزش عالي فعاليت دارند. تعداد كل دانش جويان دانشگاه هاي ولز بر515 / 59 نفر بالغ مي گردد كه از اين تعداد587 /2 دانشجو به دوره هاي آموزش تمام وقت تعلق دارد.
    پژوهش و تحقيقات

    پيوندگاه دانشگاه و موسسات پژوهشي

    به منظور فائق آمدن كتابخانه ها بر فشارهاي ناشي از رشد سريع دانشجويان و انفجار جهان گستر دانش و اطلاعات دانشگاهي، طي سال1993، پژوهشي در انگلستان صورت پذيرفت كه «گزارش فالت» محصول آن است. اين پژوهش كه به همت« گروه بررسي كتابخانه هاي اتحادية سرمايه گذاري مشترك» صورت گرفته است، از اهميت بهره گيري از فناوري اطلاعات در جهت خلق خدمات مؤثر كتابخانه اي در آينده به عنوان يكي از نتايج عمدة اين پژوهش ياد مي كند. به دنبال تدوين اين گزارش، فراخواني از سوي هيئت هاي سرمايه گذاري آموزش عالي انگلستان با عنوان« دگرگون سازي، ذخيره سازي و بهره گيري از دانش در مؤسسات آموزش عالي» اعلام شده و در بدو امر،15ميليون پوند درجهت اجراي«طرح كتابخانه هاي الكترونيكي»با مديريت «كميته سيستم هاي اطلاعات مشترك»به نمايندگي از سوي هيئت هاي سرمايه گذاري، تخصيص يافت.ثمرة اين سرمايه گذاري ها، پيشنهاد طرح ها، و پروژه ها؛ برنامةeLib است كه از آن تحت عنوان پيوندگاهي ميان دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي عمدة سراسر انگلستان، از طريق احداث كتابخانه هاي الكترونيكي بهره برداري مي گردد.لازم به ذكر است كه برنامه فوق، در قالب60 پروژه- با طول دوره هاي متفاوت- از سال1995به مورد اجرا گذارده شده است.
    در حال حاضر، بسياري از اين پروژه ها پايان يافته ، برخي در دست اجرا بوده ، و پاره اي نيز در ابتداي راه قرار دارند. بايد اذعان داشت كه اين برنامه، برنامه اي صرفا پژوهشي نبوده، بلكه كاركرد اصلي آن فراهم سازي بدنه اي از منابع و خدمات الكترونيكي و ملموس براي نظام آموزش عالي انگلستان و تأثيرگذاري از طريق تغيير فرهنگي به سمت پذيرش و بهره گيري از منابع و خدمات ياد شده به جاي روش هاي سنتي دسترسي و ذخيرة اطلاعاتي است.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




+ ارسال موضوع جدید
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. DLC جدیدی برای Kingdom Of Amular:Reckoning
    توسط mum's Angel در انجمن اخبار بازی های كامپیوتری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-01-2012, 01:34
  2. National Geographic Britain's Greatest Machines
    توسط *FARMANDEH* در انجمن دانلود مستند
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-30-2011, 05:30
  3. Cool Kingdom رام 2.3.3 با سنس 3 برای دیزایر
    توسط Ali/sh در انجمن گوشی های خانواده HTC
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-21-2011, 14:32
  4. دانلود نسخه ی کامل بازی استراتژیک The Settlers 7: Paths to a Kingdom
    توسط mohsen.sh در انجمن دانلود بازی های کامپیوتری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-23-2010, 20:52
  5. بازی جدید و جذاب Superman & Batman Heroes United
    توسط mb2000 در انجمن بازي های Java
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-02-2010, 19:55

تعداد اعضای بازدید کننده از این تایپیک : 0

بازدید کنندگان :  (نمایش کلی)

نامی برای نمایش وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •