+ ارسال موضوع جدید
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 33

موضوع: انگلستان The United Kingdom of Great Britain

  1. #1
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض انگلستان The United Kingdom of Great Britain

    انگلستان The United Kingdom of Great Britain
    پايتخت: لندن
    جمعيت: 58 ميليون نفر.
    جمعيت خارجی : حدود 5 درصد از جمعيت بريتانيا را خارجيانی تشكيل می دهند كه از كشورهای مشترك المنافع بريتانيا به اين كشور می آيند. مهاجران بسياری نيز از سراسر جهان در بريتانيا سكونت دارند، خصوصا در شهر لندن كه از نظر قومی متنوع ترين شهر جهان است.
    مساحت: 432 , 242 كيلومتر مربع (600, 93 مايل مربع).
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  2. #21
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آموزش همگاني

    برنامه هاي آموزشي

    از سال 1988، نظام آموزشي واحدي در انگلستان، ولز و ايرلند شمالي در جهت معرفي مواد و سطوح آموزشي ويژه رده هاي سني16- 5 سال طراحي گرديده است.در برنامه هاي آموزش ملي، موضوعات آموزشي اعم از معرفي كشور انگلستان، رياضيات، علوم طبيعي، علوم فني، تاريخ، جغرافيا، زبان خارجي، موسيقي و علوم ورزشي ارائه ميگردد. در ولز نيز كه هر2 نوع مدارس ولش زبان و انگليسي زبان فعاليت دارند، زبان ولشي موضوع پايه آموزشي در مدارس نيمه ولزي محسوب مي گردد. كليه مدارس دولتي و برخي از مدارس مستقل از برنامه هاي آموزش ملي تبعيت مي نمايند.طي دوره هاي آموزش ملي در انتهاي هر مرحله آموزشي آزمون هاي مختلفي از دانش آموزان به عمل مي آيد.در دوره هاي آموزشي مذكور همچنين، ميزان موفقيت دانش آموزان مدارس دولتي به استحضار والدين و گروههاي علاقمند مي رسد.از جمله اصلي ترين دروس آموزش ملي كشور انگلستان مي توان به زبان انگليسي، رياضيات و علوم و درمدارس متوسطه ولز، زبان ولشي (Welsh) (چهارمين موضوع آموزشي) اشاره نمود. از جمله ساير موضوعات اساسي آموزشي مي توان به علوم فني و حرفه اي، تاريخ، جغرافيا، هنر، موسيقي و تربيت بدني ويژه دانش آموزان رده هاي سني 11تا16سال اشاره نمود. طي سال هاي اخير، سياست هاي آموزشي انعطاف پذيرتري در طي مرحله كليدي 4 آموزش ملي اعمال مي گردد، چرا كه از سال1996، برنامه آموزشي دروس پايه و دوره هاي آموزش متوسطه در انگلستان، دروس آموزشي من جمله رياضيات و علوم، دوره هاي كوتاه آموزش علوم فني و حرفه اي، زبان خارجي، تربيت بدني و آموزش علوم مذهبي را شامل مي گردد.
    اين درحالي است كه تا سال 1999، در ولز، هيچ نيازي جهت آموزش زبان خارجي و اجباري بودن آموزش زبان Welsh در نظام آموزش متوسطه احساس نمي گرديد.دامنه اين انعطاف پذيري تا بدان حد است كه در جدول زماني مدارس و مراكز آموزشي كشور خدماتي نظير مشاوره و انتخابات شغلي علاوه بر مواد اصلي آموزش به واسطه اجراي طرح ملي آموزش به دانش آموزان رده هاي سني 16- 14سال ارائه مي گردد. برخورداري از آموزش مذهبي و حضور در مراسم عبادي دسته جمعي با توجه به موافقت والدين براي دانش آموزان كليه مقاطع آموزشي انگلستان اجباري است.
    گفتني است كه آموزش علوم مذهبي و اجراي عبادات دسته جمعي در مراكزآموزش كشور انگلستان مي بايستي با هماهنگي شوراي آموزش علوم مذهبي تحت عنوان (SACRE) ارائه گردد. از جمله برنامه هاي آموزشي فوق العاده كه در اغلب مدارس و مراكز آموزشي انگلستان ارائه مي گردد مي توان به آموزش علوم فني، آموزش بهداشت، آموزش علوم اجتماعي و فردي، و موضوعات مهم فرهنگي نظير چند گانگي فرهنگي اشاره نمود. از جمله ديگر برنامه هاي آموزشي فوق العاده كه اختياري نيز مي باشند،مي توان به اقتصاد، آموزش محيط زيست، علوم سياسي و بين المللي، (آگاهي از هويت، تاريخ و جنبه هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي اروپا) اشاره نمود. گفتني است كه دروس مذكور جنبه تحقيقاتي و مطالعات در كنار ساير علوم پيشرفته به خود گرفته و به عنوان بخشي از برنامه هاي رسمي آموزشي در كنار ساير موضوعات آموزشي نظير آموزش زبان خارجي دوم و تحقيقات كلاسيك درخصوص اقتصاد خانواده قرار مي گيرد.
    درنظام آموزش انگلستان، مسؤوليت تعيين مواد آموزشي و روش هاي تدريس برعهده هيئت ملي معلمين مي باشد.درمقاطع آموزشي متوسطه و ابتدايي نظام آموزش انگلستان، هيچ گونه آزمون رسمي از دانش آموزان به عمل نيامده و معيار سنجش دانش آموزان دامنه فعاليت كلاسي و فعاليت تحقيقاتي آنان مي باشد. ارزيابي مستمر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بريتانيايي توسط معلمين مدارس صورت گرفته و آزمون ها و تستهاي داخلي توسط خود معلمان طراحي و اجرا مي گردد.گفتني است كه اغلب آزمونهاي داخلي مدارس كشور، از دروس آموزشي انگليسي و رياضيات در پايان مرحله1 آموزش و انگليسي، رياضيات و علوم در پايان مراحل كليدي دوم و سوم به عمل مي آيد. مطابق قانون مصوب سال1992، ويژه مقررات آموزشي كشور، كليه مدارس كشور ملزم به ارائه كارنامه ساليانه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان به والدين مي باشند.
    به آن دسته از دانش آموزاني كه پس از طي دوره هاي آموزش پايه ترك تحصيل نمايند، مدرك ملي(NRA) اعطا مي گردد. ازگواهينامه عمومي آموزش متوسطه در نظام آموزشي انگلستان و ولز تحت عنوان (GCSE)ياد مي گردد. نمرات مندرج در گواهينامه GCSE براساس فعاليت دوره اي 2 سال پاياني آموزش متوسطه و آزمون نهايي منظور مي گردد. براي هر يك از داوطلبين نمرات(A-G) منظور مي گردد. به عبارت ديگر دانش آموزان ملزم به كسب نمره G براي دروس آموزشي مي باشند. در انگلستان و ولز، آزمونGCSE توسط 5 گروه از ممتحنين كه از كد ملي آموزشي نيز برخوردار مي باشند، به عمل مي آيد. از جمله مهم ترين مشخصه هاي آزمون GCSE مي توان به موراد ذيل اشاره نمود:
    1- برنامه هاي آموزشي بر پايه معيار ملي
    2- ارزيابي متمايز سؤالات مختلف برحسب توانايي هاي آموزشي افراد مختلف
    3- معيار بودن نمرات كلاسي( نمراتي كه به طور مطلق برحسب عمل كرد كلاسي دانش آموزان منظور مي گردد)
    گفتني است كه شرايط امتحانات؛تعيين نمرات و نوع سوالات امتحاني مي بايستي مورد تاييد وزراي آموزش و پرورش انگلستان و ولز قرارگيرد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  3. #22
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آموزش پايه

    سن آموزش پايه در مدارس و مراكز آموزشي كشور انگلستان سنين 16-5 سالگي را شامل مي گردد. آن دسته از دانش آموزاني كه پس از گذراندن دوره هاي آموزشي مقطع آموزش پايه علاقه اي به ادامه تحصيلات نداشته باشند، قادر خواهند بود تا رسيدن به سن16 سالگي قبل از 31 فوريه و يا 1 فوريه و31 آگوست ترك تحصيل نمايند.گفتني است كه تاريخ دقيق ترك تحصيل دانش آموزان انگليسي منحصراً توسط وزير آموزش و پرورش اعلام مي گردد. سال آكادميك در آموزش پايه از1 سپتامبر آغاز شده و در مورخه31 آگوست پايان مي پذيرد.
    قانون مصوب سال1944، ويژه آموزش و پرورش كشور انگلستان از3مقطع آموزش ابتدايي؛ مقدماتي متوسطه و تكميلي متوسطه متشكل مي گردد. مقطع آموزش ابتدايي آن دسته از دانش آموزاني را شامل مي گردد كه سن12 سالگي را پشت سر نگذارده اند.
    مقطع آموزش متوسطه نيز دانش آموزان رده هاي سني18- 12سال را تحت پوشش قرار مي دهد.قانون مصوب سال1988ويژه اصلاحات ساختار آموزشي كشور انگلستان، مقطع چهارم آموزش كشور تحت عنوان مقطع آموزش عالي را به افراد بالاي 18 سال ارائه مي نمايد.
    مطابق قانون مصوب سال1964، تأسيس مدارس و مراكز آموزش متوسطه در سراسر كشور انگلستان رسميت يافت. لازم به ذكر است كه مقطع مقدماتي آموزش متوسطه دانش آموزان زير رده سني11 سال و مقطع تكميلي آموزش متوسطه دانش آموزان بالاي رده سني11 سال را تحت پوشش قرارمي دهد.طبق آمار بدست آمده طي مورخه1 ژانويه سال 1992،تعداد مدارس مقدماتي متوسطه كشور انگلستان بر1306 مدرسه بالغ مي گردد و اين در حالي است كه تا پيش از آن حتي 1مدرسه مقدماتي متوسطه فعاليت نداشت.سال تحصيلي مراكز آموزشي پايه دركشور انگلستان از380 جلسه( 6 ساعته )متشكل مي گردد. زمان آغاز و پايان دوره هاي آموزشي (ترمها) و تعطيلات آموزشي به صورت ساليانه، توسط هيئت مديره مدارس آزاد و يا نهادهاي محلي آموزش و پرورش (lea) درمشاوره با هيئت مديره مدارس دولتي مشخص مي گردد. به طور كلي، سال تحصيلي مراكز آموزشي انگلستان از نخستين هفته سپتامبر تا سومين هفته جولاي به طول مي انجامد. تعطيلات آموزشي نيز به تعطيلات 6 هفته تابستاني طي ماههاي جولاي و آگوست ، تعطيلات 2 تا 3 هفته اي ايام كريسمس و عيد پاك و تعطيلات يك هفته اي اواسط هر ترم تحصيلي تقسيم مي گردد. آموزش روزانه هر هفته از دوشنبه آغاز گرديده و تا جمعه به طول مي انجامد.
    اين در حالي است كه مدارس شبانه روزي خصوصي به تشكيل جلسات آموزشي طي روز شنبه مبادرت مي نمايند. ساعات آموزشي اغلب مدارس و مراكز آموزشي انگلستان ساعات9 صبح تا 12 بعد از ظهر و ساعات1 بعد از ظهر تا 30/3 بعد از ظهر را شامل مي گردد. مطابق قوانين آموزشي انگلستان، كودكان زير رده سني 8 سال مي بايستي از حداقل آموزش هاي3 ساعته در روز برخوردار گردند. اين قانون در خصوص كودكان 8 سال و بالاتر به حداقل4ساعت آموزش افزايش مي يابد. با وجود چنين برنامه هاي آموزش ملي، نهادهاي محلي آموزش و پرورش و هيئت مديره مدارس كشور از جداول زماني و برنامه هاي مجزاي آموزشي برخوردار مي باشند. حداقل جلسات آموزش هفتگي مدارس انگلستان 21 ساعت براي دانش آموزان رده هاي سني 5 تا 7 سال ، 5/23 ساعت براي دانش آموزان رده هاي سني 8 تا 11 سال و 24 ساعت براي دانش آموزان رده هاي سني12 تا 16 سال مي باشد.مطابق قانون مصوب سال 1988، ويژه اصلاحات آموزشي دوره هاي آموزشي كشور انگلستان به4مرحله كليدي تقسيم مي گردد كه از آن جمله ميتوان به مرحله كليدي اول(5 تا 7 سالگي )، مرحله كليدي دوم ( 7 تا 11 سالگي )، مرحله كليدي سوم ( 11 تا 14 سالگي ) و مرحله كليدي چهارم ( 14 تا 16 سالگي )اشاره نمود.طبق آخرين آمار به دست آمده نرخ «ثبت نام خالص» دانش آموزان مقاطع آموزشي پايه (اجباري) بر 96% تا 97% بالغ مي گردد. در اين ميان حدود 4-3% از افراد رده هاي سني16–5 سال در مراكز آموزشي حضور نيافته اند كه بالغ بر 60% از اين آمار را مردان تشكيل مي دهند. آموزش پايه در ايرلند با آغاز ماه سپتامبر به كودكان رده سني6- 4 سال ارائه مي گردد.بر طبق قانون مصوب 1989 ويژه اصلاحات آموزشي ايرلند , تاريخ اتمام سال تحصيلي 30 ژوئن اعلام گرديده است.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  4. #23
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آموزش پايه بزرگسالان

    ارتقاء استاندارد مهارت هاي آموزشي پايه بزرگ سالان از جمله اهداف اصلي دولت انگلستان مي باشد كه در سال 1988 طراحي گرديد. از جمله مهم ترين دستآوردهاي طراحي دوره هاي آموزشي مذكور مي توان به كسب مهارت هاي پايه آموزشي500 هزار شهروند بزرگسال انگليسي تا سال2002 اشاره نمود. اين درحالي است كه در سال هاي آغازين اجراي طرح مذكور طي سال 1989، تنها حدود100هزار شهروند بزرگسال از مهارت هاي پايه آموزشي برخوردار گرديدند. دپارتمان آموزش انگلستان(DFEE) و دفاتر نمايندگي آن در سراسر كشور اصلي ترين مرجع ارائه كننده مهارت هاي پايه آموزشي بزرگ سالان محسوب مي گردند كه به اجراي برنامه هاي تشويقي در جهت جذب افراد بزرگسال و حضور در دوره هاي آموزش پايه و مهارت هاي كليدي فعاليت مي نمايد.لازم به ذكر است كه عمده برنامه هاي نهاد مذكور توسط مراكز آموزش عالي و انجمن سرمايه گذاري آموزش عالي تأمين اعتبار و حمايت مي گردد. گفتني است كه كليه دوره هاي پايه آموزش بزرگ سالان در انگلستان، ولز، ايرلند و اسكاتلندرايگان مي باشد.از آوريل 2001، مسؤوليت انجمن سرمايه گذاري آموزش عالي(FEFC) به انجمن مهارت هاي آموزشي(LSC) واگذار گرديد.
    از جمله فعاليت هاي انجمن مذكور، علاوه بر رسيدگي و تأمين اعتبار برنامه هاي آموزشي پايه بزرگ سالان مي توان به ارزيابي مهارت هاي آموزشي پايه زندانيان كشور انگلستان اشاره نمود.
    طبق ارزيابي هاي به عمل آمده توسط انجمن مذكور بالغ بر 60 درصد از زندانيان كشور از مهارت هاي پايه آموزشي ضعيف برخوردار مي باشند.
    سياست هاي آموزشي

    از جمله اساسي ترين اقداماتي كه طي سال هاي اخير توسط دولت انگلستان جهت ارتقاء سطح مهارت هاي پايه آموزش شهروندان انگليسي به ويژه افراد بزرگسال صورت گرفته است مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    1- آموزش پايه خانواده

    از جمله نخستين سياست هاي توسعه مهارت هاي پايه آموزشي كه توسط دولت انگلستان به اجرا در آمده است، مي توان به آموزش والدين دانش آموزان طي12دوره بالغ بر90 ساعت آموزش مهارت هاي پايه اشاره نمود.در حال حاضر سياست هاي مذكور در خصوص خانواده هاي برخوردار از كودكان رده هاي سني6-3 سال به اجرا در آمده است.
    گفتني است كه طي سال2000- 1999، بودجه اي بالغ بر 5 ميليون پوند جهت اجراي سياست مذكور در اختيار مدرسين و مراكز آموزشي بزرگ سالان قرار گرفته است.طبق آمار به دست آمده در سال 2000، بالغ بر60 درصد والدين دانش آموزان مقاطع مختلف آموزشي تحت تعليم دوره هاي آموزش مهارت هاي پايه قرار گرفته اند.
    2- آموزش پايه كادر حوزه صنابع(VFI)

    سياست مذكور با بودجه اي بالغ بر44ميليون پوند از سال2000به اجرا درآمده است. بهره گيري از اطلاعات جامع و به روز تكنولوژي ارتباطات در برگزاري دوره هاي آموزشي براي كادر حوزه صنايع كشور از جمله مهم ترين اهداف سياست ارتقاء آموزش پايه ملي به شمارمي آيد. گفتني است كه درحال حاضر بالغ بر 1000 مركز آموزشي پايه در سراسر كشور داير گرديده كه قصد دارد تا ظرف مدت 5 سال به تربيت200 هزار كارشناس حرفه اي حوزه صنايع مبادرت نمايد.
    3- ارتقاء مهارت هاي پايه آموزشي

    اجراي سياست ارتقاء مهارت هاي پايه آموزشي شهروندان انگليسي به ويژه بزرگ سالان از سپتامبر سال 1998، شكل جدي به خود گرفته است.از جمله پروژه هاي متعدد ملي و محلي كه در جهت ارتقاء مهارت هاي پايه آموزشي در انگلستان به اجرا در آمده است مي توان به پروژه بروكي Brookie اشاره نمود.گفتني است كه پروژه مذكور پروژه مشترك آموزش عالي و كانالMersey انگلستان است كه از تعداد 6 ميليون بيننده درهفته برخوردار مي باشد. هدف اصلي اجراي پروژه فوق نمايش معايب عدم برخورداري از مهارت هاي پايه آموزشي و مشكلات ناشي از آن مي باشد. گفتني است كه از چنين برنامه هايي در جهت معرفي و برطرف نمودن مشكلات آموزشي در جهت ارائه اطلاعات به افراد نا آگاه استفاده مي گردد. درحال حاضر، بالغ بر800 مركز توسعه مهارت هاي پايه آموزشي در سراسر انگلستان فعاليت دارد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  5. #24
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آموزش ابتدايي

    ساختار آموزشي

    آموزش ابتدايي دركشور انگلستان مرحله كليدي1( رده هاي سني5 تا 7 سال) و مرحله كليدي2 (رده هاي سني7تا12 سال)را شامل مي گردد.اغلب مراكز آموزش ابتدايي كشور انگلستان از محل بودجه عمومي(دولتي) تأمين اعتبار گرديده و توسط نهادهاي محلي آموزش و پرورش (lea ) اداره و نظارت مي گردند. مسؤوليت اجرا و نظارت بر خط مشي پذيرش دانش آموزان مقطع آموزش ابتدايي برعهده نهادهاي محلي آموزش و پرورش و هيئت مديره مدارس ابتدايي كشور مي باشد.

    ازجمله چنين خطمشي هايي مي توان به اعطاي حق اولويت به آن دسته از دانش آموزاني كه در نزديكترين محل به مدرسه سكونت داشته و يا برادر و خواهراني در مدرسه دارند، اشاره نمود. كلاسهاي آموزشي مطابق با سنين دانش آموزان رده بندي شده و در پايان هر سال تحصيلي، صعود به كلاس بالاترمحرزمي باشد.تحت شرايط استثنايي، نظير بروز بيماري براي دانش آموزان، مدارس ملزم به ارائه آموزش هاي فوق برنامه، اضافه بر آموزش هاي معمول سال تحصيلي مي باشند.در كليه مدارس ابتدايي كشور، معلمين تربيت بدني، موسيقي و زبان هاي خارجي فعاليت دارند.
    مطابق با قانون مصوب1988،ويژه اصلاحات آموزشي، مدارس دولتي انگلستان و ولز مي بايستي به ارائه برنامه هاي آموزشي ملي مبادرت نمايند.اكثريت كودكان رده هاي سني12- 11سال در مدارس ابتدايي ايرلند آموزش مي بينند.تعيين تاريخ دوره ها يا ترمهاي تحصيلي و تعطيلات آموزشي مدارس دولتي كشور ايرلند برعهده هيئت مديره هاي مراكز آموزش محلي مي باشد و اين در حاليست كه مسؤوليت هاي مذكور در ساير مدارس و مراكز آموزشي كشور توسط مقامات مسئول مدارس به اجرا در آمده و تنها توسط هيئت مديره هاي آموزش محلي تأمين اعتبار مي گردد.
    دوره هاي آموزش ابتدايي در انگلستان از ماه سپتامبر آغاز شده و تا ماه ژوئن به طول مي انجامد. مقطع آموزش ابتدائي از تعطيلات تابستاني8هفته اي و تعطيلات2 هفته اي در عيد پاك برخوردارمي باشد.دانش آموزان ايرلندي رده هاي سني زير8 سال از حداقل3 ساعت آموزش در روز و ساير دانش آموزان از حداقل 5/4ساعت آموزش طي2شيفت آموزشي برخوردار مي گردند. گفتني است كه جداول برنامه هاي آموزشي و مدت زمان ارائه دروس آموزشي به تاييد دپارتمان آموزش ايرلند مي رسد.نرخ ثبت نام ناخالص، دانش آموزان رده هاي سني11- 5 سال در مراكز آموزش ابتدايي انگلستان بالغ بر100% مي باشد. نرخ ثبت نام خالص دانش آموزان رده هاي سني11- 5 سال بين سال هاي 98-1989 بر97-96% بالغ مي گردد. به طور كلي مي توان گفت كه طي آمارهاي به دست آمده طي سال98- 97، تعداد39 هزار كودك بين رده هاي سني11- 5 سال(كمتر از1% كل جمعيت) در سطوح آموزش رسمي ثبت نام ننموده اند.
    ظرفيت كلاس هاي آموزشي

    سياست كاهش تعداد دانش آموزان كلاس هاي آموزشي به تمايل دولت در جهت افزايش استانداردهاي جهت آموزشي مدارس كشور باز مي گردد.بدين ترتيب از سپتامبر سال 1998، كليه كلاسهاي آموزشي ويژه دانش آموزان رده هاي سني7- 5 سال با حداكثر20 دانش آموز تشكيل مي گردد. از سپتامبر سال 1998، تعداد1500معلم مقطع آموزش ابتدايي به استخدام دولت در آمده اند كه انتظار مي رود تا زمان اجراي كامل سياست استخدام معلمين اين تعداد بر6 هزارنفر بالغ گردد. گفتني است كه تاكنون بالغ بر620 ميليون پوند جهت اجراي سياست استخدام معلمين هزينه گرديده است
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  6. #25
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آموزش متوسطه

    ساختار آموزشي


    مقطع آموزش متوسطه در نظام آموزشي انگلستان، دانش آموزان رده هاي سني11تا 18سال را تحت پوشش قرار مي دهد. آموزش متوسطه اجباري تا زماني به طول مي انجامد كه دانش آموزان به رده سني16سال مي رسند.با وجوديكه نظام آموزش متوسطه انگلستان پذيراي دانش آموزان رده سني11سال مي باشد، با اين حال، در برخي مناطق، سيستم هاي سه گانه آموزش متوسطه اجراگرديده و دانش آموزان رده هاي سني12،13و14سال را نيز شامل مي گردد.
    آموزش متوسطه در نظام آموزش انگلستان طي مراحل كليدي3 ( رده هاي سني11تا 14 سال) و مرحله كليدي4(رده هاي سني14 تا 16 سال) ارائه مي گردد.كليه دانش آموزان مقطع آموزش متوسطه ولز و بيش از 90 درصد دانش آموزان مقطع آموزش متوسطه انگلستان در مدارس جامع آموزش مي بينند. گفتني است كه مدارس مذكور به ارائه دوره هاي متنوع آموزش متوسطه بدون توجه به توانايي و استعداد تحصيلي دانش آموزان مبادرت مي نمايند.
    در ساير مدارس متوسطه كشور دانش آموزان برحسب نتايج آزمونهاي مختلف و استعداد تحصيلي طي رده سني11سال، در رشته هاي آموزشي علوم، فني و حرفه اي يا هنر پذيرفته مي شوند. مدارس آموزش متوسطه با عنوان (grammar school) نيز به ارائه خدامات آموزشي از طريق برگزاري آزمون براي دانش آموزان رده هاي سني11 تا 19 سال مبادرت مي نمايند.
    مدارس آموزش متوسطه اي نيز با عنوان (Modern School) در نظام آموزش متوسطه انگلستان فعاليت دارندكه به ارائه خدمات آموزشي به دانش آموزان مشروط يا ترك تحصيل نموده مبادرت مي نمايند. آموزشگاه ها و مدارس متوسطه فني و حرفه اي نيز به ارائه آموزش هاي عمومي مبادرت نموده اما تأكيد قابل ملاحظه اي بر آموزش موضوعات فني دارند. قانون مصوب سال1993، ويژه آموزش و پرورش، به كليه مدارس متوسطه اجازه مي دهد تا به گزينش بيش از10درصد از دانش آموزان توانمند و با استعداد خود مبادرت نمايند. طبق قانون مذكور، مدارس آزاد (با امتياز حمايتي) و مدارس متوسطه خصوصي قادر خواهند بود، كه با وجود حاميان تجاري و حمايت هيئت مديره مدارس كشور از حمايت هاي دولت در خصوص تشكيل كالج هاي فني، علوم و رياضيات برخوردار گردند. به موجب قانون مذكور، تأسيس تعداد42 كالج فني و حرفه اي تا مورخه جولاي سال1994، دركشور انگلستان به ثبت رسيده است. طبق آمار بدست آمده طي سال1993، 8/3% كل دانش آموزان بريتانيايي در مدارس آموزش متوسطه (grammar schools)، 5/3% در مدارس(Modern School) و تنها 1% در مدارس فني ثبت نام نمودند.در نظام آموزش متوسطه انگلستان و ولز دانش آموزان مطابق با توانايي هاي آموزشي و يا توان مندي موضوعات خاص گروه بندي مي گردند. اعمال چنين گروه بندي هاي آموزشي توسط هيئت مديره مدارس متوسطه صورت مي گيرد. گفتني است كه گروه بندي هاي آموزشي در مقطع آموزش متوسطه پس از نخستين سال آموزشي اعمال مي گردد. در مقاطع آموزش متوسطه، جلسات آموزشي مدت زمان 35 تا 40 دقيقه به طول مي انجامد.طبق قانون مصوب سال 1988، ويژه مقرارت و اصلاحات آموزش كليه مدارس دولتي و كالج هاي فني و حرفه اي مستقر در انگلستان و ولز ملزم به ارائه برنامه آموزش ملي مي باشند.مدرک عمومي آموزش متوسطه با عنوان(GCSE) در قالب10ماده درسي رتبه بندي شده از A تا G به فارغ التحصيلان رده هاي سني16سال به بالا اعطاء مي گردد.آن دسته از دانش آموزاني که به اخذنمراتA تا C درحداقل 5ماده درسي نائل آيند از مجوز ورود به مقطع 2ساله آموزشي پس ازسن16 سالگي برخوردار مي گردند. مقطع آموزشي فوق خود ازدوره هاي آموزشيA level (سطح پيشرفته )، AS level ( سطح متمم پيشرفته ) و level Vocational A سطح پيشرفته فني- حرفه اي يا شغلي ) متشكل مي گردد.تا پيش از دهه1990، دانش آموزان ملزم به گذراندن4- 2ماده درسي در A level جهت انتخاب رشته دانشگاهي مورد نظر خود بودند.اين درحاليست كه طي سالهاي اخير دولت انگلستان به اعمال تغييراتي در ساختار مقطع آموزشي مذكور مبادرت نموده است. اعمال چنين تغييراتي در سپتامبر سال2000، به واسطه وجود محدوديت و عدم انعطاف پذيري برنامه هاي آموزشي مقطع مذكور صورت گرفت. درحال حاضراقداماتي صورت گرفته تا برنامه آموزشي Alevel از ابعادگسترده تري برخوردار گرديده و بر اساس معيارها و مهارتهاي کليدي طراحي گردد.آندسته از دانش آموزاني که تحت تعليم برنامه A level قرار مي گيرند، با مطالعه مواد آموزشي مضاعف (AS level) و مطالعه حداقل يک واحد از دوره A leve)l فني- حرفه اي ) به مطالعات خود تعميق مي بخشند
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  7. #26
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    سطوح پيشرفته و متمم پيشرفته(A/AS level)

    از سپتامبر سال2000، سطوح آموزشي A level متشكل از6 واحد سنجش آموزشي به دانش آموزان ارائه مي گردد.تعداد3واحد درسي از واحدهاي مذكور مختص AS level ( نيمه اول سطوح آموزشي پيشرفته)و3 واحد درسي ديگر به A2 ( نيمه دوم دوره آموزش پيشرفته) تعلق دارد.گفتني است كه اخذ نمرات A- Eطي دوره هاي A/AS level جهت قبولي دانش آموزان الزامي است. نمره U نيز براي واحدهاي درسي مشروط منظور مي گردد.لازم به ذكر است، آندسته از دانش آموزاني که به اخذ نمرات A-E طي دوره هايAS level و A2 نائل آيند دوره آموزشي A level را با موفقيت پشت سر گذارده اند.
    آموزش مقدماتي متوسطه

    برنامه هاي آموزشي مقطع مقدماتي متوسطه، به دانش آموزان رده هاي سني16- 11سال ارائه مي گردد. طبق قانون مصوب سال1989ويژه آموزش و پرورش، حق انتخاب مدارس كودكان به والدين آنان تفويض مي گردد. طبق قانون مذكور كليه مدارس كشور، ملزم به اعلام ظرفيت پذيرش خود مي باشند . گفتني است كه هزينه هاي آموزشي مدارس مقدماتي متوسطه از طريق شهريه هاي دريافتي از دانش آموزان و بودجه دولتي دپارتمان آموزش تأمين اعتبارمي گردد.
    برنامه هاي آموزشي و ارزشيابي تحصيلي

    برنامه هاي آموزشي مدارس و مراكز آموزش مقدماتي متوسطه انگلستان تا پيش از سال1989، با توجه به سن،توانايي ها و استعدادهاي تحصيلي دانش آموزان و توسط هيئت مديره مدارس متوسطه طراحي مي گرديد . اين در حالي است كه با تصويب قانون سال1989، ويژه اصلاحات آموزشي، تداركاتي درجهت طراحي برنامه هاي آموزشي مشترك و عمومي، تحت عنوان برنامه آموزش ملي ويژه دانش آموزان مقاطع آموزش ابتدائي و مقدماتي متوسطه به عمل آمد.
    از جمله مهمترين دروس آموزشي مدارس مقطع مقدماتي متوسطه مي توان به دروس انگليسي،رياضيات، علوم فني، محيط زيست و جامعه و علوم مذهبي اشاره نمود. ارزيابي عملكرد دانش آموزان مقطع آموزش مقدماتي متوسطه، طي رده هاي سني8- 11-14و16سال صورت مي گيرد. در پايان مقطع آموزش مقدماتي متوسطه دانش آموزان به دريافت گواهي نامه عمومي آموزش متوسطه تحت عنوان ( GCSE ) نائل مي گردند .
    آموزش تكميلي متوسطه

    مقطع آموزش تكميلي در نظام آموزشي كشور انگلستان از آموزش تكميلي متوسطه و آموزش عالي متشكل مي گردد. طبق قانون مصوب سال1992، ويژه آموزش عالي، از آموزش پيشرفته تحت عنوان آموزش تكميلي تمام وقت و پاره وقت متناسب با نيازرده هاي سني بالاتر از 16سال ياد مي گردد. از جمله دوره هاي آموزش تكميلي نظام آموزش انگلستان و ولز مي توان به آموزش تكميلي متوسطه، كالج هاي پيش دانشگاهي و مؤسسات آموزش عالي اشاره نمود. در مورخه1 آوريل سال 1993، مقطع تكميلي آموزش متوسطه كه قبلاً در زمره نظام آموزش پايه كشور قرار داشت، به نظام آموزش تكميلي اضافه گرديد.گفتني است كه مراكز آموزش تكميلي متوسطه به تأمين بودجه خود از طريق شوراي مالي آموزش تكميلي مبادرت مي نمايند.
    از جمله دوره هاي آموزشي كه در مقاطع تكميلي آموزش متوسطه به دانش آموزان ارائه مي گردد مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    1- دوره هاي آماده سازي دانش آموزان جهت كسب شرايط لازم حرفه اي و شغلي
    2- دوره هاي آماده سازي دانش آموزان جهت اخذگواهينامه عمومي آموزش متوسطه تحت عنوان(GCSE) ،گواهينامه درجه1 آموزش متوسطه (GCE) يا آمادگي تحصيلي جهت موفقيت در آزمون هاي ورودي دانشگاه ها(AS)
    از جمله مهم ترين دروس آموزشي مقطع تكميلي متوسطه مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    علوم رياضي و زبان انگليسي به عنوان زبان اصلي
    زبان انگليسي به عنوان زبان دوم
    زبان Welsh و دوره هاي آموزش ادبيات Welsh
    دوره هاي آموزشي ارتقاء دهنده مهارت هاي ارتباطي دانش آموزان
    اكثريت قريب به اتفاق دانش آموزان بريتانيايي، پس از اتمام دوره هاي آموزشي پايه جذب كالج هاي آموزش عالي و كالج هاي فني و حرفه اي مي گردند.مؤسسات آموزش عالي نيز به ارائه دوره هاي آموزشي تمام وقت، و يا پاره وقت ويژه دانش آموزان فعال در بازار كار مبادرت مي نمايند.
    طبق آمار بدست آمده طي سال1993، بالغ بر37905 دانش آموز تمام وقت در24 موسسه آموزش تكميلي متوسطه تحت تعليم2883 معلم قرار داشته اند.
    ازگواهينامةGCSEمنحصرا جهت ارزيابي آموزشي دانش آموزان مقطع آموزش متوسطه و ارزيابي استعدادتحصيلي دانش آموزان در ورود به مراكز آموزش عالي استفاده نشده، بلكه اين مدرك مهم ترين مدرك آموزش تكميلي متوسطه محسوب مي گردد.دوره هاي پاره وقت آموزشي به آن دسته از دانش آموزاني ارائه مي گردد كه قادرند پس از ساعات معمول آموزش در كالج هاي آموزشي حضور يابند. دوره هاي آموزشي پاره وقت يا شبانه مختص كارمنداني است كه از مرخصي هاي شغلي خود بهره برده و طي دوره هاي آموزشي2-1روز در هفته حضور مي يابند. لازم به ذكر است كه حداكثر مدت زمان مرخصي استحقاقي كارمندان بريتانيايي جهت برخورداري از دوره هاي آموزشي به19 هفته در سال بالغ مي گردد. سال تحصيلي درمراكز آموزش پاره وقت و شبانه از1سپتامبرآغاز گرديده وتا31 آگوست به طول مي انجامد. نرخ دانش آموزان رده هاي سني 16 سال و بالاتر مراكز تكميلي آموزش متوسطه حضور يافتند طي سال هاي95-1992 از 65% تا 80% متغيير بوده است.طبق آخرين آمار به دست آمده بين سال هاي تحصيلي95-1992 55 درصد از دانش آموزان رده سني17 سال و 34 درصد از دانش آموزان بريتانيايي رده سني 18 سال تحت دوره هاي آموزشي تمام وقت تعليم مي يابند.با توجه به افزايش دوره هاي آموزش تمام وقت وكاهش دوره هاي آموزش پاره وقت طي سالهاي اخير الگوي آموزشي افراد رده هاي سني18- 17مشابه بوده و در حال حاضر 55% از افراد رده سني17سال و 34% از افراد رده سني 18 سال، در آموزش تمام وقت بسر مي برند.
    نهادهاي مركزي

    مطابق قوانين آموزشي كشورانگلستان كليه دانش آموزان ملزم به برخورداري ازبرنامه هاي آموزشي متناسب با سن ،توانايي ها و استعدادهاي تحصيلي خود مي باشند. طرح آموزش ملي(آموزش دروس معين آموزشي) و طرح آموزش تحقيقاتي ( آموزش تخصصي و تحقيقاتي علوم، فنون و هنر) از پاييز سال 1989 درنظام آموزشي كشور انگلستان به اجرا درآمد. دواير محلي آموزش و پرورش، هيئت مديره مدارس و معلمين ارشد مدارس خصوصي مسؤوليت طراحي و ارائه برنامه هاي آموزشي اعم از برنامه هاي آموزشي ملي و آموزش علوم مذهبي را برعهده دارند.
    آموزش تكميلي متوسطه در مدارس و كالج هاي محلي كشور ارائه مي گردد. دوره هاي آموزش تكميلي متوسطه در مراكز آموزشي ايرلند شمالي نيز همانند انگلستان و ولز ارائه ميگردد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  8. #27
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آمارتحصيلي

    تعداد مدارس انگلستان (طي سالهاي2001 ـ ‏2002)
    تعدادنوع مدرسه2813
    مراكز پيش دبستاني دولتي22919
    مدارس ابتدايي دولتي4337
    مدارس متوسطه دولتي2462
    مدارس مستقل1499
    مدارس استثنايي338
    واحدهاي مورد رجوع دانش آموزان34368مجموع مدارس
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  9. #28
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    تعداد دانش آموزان مدارس مختلف انگلستان (طي سالهاي2001- 2000)
    تعدادنوع مدرسه143مراكز پيش دبستاني دولتي5298مدارس ابتدايي دولتي3915مدارس متوسطه دولتي626مدارس مستقل114مدارس استثنايي10واحدهاي مورد رجوع دانش آموزان10105جمع مدارس
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  10. #29
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    آموزش عالي

    تاريخچه


    تا پيش ازقرن 19 ميلادي، سياست آموزش عالي كشور انگلستان بر پرورش فكر و قوه خلاقيت دانشجويان تاكيد داشته و آموزشهاي تخصصي به مشاغل سنتي نظير پزشكي و حقوق محدود مي گرديد. تا پيش از سال 1877 و تاسيس انجمن كتابداران انگلستان تنها تعداد 7 دانشگاه درانگلستان و اسكاتلند فعاليت داشت.تعداد 15 دانشگاه ديگرمن جمله دانشگاه لندن درفواصل سالهاي 1955-1877تاسيس گرديد. دراين اثناء اگرچه دامنه مطالعات موضوعي ازرشد چشمگيري برخوردار گرديد، اما همچنان اساس تحقيقات و مطالعات دانشگاهي بررشته هاي علمي سنتي استوار بود.درآن اثنا، هيچ گونه دوره هاي آموزش عالي ويژه رشته هايي نظيرحسابداري؛ آموزش و... وجود نداشت ،چراكه اساساً اين گونه رشته هاتخصصي محسوب نمي گرديد.اين درحاليست كه پس از وقوع انقلاب صنعتي رشته هاي دانشگاهي گسترش يافته ؛ كالج هاي بازرگاني در اغلب شهرهاي بزرگ كشور داير گرديده و پلي تكنيك هاي متعددي آغاز به فعاليت نمودند.
    طي سال1958،موسسه متخصصان اطلاع رساني انگلستان با عنوان (hs) آغاز به فعاليت نمود. موسسه مذكور ازسال1961 به ارائه برنامه هاي آموزشي خود در كالج فني پيشرفته نورتمپتون مبادرت نمود. اين كالج بعدها به كالج لندن تغيير وضعيت داده ودوره هاي آموزشي تمام وقت جايگزين دوره هاي پاره وقت آموزشي آن گرديد. طي سال 1964، شوراي تائيديه علمي كشور(cnna) با هدف اعطاي مدارك دانشگاهي به افراد فعال درموسسات عالي غيردانشگاهي تاسيس گرديد.درهمين اثنا، تغييرساختار آموزش عالي كشور به پيدايش سيستم دوگانه آموزش عالي و تشكيل پلي تكنيك هاي آموزشي با درجات مختلف اجرايي و علمي منتهي گرديد.طي دهة 80، توجه به خدمات اطلاعاتي ، به ويژه تاكيد برسيستم هاي خودكارآموزشي،در بخش خصوصي افزايش يافت . اين امر تاثيرعمده اي بر انتظارات شغلي دانشجويان ، محتواي برنامه هاي آموزشي و ماهيت ساختاري دانشگاههاي كشور معطوف داشت .ازنيمة دوم دهه80، كليه دانشكده ها و مراكز آموزش عالي كشور انگلستان به تجديدنظر و بازنگري اساسي برنامه ريزيهاي آموزشي ،طراحي خط مشي جديد جذب نيروهاي آموزشي و ارزيابي مهارت ها و تخصص هاي فارغ التحصيلان مراكز آموزش عالي مبادرت نمودند. طي دهة 95- 1985، ساختارهاي سازماني ، برنامه هاي آموزشي ، سازماندهي دوره ها و سياست جذب دانشجو تغيير نمود.طي سال 1992، پلي تكنيك هاي انگلستان به دانشگاه تغييروضعيت دادند.
    طي دهة 90 ، تاكيد براطلاع رساني درمراكز آموزش عالي كشور افزايش يافت .درحال حاضردردانشكده ها و مراكزآموزش عالي كشور، رئوس مطالب درسي براساس آخرين پيشرفت هاي آموزشي مورد تجديدنظرقرار گرفت. علاوه بر اين ، بازنگري هاي سالانه درخصوص محتواي برنامه هاي آموزشي و روزآمد نمودن كادرآموزشي دانشگاهي كشور صورت مي گيرد.با انعطاف پذيري سياستها و ضوابط جديد پذيرش دانشجو طي سال هاي اخير،تعداد دانشجويان دانشگاههاي كشور انگلستان افزايش يافته و دامنه سني وسيع تري تحت پوشش قرار گرفته است.
    اجراي سياستهاي دولت طي نيمه دوم دهة 80 ، درخصوص افزايش تعداد دانشجويان سبب گرديدتا تعداد دانشجويان داخلي درفاصله سال هاي4/1993-9/1988 به ميزان 53درصد افزايش يابد.علاوه بر اين نسبت دانشجويان زن به مرد از توازن بيشتري برخوردار گرديد.بيشترين تعداد دانشجوي نظام آموزشي تمام وقت تكميلي در2 دانشگاه ولز و شفيلد به تحصيل مبادرت مي نمايند.درنظام آموزشي پاره وقت نيز 2 دانشگاه تايمز و دانشگاه سيتي از بيشترين تعداد دانشجو برخوردار مي باشند. درتعداد 13 دانشگاه نيز ، علاوه بر دوره هاي آموزش تكميلي ، دوره هاي آموزش ديپلم و كارشناسي نيز ارائه مي گردد.دوره هاي آموزش عالي(fe)كشور انگلستان نيز به عنوان فاكتورهاي ارتقاء دهنده مهارت هاي پايه آموزشي برگزار مي گردند. ارزيابي بازدهي مراكز آموزش عالي توسط شوراي سرمايه گذاري آموزش عالي به عنوان(fefc) صورت گرفته و هر4سال يكبار تكرار مي گردد. طي سال 1998، شوراي سرمايه گذاري آموزش عالي(fefc)به طراحي سياست هاي پايه آموزشي مقطع آموزش عالي بر مبناي استانداردهاي آموزش عالي مبادرت نمود.
    با اجراي طرح توسعه مهارتهاي پايه آموزشي در دوره هاي آموزش عالي (fe) نقش كليدي آن در گسترش مشاركت هاي آموزشي مشهود بوده است. به عبارت ديگر، برگزاري دوره هاي آموزش پايه دانشگاهي به برخورداري و حضور هر چه بيشتر دانش آموزان در دوره هاي آموزشي پيشرفته و دستيابي هر چه بيشتر آنان به فرصتهاي استخدامي منجر گرديده است.
    در مورخه مي 1998، شوراي سرمايه گذاري آموزش عالي(fefc)، بالغ بر 1 ميليون پوند جهت اجراي مرحله مقدماتي طرح 3 ساله توسعه مهارتهاي پايه آموزشي كادر آموزشي دانشگاه هاي كشور اختصاص داد. دايره آموزشي عالي ايرلند شمالي(fe) نيز متعهد گرديد كه به مشاركت در طرح توسعه مهارتهاي پايه آموزشي مبادرت نمايد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




  11. #30
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    31,995
    تشکر
    16,883
    تشکر شده 25,429 بار در 9,128 پست

    پیش فرض

    سال تحصيلي

    سال تحصيلي آموزش عالي در كشور انگلستان از 1 سپتامبر آغاز گرديده و تا 30 آگوست به طول مي انجامد. اين درحاليست كه كليه مؤسسات و مراكز آموزش عالي از تعطيلات3- 5 هفته اي در ايام كريسمس و عيد پاك برخوردار مي باشند. ساختار نظام آموزش عالي انگلستان از نظر سنتي سيستم آموزشي 3 ترمي را منعكس مي نمايد و اين در حالي است كه اغلب مؤسسات آموزش عالي از سيستم 2 نيمسال تحصيلي تبعيت مي نمايند.
    مقاطع آموزشي

    مقطع آموزش كارشناسي در كشور انگلستان به طور معمول 3 سال به طول مي انجامد. اين درحالي است كه در برخي از رشته هاي آموزشي نظير زبان هاي خارجي گذراندن دوره آموزشي تكميلي 1ساله در كشور مبدأ الزامي است. تعداد كمي از مؤسسات آموزش عالي انگلستان نيز به ارائه آموزش هاي فشرده 2 ساله كارشناسي مبادرت مي نمايند. با اين تفاوت كه دانش جويان دوره هاي جهشي از تعطيلات كمتري نسبت به دوره هاي آموزش معمول برخوردار مي باشند. آموزش در مقطع آموزش كارشناسي به احراز درجه علمي كارشناسي علوم انساني(BA) و كارشناسي علوم تجربي(BSc) منتهي مي گردد. شرايط حضور و طول دوره هاي آموزشي مقاطع آموزشي عالي، بنا بر ماهيت دوره متفاوت است. گذراندن مقطع آموزشي كارشناسي ارشد نيز به حداقل دوره آموزش تمام وقت 1ساله منتهي مي گردد. اين در حالي است كه عمده رشته هاي آموزشي مقطع كارشناسي ارشد نيازمند دوره هاي آموزشي 2 ساله يا معادل پاره وقت آن مي باشند.بسياري از مؤسسات آموزش عالي انگلستان نيز بر پايه طرح امتيازات آموزشي(CAT) عمل مي نمايند.
    هدف نهايي مؤسسات مذكور كمك به دانش جويان در جهت طراحي برنامه شخصي تحقيقاتي و مطالعاتي جهت تكميل نمودن درجات علمي است. درطرح امتيازات آموزشي(CAT) امتيازات آموزشي كلاسي و تجارب عملي دانش جويان مد نظر قرار مي گيرد.از جمله ديگر مشخصه هاي طرح امتيازات آموزشي مي توان به برخورداري دانش جويان شاغل از دوره هاي آموزشي ناپيوسته اشاره نمود.گفتني است كه مؤسسات آموزش عالي در جهت ارزيابي عمل كرد طرح امتيازات آموزشي (CAT) به تشكيل كنسرسيوم هاي محلي آموزشي مبادرت مي نمايند.
    مدارك آموزشي

    دوره هاي آموزش کارشناسي در مراكز آموزش عالي انگلستان طي4- 3سال ارائه مي گردد.
    از جمله رايج ترين مدارک کارشناسي مراكز آموزش عالي انگلستان مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    كارشناسي هنرBachelor of Arts (BA) كارشناسي علومBachelor of Science (BSc)كارشناسي تعليم و تربيتBachelor of Education (B Ed) كارشناسي مهندسيBachelor of Engineering (B Eng) كارشناسي حقوقBachelor of Laws (LLB) كارشناسي پزشکيBachelor of Medicine (MB)
    از رتبه هاي دانشگاهي دركشور انگلستان عموماً تحت عنوان Bachelor ياد مي گردد، هر چند که عناوين ممکن است از موسسه اي به موسسه ديگر متفاوت باشد.
    انواع متفاوتي از مدارک کارشناسي در نظام آموزش عالي انگلستان من جمله مدارك Ordinary و Honors به دانشجويان اعطاء مي گردد. گفتني است كه مدرک ordinary برخلاف مدرک honors از سطوح مختلفي برخوردار نمي باشد.مدرك honors از3سطحClass1, Class2, Class3 متشكل گرديده و بر اساس چگونگي عملکرد تحصيلي افراد اعطاء مي گردد.زماني که دو موضوع آموزشي مختلف مورد مطالعه قرار گيرد مدرک دانشگاهيjointودرصورت مطالعه بيش از2موضوع درسي مدرک Combined به دانشجويان اعطاء مي گردد.ازجمله رايج ترين مدارک کارشناسي ارشد و دكتري مراكز آموزش عالي انگلستان مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    كارشناسي ارشد هنرMaster of Arts (MA) كارشناسي ارشد علومMaster of Science (MSc)كارشناسي ارشد مديريت بازرگانيMaster of Business Administration (MBA) كارشناسي ارشد حقوقMaster of Laws (LLM)كارشناسي ارشد فلسفهMaster of Philosophy (M Phil)دکتري فلسفهDoctor of Philosophy (PhD/D Phil)

    دوره هاي کارشناسي ارشد در مراكز آموزش عالي انگلستان از9ماه تا 2سال به طول مي انجامد و اين درحالي است که دوره هاي تحقيقاتي مقطع تحصيلي مذكور تا 3 سال ادامه مي يابد.
    :: یاد گرفته ام تنهایی را به بودن درجمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم ::
    :: یاد گرفته ام که بااحمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش زندگی کند ::
    :: یاد گرفته ام با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه میکند ::
    :: یاد گرفته ام از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود ::
    =====================




+ ارسال موضوع جدید
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. DLC جدیدی برای Kingdom Of Amular:Reckoning
    توسط mum's Angel در انجمن اخبار بازی های كامپیوتری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-01-2012, 01:34
  2. National Geographic Britain's Greatest Machines
    توسط *FARMANDEH* در انجمن دانلود مستند
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-30-2011, 05:30
  3. Cool Kingdom رام 2.3.3 با سنس 3 برای دیزایر
    توسط Ali/sh در انجمن گوشی های خانواده HTC
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-21-2011, 14:32
  4. دانلود نسخه ی کامل بازی استراتژیک The Settlers 7: Paths to a Kingdom
    توسط mohsen.sh در انجمن دانلود بازی های کامپیوتری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-23-2010, 20:52
  5. بازی جدید و جذاب Superman & Batman Heroes United
    توسط mb2000 در انجمن بازي های Java
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-02-2010, 19:55

تعداد اعضای بازدید کننده از این تایپیک : 0

بازدید کنندگان :  (نمایش کلی)

نامی برای نمایش وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •