فروشگاه برند یا بازارچه؟ اغلب مواقع کارآفرینان و افرادی که قصد بازاریابی برای برند بزرگی را دارند این سوال را می‌پرسند که آیا محصول را فقط بر روی وب‌سایت خود به فروش برسانند و یا آن را بر روی آمازون بگذارند؟
معمولا بسیاری از این افراد تمایل دارند ارتباطی مستقیم و محدود را با مشتریان خود داشته باشند، چیزی که شاید به اعتقاد آنها در آمازون قابل انجام نیست. از سوی دیگر برخی به علت اینکه کسی وب‌سایت آنها را پیدا نمی‌کند به سراغ آمازون می‌روند.
در حالی که ممکن است این موضوع برای برخی از کسب و کارها جواب بدهد، اما اینکه یک کسب و کار هر دو رویکرد را دنبال کند احتمالا نتیجه بهتری را بدست خواهد آورد؛ یعنی هم یک فروشگاه اختصاصی و برند را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد و هم محصولاتش را در بازارهایی مانند آمازون به فروش برساند.
[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]
براساس مطالعه‌ای که توسط موسسه مشاوره‌ای فارستر صورت گرفته، به نظر می‌رسد بازارها به افزایش وفاداری مشتریان، افزایش متوسط ارزش سفارشات و همچنین ایجاد حس اعتماد نقش مهمی را ایفا می‌کنند.دلایل مختلفی وجود دارد که چرا این کار بیشتر توصیه می‌شود. در واقع شما با این کار مشتریان خود را به یک کانال فروش محدود نکرده و همچنین امکان بهره‌مندی از امکاناتی که بازارهایی مانند آمازون ارائه می‌دهند را در اختیارشان قرار خواهید داد. از سوی دیگر بسیاری از کاربران شیفته آمازون هستند و بخش زیادی از خرید خود را در این خریده فروشی آنلاین انجام می‌دهند.از سوی دیگر وقتی یک وب‌سایت اختصاصی داشته باشید کاربرانی که تمایلی به جستجو در انبوه کالاهای آمازون را ندارند به راحتی در وب‌سایت برند شما محصولات مورد نظر خود را پیدا و خریداری می‌کنند. این کار هنگامی که از خبرنامه‌های ایمیلی، تبلیغات هدفمند و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید نتیجه بهتری نیز در پی خواهد داشت.به همین دلیل بسیاری از برندهای موفق به طور همزمان از آمازون و فروشگاه اختصاصی خود استفاده نموده و تعامل بین شاپیفای و آمازون نیز به این امر کمک شایانی نموده است.4 دلیل اصلی برای فروش در آمازون

1) خریداران اغلب جستجوی خود را در آمازون انجام می‌دهند
براساس مطالعه‌ای که به تازگی توسط بلوم‌ریچ صورت گرفته است می‌توان دریافت که خریداران نسبت به گوگل تقریبا دو برابر تمایل بیشتری دارند تا محصول مورد نیاز خود را مستقیما در آمازون جستجو نمایند. این موضوع حتی زمانی که مشتری محصول خود را بر روی وب‌سایت اختصاصی آن برند پیدا می‌کند نیز صدق کرده و باز هم ترجیح می‌دهد آن را در آمازون نیز بررسی کند.ده‌ها مورد وجود دارند که نشان می‌دهند چگونه آمازون باعث پیشرفت سایت‌های اختصاصی یک برند شده است. در واقع بسیاری از کاربران پیش از سفارش یک محصول، بررسی‌های کاربرانی که در آمازون آن محصول خاص را خریداری نموده‌اند را مشاهده و سپس اقدام به خرید می‌کنند.2) آمازون یک کانال فروش اضافی فوق‌العاده
در صورتی که منطقا اگر به طور ویژه در وب‌سایت خودتان بر روی مشتریان بالقوه تمرکز کنید نتیجه بهتری را بدست خواهید آورد اما آمازون نیز می‌تواند به عنوان یک کانال فروش قدرتمند در اختیار شما قرار بگیرد.معمولا این نگرانی وجود دارد که آمازون فروش شما را قربانی خواهد کرد، اما در واقعیت این امکان وجود دارد که یک وب‌سایت مجزا را نیز در کنار فعالیت در بازار آمازون در اختیار داشته باشید. در این صورت می‌توانید از مزیت داشتن چنین کانال فروش بزرگی بهره‌مند شوید.
[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]
3) کمک به خریداران برای یافتن برند شما
آمازون مجموعه‌ای عظیم از مشتریان بالقوه‌ای را در خود دارد که می‌توانند در نهایت به وب‌سایت اختصاصی شما مراجعه و همانجا خرید خود را انجام دهند. بسیاری از برندهای موفق بر روی آمازون ایجاد شدند و در عین حال مشتریان وب‌سایت آنها را پیدا نموده و حتی محصولات بیشتری را نیز خریداری کرده‌اند.برای مثال محصولات کسپر مترس، نقدهای بسیار مثبتی در آمازون داشته که قطعا به فروش بیشتر آنها کمک می‌کند. این در حالی است که 9 برابر نقدهای موجود در آمازون، در وب‌سایت اختصاصی این برند به ثبت رسیده است. نقدهای مثبت آمازون باعث شد تا کاربران با کنجکاوی و اعتماد بیشتری به وب‌سایت اختصاصی این برند مراجعه نمایند. از سوی دیگر خدمات ارزش افزوده بیشتری نیز در وب‌سایت کسپر وجود دارد که در نهایت به افزایش سفارشات از آن منجر خواهد شد.
4) آمازون یک بازار آزاد
اگر لیست محصولات خود را بر روی آمازون ایجاد نمی‌کنید، یک فروشنده ثالث می‌تواند این کار را انجام دهد. شما باید به این نمایندگان فروش خود اعتماد داشته باشید چرا که نوع محتوا و قیمت را به دلخواه خود تعیین می‌کنند. واضح است که ارزش برند شما هنگامی که تعداد مشتریان ناراضی‌تان افزایش یابد افت محسوسی خواهد داشت.
[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]