[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] و غذایی یکی از دغدغه ها و نیازهای مهم برای افرادی است که به دنبال تناسب اندام هستند یا چاقی را عامل به خطر افتادن سلامتی شان می دانند.
اگر معتقدید چاقی سلامت شما را به خطر خواهد انداخت یک رژیم غذایی سالم، که توسط [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] برای حفظ و بهبود سلامت جسمانی بدن شما طراحی شده باشد لازم است. تا بدین وسیله به [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] نیز دست پیدا کنید.


همه ی مواد مغذی را داشته باشد

  1. یک برنامه ی غذایی مناسب حاوی مواد مغذی ، مایعات کافی، اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین کالری لازم برای عملکرد روزانه ی بدن خواهد بود.

ارائه رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن شما را بدون اینکه دچار ضعف و بیماری شوید، برایتان فراهم می‌کند.


مطابق عادت غذایی تان باشد


  1. [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] رژیم شما را برحسب عادات غذایی و سلیقه ی شما طراحی می کند تا توان رعایت کردن آن را داشته و به آن وفادار باشید.

وزنی که به سرعت پایین می آید به جای چربی مخلوطی از آب، عضله و کمی چربی بدن شما را از بین می برد . به همین دلیل وزن از دست رفته به زودی برمی گردد، ولی متاسفانه اغلب افراد در دام این نوع رژیم ها می افتند.


هدف اصلی سلامتی شما باشد

  1. ابتدا باید مشخص کنید رژیم کاهش وزن انتخابی سلامت است یا نه. شما باید انتخاب های تان را محدود کنید تا در نهایت به یک انتخاب بهینه برسید؛ انتخابی که با سبک زندگی شما و روشی که برای خوردن و ورزش کردن دارید منطبق است.


گرسنه نمانید

  1. این مهم است که رژیم مورد نظر، شما را گرسنه نکند. به دنبال رژیمی باشید که حاوی فیبر و آب فراوان باشد، مثل سوپ ها، میوه ها و سبزی ها. این غذاها شما را سیر می کنند و میل به غذا را کاهش می دهند، ضمن آن که موجب می شوند شما بدون احساس بی فایده بودن به برنامه غذایی تان وفادار باشید. نه اینکه آنقدر گرسنگی بکشید تا حاضر باشید حتی سنگ هم بخورید.


احساس راحتی کنید

  1. با درنظر گرفتن هرگونه رژیم غذایی از خود بپرسید: « آیا این همان چیزی است که من حاضرم بقیه عمرم از آن پیروی کنم؟» اگر نه، خودتان را اذیت نکنید چون به زودی به کاری که قبلا انجام می دادید، بازخواهید گشت و وزن تان دوباره به همان اندازه قبل از رژیم خواهد رسید.


به میزان نوشیدن آب توجه کنید

  1. یا غذا یا نوشیدنی وجود دارد که بخواهید در طولانی مدت آنها را با هم ترکیب کرده و بخورید؟ در برخی برنامه ها لازم است نوشیدنی جایگزین غذا شود که برای افرادی که مدام در حال دویدن هستند، مفید است اما برخی هم غذا را به نوشیدنی ترجیح می دهند.


وقت گیر نباشد

  1. برنامه ای که شامل غذاهای غیرمعمول بوده و نیازمند ساعت ها وقت گذاشتن در آشپزخانه است ممکن است برای کسی که زمان و پول کافی دارد مناسب باشد اما برای همه مناسب نیست.


شما را محدو نکند
بهترین رژیم غذایی آن نوعی است که شما اصلا فکر نکنید در حال رژیم هستید. اینکه شما فکر کنید در حال رژیم هستید می تواند نوعی وسواس به غذا، افزایش اشتها و حتی سرخوردگی به دنبال داشته باشد. دنبال برنامه ای باشید که شما را نسبت به عادت های بدی که نمی گذارند برنامه ای سلامت و مغذی داشته باشید، آگاه کند. اگر هنگام غذا خوردن، تلویزیون تماشا می کنید یا عادت به تمیز کردن بشقاب بچه ها دارید سعی کنید از آن ها دوری کنید.