مواد لازم اندازه مقدار / کالری
روغن زیتون چهار تا پنج ق غذا خوری 100 گرم/100 کالری
سالمون چهار تکه 100 گرم /100 کالری
پودر آویشن نصف ق مربا خوری 100 گرم / 276 کالری
آبلیموی تازه یک سوم لیوان 100 گرم / 9 کالری
نمک به مقدار لازم 100 گرم / 0 کالری



*. روغن زیتون، آبلیمو، نمک و آویشن رو مخلوط و ماهی رو از طرف گوشت داخلش بزارید و یکساعت داخل یخچال قرار بدید.

مواد لازم سس شوید :

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
شوید خشک دو ق غذاخوری 100 گرم / 253 کالری
ماست خامه ای چهار ق غذاخوری نامشخص
خامه چهار ق غذاخوری 100 گرم / 350 کالری
پودر جوز هندی یک چهارم ق چایخوری 100 گرم / 525 کالری
فلفل قرمز یک چهارم ق چایخوری 100 گرم / 22 کالری
آبلیموی تازه یک ق غذاخوری 100 گرم / 9 کالری
آرد دو ق غذاخوری 100 گرم / 360 کالری
شیر یک لیوان 100 گرم / 110 کالری
کره به مقدار لازم 100 گرم / 737 کالری
نمک به مقدار لازم 100 گرم / 0 کالری


طرز تهیه ماهی لذیذ سالمون با سس شوید :
ابتدا یک قاشق غذاخوری کره رو در تابه بریزید و روی حرارت ملایم بزارید تا ذوب بشه ، سپس آرد و شوید رو بهش اضافه کنید کمی تفت می دهیم تا بوی آرد بلند بشه سپس شیر،خامه و ماست را باهم مخلوط می کنیمو به تابه اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا سس آن به نسبت غلیظ شود و پس از آن جوز هندی، آبلیمو،نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید.
اگر که خیلی غلیظ شد مقداری شیر یا آبجوش بزنید. حالا ماهی رو داخل فر صد و هشتاد درجه نیم ساعت بپزید و چند دقیقه گریل کنید تا طلایی بشه یا داخل تابه روی شعله بپزید. موقع سرو سس رو روی ماهی بریزید.این سس با انواع غذاهای دریایی وگوشتی عالیه.

خواص شوید :
*. با اثر وابسته به مقدار مصرف باعث کاهش کلسترول تام،کاهش LDL ، افزایش HDL و کاهش تری گلیسرید TG می گردد . دفع باد را از روده تسهیل می کند و لذا نفخ را کاهش می دهد . موجب افزایش بازسازی سلولهای آسیب دیده کبدی می گردد. با افزایش ترشح صفرا و جلوگیری از تجمع باد در روده،منجر به بهبود اشتها می گردد . مانع از بروز یبوست می شود.


منبع : [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]