با تمرکز و تلاش امکان طراحی سایت ، زیبا و کاربرپسند ممکن است، ولی آیا این وب سایت اهداف شما را در دهکده جهانی به نتیجه می رساند ؟

به همین دلیل است Business Plan یا طرح کسب و کار تجاری برای موفقیت هر وب سایت کاملا ضرروری است.
در کنار برندسازی و حوزه کاری شما ، یک طرح کسب و کار دقیق می تواند شما را در بازار معرفی کند.
با طرح تجاری می توانید اهداف خود را مکتوب کرده ، راه های رسیدن با آن ها را بررسی کنید و در نهایت به ان ها دست یابید.
ساخت بیزنس پلن کار مشکل و زمان گیری است و معمولا در 3 فاز انجام می گیرد.



فاز کشف ( The Discovery Phase ) :

قبل از توسعه هرگونه استراتژی یا طرح کسب و کار ، ابتدا باید تحقیقاتی در خصوص کسب و کار مورد نظر صورت بگیرد.
با درک دقیق صنعتی که مشتری در آن فعالیت میکند ، امکان توسعه یک Business Plan وجود دارد.
یکی از بهترین روش های تحقیق ريال بررسی دقیق رقبای شرکت مورد نظر است.
با بررسی رقبا ، طرح و شِما و همچنین استراتژی کلی این صنعت را متوجه می شوید.
پس از بررسی رقبا ، صحبت با مسئول اصلی پروژه [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] ، مثله مدیر عامل ، معاون ، یا هر شخصی که وظیفه [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] به او سپرده شده است صورت می گیرد.
در این مکالمه شما باید کاملا دقیق ، دلیل طراحی سایت این شرکت یا مجموعه را متوجه شوید.
اهداف آن ها چیست ؟ ، چه ظاهری برا سایت در نظر دارند ؟ ، در حال حاضر سایت دارند ؟ ، مشکل آنها با سایتشان چیست ؟ و...
شما باید کاملا قضیه را از دید آنها ببینید ، یا درصورتی که قبلا کار [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] را انجام داده اند ، مشکلاتشان با طراح قبلی چه بود ؟
به طور کلی ، فاز کشف ، فاز تحقیق است.
در عین حال مهم ترین قسمت نیز می باشد ، اگر این مرحله را درست انجام دهید ، درصد موفقیت بالا میرود.
فاز حسابرسی ( The Audit Phase ) :

پس از مرحله نخست ، خواسته یا نا خواسته وارد فاز حسابرسی می شوید.
در این مرحله ، کلیه اطلاعاتی که از این کسب و کار ، رقبا ، وب سایت فعلی و ... جمع آوری کرده و به صورت قابل ارائه در می آورید.
در این مرحله امکان سنجی طرح انجام می شود ، یعنی مشخص می شود که آیا واقعا امکان موفقیت وجود دارد ؟
این آمار و ارقام را به کسانی که -تصمیم گیران - پروژه هستند نشان داده و توضیح می دهید.

فاز استراتژی وب ( The Web Strategy Phase ) :

پس از ارائه حسابرسی ، نوبت به طرح استراتژی وب می رسد.
در این مرحله ، شما با تحقیقات و بررسی های دو فاز اول ، سفارش ها و نکات لازم را برای [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...] ازائه می دهید.
به طور خلاصه شما در این فاز یک ماکت و مدل از وب سایت ارائه می دهید.
مراحل خرید ، قدم ها و ... را شرح می دهید. این مراحل باید با توجه به دو فاز قبلی درست و به ترتیب باشند.
پس از آن راه های موفقیت این وب سایت را تعریف کرده و شرح می دهید.

نتیجه و دست آورد های ممکن :

زمانی که طرح کسب و کار را توسعه می دهید ، هر کار و عملی باید به منظور رسیدن به اهداف تعیین شده باشد.
شما محتوا و ویژگی هایی میخواهیثد که مردم را وادار با بازگشت به سایت کند .
با بررسی تحقیقات و انالیز های انجام شده ، کلیه نکات لازم را ازقبل مشخص کرده و در وب سایت پیاده می کنیم.
در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص طرح کسب و کار تجاری می توانید با ما در ارتباط باشید.