به طور کلی در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها هستند. در دنیای دیجیتال امروز با حجوم شبکه های اجتماعی که اکثریت افراد براحتی توسط تلفن های همراه به آن دسترسی دارند، راه جدیدی برای مکالمات و ارتباطات بین کسب وکارها ایجاد شده است.بنابراین بکارگیری [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] در این زمینه به نظر مناسب می باشد.
بررسی های سازماندهی شده نشان می دهد که احتمال اینکه شرکت ها از طریق رسانه های اجتماعی اقدام به خرید کنند بسیار زیاد است. بنابراین شرکت های B2B حرفه ای و فرصت طلب راه های ابتکاری ای برای استفاده از رسانه های اجتماعی به نفع خود یافته اند. یکی از این راه ها استفاده از بازاریابی پیامکی است.
استفاده از تلفن همراه در بازاریابی B2B و راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی پیامکی قوی، باعث می‌شودکسب‌وکار شما، خریداران فعلی و بالقوه را، در هر نقطه‌ای از مسیر خریدشناسایی میکند. تمامی کسب‌وکار‌های موفق به‌نوعی از بازاریابی پیامکی سود می‌برند.

بر اساس داده‌های گوگل، بیش از 50 درصد از تمامی جستجو‌های افراد با استفاده از دستگاه‌های همراه (گوشی، تبلت) انجام می‌شود، بنابراین صحیح بودن راهبرد بازاریابی موبایلی، بیش از همیشه اهمیت دارد.این دلیلی برای قطعی بودن موفقیت ارسال پیامک انبوه است.

بر اساس آخرین پژوهش ها انجام شده در مورد «وضعیت بازاریابی موبایلی B2B »، بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تثبیت خود به عنوان نماد بازاریابی رایج در B2B است. به‌طور خاص، این آمار موارد ذیل را نشان می‌دهنذ:

77 درصد از پاسخ‌دهندگان اولویت بالایی را برای بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته بودند.
هنگامی که در مورد اثربخشی انواع بازاریابی سوال شد، 37 درصد از پاسخ‌دهندگان بازاریابی دیجیتال را موثرتر از بازاریابی سنتی می‌دانستند.
بر اساس گزارش، «با ظهور فناوری‌های دیجیتال، بازاریابان امروز در حال نبرد با ابزاری پویا هستند، نبردی که طی آن باید به‌طور مداوم، در حالی که بر مهارت‌های قبلی تسلط پیدا می‌کنند، مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید را نیز یاد بگیرند. امروزه دیگر بحث بر سر مقایسه‌ی بازاریابی دیجیتال و سنتی نیست؛ برای پیشرفت باید هر دو را با هم ادغام کرد و یک رویکرد واحد و کلی تشکیل داد.»



بهینه سازی سایت برای موبایل

اگر بخواهیم ساده بگوییم، گوگل وب‌سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی شده‌اند را به وب‌سایت‌های فاقد این ویژگی ترجیح می‌‌دهد. این‌ها سایت‌هایی هستند که به‌احتمال بیشتر در نتایج اولیه‌ حستجو (صفحات اول) ظاهر می‌شوند.
پروژه‌ای به نام پروژه‌ی صفحات موبایل شتاب‌یافته (AMP یا Accelerated Mobile Pages)، سعی در بهبود نتایج جستجو دارد. « گوگل با استفاده از AMP، باعث افزایش سرعت ارائه محتوا در ابزارهای موبایل شده است بدون اینکه کاربر را مجبور کند کل محتوای سایت را مشاهده نماید.»

اتوماسیون بازاریابی

بر اساس نتایج پژوهش‌ها، هنگامی که وب‌سایت‌ها محتوی نامربوطی را به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد، 75 درصد از آن‌ها احساس بدی را تجربه می‌کنند. اتوماسیون بازاریابی به کسب‌ و‌کارها کمک می‌کند تا در عین صرفه‌جویی در وقت و پول مشتریان، تجربه‌ای شخصی ‌سازی‌شده را نیز برای آن‌ها فراهم کند. علاوه بر این، اتوماسیون به بازاریابان کمک می‌کندفعالیت‌های تکراری مانند ارسال پیامک، ایمیل، و ارسال مطالب در شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت خودکار انجام دهند.

استفاده از بازاریابی پیامکی برای دستیابی به مشتریان

مطالعات نشان داده‌اند که فعالان عرصه‌ی کسب‌وکار در بیشتر موارد از تلفن‌ همراه برای انتخاب و تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. بر اساس این مطالعات، تقریبا نیمی از بازاریابان B2B، هنگامی که سر کار هستند، از تلفن‌ همراه خود برای پژوهش استفاده می‌کنند. از آنجایی که این پژوهشگران بیش از پیش از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند و بنابراین، منطقی است برای برقراری ارتباط با آن‌ها از کانالی استفاده کنیم که خودشان اغلب از آن استفاده می‌کنند. کمپین‌های بازاریابی پیامکی برای این منظور بسیار مفید هستند. آمار نشان می دهد مردم بیش از پیش به دریافت پیامک‌های مربوط به مشاغل های متفاوت خوگرفته اند. بنابراین، هیچ دلیلی برای اکراه و اجتناب از [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] کوتاه به عنوان بخشی از راهبرد بازاریابی B2B، برای برقراری ارتباط با مشتریان موجود و دستیابی به مشتریان بالقوه‌ی جدید وجود ندارد.شناسایی مخاطب
حال که دریافتید بازاریابی پیامکی بهترین ابزار در مورد بازاریابی B2B است، باید بدانیم چه کسی قرار است مخاطب ما باشد و پیامک‌ها را بخواند.در واقع باید مخاطبان خود را بشناسید.
اگر مخاطبان شما مدیران اجرایی شرکت‌ها هستند، بنابراین باید از لحن رسمی استفاده کنید.
شما از زبان و نگارش غیر رسمی برای بازاریابی ایمیلی استفاده نمی‌کنید، آیا دلیلی برای استفاده از چنین سبکی (غیر رسمی) در بازاریابی پیامکی‌تان وجود دارد؟

البته لازم است این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما در چه مرحله ای از بازاریابی پیامکی هستید. اگر برای بار دوم برای مخاطب خود پیامک ارسال می کنید لازم نیست خیلی رسمی برخورد کنید، حتی بهتر است از نام اشخاص در متن پیامک استفاده کنید.