[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] بسته به اینکه از شیشه، ام دی اف یا هر نوع متریالی ساخته شده باشد در دو نوع تک جداره و دو جداره عرضه می گردد. تک جداره بودن یا دو جداره بودن پارتیشن اداری بر روی انتقال صدا بین بخش ها بیشترین تأثیر را دارد. پارتیشن ها دارای رنگ های متفاوتی نیز می باشند، لذا بسته به نوع رنگ دیوارهای اداره، دیوار پوش یا کف پوش باید پارتیشن مناسب را انتخاب کرد. مبلمان اداری و وسایلی که در محیط اداره وجود دارد نیز باید با نوع پارتیشن انتخابی همخوانی داشته باشد و ...
در انتخاب پارتیشن اداری توجه به مقوله رنگ، نوع و جنس پارتیشن و انتخاب پارتیشن تک جداره یا پارتیشن دوجداره مهم میباشد. در خرید پارتیشن آیتم هایی مانند زیبایی و دکوراتیو بود پارتیشن، عایق صوتی بودن پارتیشن، نورگیری، تهویه هم از مهمترین مواردی هستند که باید مدنظر قراردهید و در نهایت رنگ پارتیشن باید به گونه ای انتخاب شود که با دکوراسیون فضای کار تضاد نداشته باشد. قیمت پارتیشن هم از موارد مهم در انتخاب پارتیشن اداری می باشد ولی نباید کیفیت، زیبایی، دکوراسیون و دیگر موارد را فدای قیمت ارزان پارتیشن اداری کنید.
نکات قبل از خرید پارتیشن اداری

• مقدار فضای موجود را اندازه گیری کنید
• برای تعیین اندازه مناسب، فضای کف و ارتفاع سقف خود را اندازه گیری کنید
• از نوع پارتیشن ( از نظر جنس) که متناسب با کسب و کار شما است استفاده کنید
• اگر حفظ حریم خصوصی اولویت اول شما باشد از پارتیشن چوبی استفاده کنید
• پارتیشن شیشه ای باعث افزایش نور در فضا می شود
• اگر به طور مکرر پارتیشن ها را جابجا می کنید از پارتیشن متحرک استفاده کنید
• بررسی کنید که لولاها و اتصالات پانل ها محکم و مطمئن بسته شده باشند
اصول فروش پارتیشن اداری از قیمت تا نصب

اصول فروش پارتیشن اداری و رعایت نکات ظریف دررابطه با معامله و قرارداد پارتیشن بندی اداری بین فروشنده و خریدار بسیار حائز اهمیت میباشد . رعایت این اصول به ما کمک میکند تا در اجرای پارتیشن اداری موفق باشیم .
1- مصرف کننده باید تا آنجا که میتواند به نیاز خود واقف باشد و بداند که در کجا به چه اندازه و چه موقع به پارتیشن احتیاج دارد و همینطور فروشنده پارتیشن هم باید به نیاز مشتری توجه کند و با شناخت از نیاز مشتری به راهنمایی و مشاوره بپردازد و به صورت حضوری از محل مورد نظر جهت اندازه گیری و مشاوره بازدید نماید.
2- استفاده کننده قطعی و حتمی پارتیشن، مشتری و خریدار آن است وی با توجه به نیاز , سلیقه و بودجه خود اقدام به خرید و نصب پارتیشن مینماید پس فروشنده یا فروشندگان پارتیشن از پرداختن به حاشیه و یا اعمال نظرات خارج از انتظار مشتری باید خودداری نمایند.
3- مشتری و خریدار پارتیشن اداری حق دارد قبل از تولید و اجرای پارتیشن توسط فروشنده در جریان امور از قبیل طرح و نقشه و قیمت پارتیشن اداری قرار گیرد . به همین منظور فروشنده وظیفه دارد تا برای آگاهی مشتری طرح و پیش فاکتور مربوطه را ارائه نماید.
4- پیش فاکتور و استعلام قیمت پارتیشن اداری باید شفاف و دقیق باشد . متراژ قیمت واحد برای هر متر مربع , نوع پارتیشن و نوع ام دی اف مصرفی و مشخصات کامل پارتیشن باید در پیش فاکتور و پروپوزال پارتیشن قید شود تا شک و شبهه ای برای مشتری باقی نماند . قید زمان اجرا و تحویل به موقع جنس هم از نکات مهمی است که باید در فاکتور خریدار قید شود .
5- طرح مورد نظر ممکن است مورد قبول مشتری باشد و یا میتواند در صورتیکه با سلیقه وی منطبق نبود طرح را رد کند. تولید کننده پارتیشن هم میتواند سعی در جلب نظر مشتری در طرح بعدی نماید . ارائه سمپل رنگ و ارائه فیزیکی جنس مورد استفاده در پارتیشن دوجداره توسط فروشنده به خریدار الزامی میباشد
6- خربدار هم موظف میباشد تا ضمن مطالعه و تطبیق خواسته های خود در فاکتور نسبت به تسویه حساب و پرداخت حق الزحمه فروشنده بابت پارتیشن بندی اداری محل کار خود اقدام نماید.