[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

چگونگی رتبه بندی صفحات توسط گوگل یک صفحه در وب به دو روش توسط گوگل رتبه بندی می شود. اول، تعیین رتبه به هر صفحه. این یک عدد بین ۰ و ۱۰ می باشید، ۱۰ به معنای بیشترین رتبه و ۰ به معنای هیچ و کمترین قدرت. تمام صفحات از ۰ شروع می کنند، تعداد بسیار اندکی به رتبه ۱۰ رسیده اند. همچنین صفحات می توانند بر اساس کلمات کلیدی رتبه بندی شوند. هنگامی که خوانندگان وب یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کند، صفحاتی که گوگل آنها را به عنوان کلمات کلیدی قدرتمند تعیین کرده در رده های نخست نشان داده خواهند شد. معمولا سه صفحه اول نتایج بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده می شوند. گوگل اطلاعات کاملی از الگوریتم خود در رتبه بندی را منتشر نمی کند، اما برخی از جنبه های آن در جامعه بهینه سازی موتور های جستجو شناخته شده هستند.

1: لینک بیلدینگ
بخشی از الگوریتم گوگل در تعداد لینک هایی که به یک صفحه است مرتبط است. وجود لینک های ورودی بیشتر به یک صفحه معمولا رتبه بهتری را تولید می کند. یکی از راه های به دست آوردن لینک های ورودی تبادل لینک با صاحبان وبلاگ ها و وبسایت ها است. یکی دیگر از گزینه ها، نوشتن پست میهمان در وبلاگ ها با یک لینک به صفحه ای که می خواهید رتبه آن بهبود یابد می باشد. با این حال، در هنگام انتخاب وبسایتی برای تبادل لینک، کیفیت آن را هم در نظر بگیرید. یک لینک از سایت اسپم و بی محتوا، آسیب بیشتری در بر خواهد داشت. پس توجه داشته باشد با وب یا سایتی که تبادل لینک انجام می دهید هم برای وب سایت شما وهم برای وب سایت طرف مقابل خوب است توجه کنید که وجود زیاد لینک هم خوب نیست سعی کنید لینک های بهتر را نگه دارید

2: استفاده از کلمات کلیدی بطور مؤثر هنگام ایجاد محتوای جدید برای سایت خود، به کلمات کلیدی آن هم فکر کنید. این نوع عبارات مورد استفاده ی موتور های جستجو برای پیدا کردن آنچه که کاربران به دنبال آن می گردند قرار می گیرد. کلمات کلیدی را در عنوان و چند بار هم در متن مطلب خود قرار دهید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید. کلمات کلیدی مشابه زیاد در یک مطلب آن را شبیه به اسپم جلوه می دهد. از کلمات کلیدی مشابه به عنوان لنگر متن خود در هنگام اتصال آن به صفحه ای دیگر استفاده کنید.

3: ابزار به اشتراک گزاری مطالب <بسیار مهم>
شما می توانید برای بالا بردن ترافیک سایت و بالا بردن رنک گوگل از ابزار اشتراک گزاری استفاده کنید تا بازدید کنندگان مطالب شما را به اشترا ک بگزارند در شبکه های اجتماعی وموتور های جستجو مانند فیسبوک -گوگل -یاهو و… با این کار موتور های جستجو همچون گوگل مطالب شما را در درجه ی بالا تری قرار می دهد به طوری که این مطالب از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

4: ایجاد لینک داخلی بهتر, Internal Links
یکی از پارامترهای مهم در بهینه سازی On Site لینک های داخلی هستند , راه کار برای ایجاد لینک های داخلی بهتر.
ارتباط مهم ترین نکته: قط و فقط به صفحاتی که مرتبط هستند لینک بدهید.مثلا شما فروشنده ی محصولات آهن هستید.عجیب و غیرمعقول هست که به صفحه ای با محتوای فروش دوربین لینک بدهید. بررسی و آنالیز وضعیت حال حاضر وبسایت: از طریق وبسایت های ارائه کننده داده های آماری مثل گوگل انالیتیکز و یا گوگل وبمستر تولز بررسی کنید ببینید نقاط قوت وبسایت شما در چه کلماتی هستند.در چه کلماتی در رتبه های بالا هستید و در چه کلماتی رتبه ی متوسطی دارید.با شناسایی کلمات میتوانید مطالب خود را مرتب کنید. پس از شناسایی کلمات و مرتب کردن پست ها از پست های خود توسط آن کلمات به یکدیگر لینک ارسال کنید. بهترین کار این است که کار خود را با بهترین کلمه شروع کنید آن را افزایش بدهید و سپس به سراغ دیگر کلمات بروید.
یکی از بزرگ ترین اشتباهات که وبمسترها مرتکب آن میشوند انجام دادن کارها بدون برنامه و براساس حس و حال است.برای خود ما هم پیش آمده که وقتی با موضوعی جدید آشنا شدیم شروع میکنیم به ویرایش مطلب قبلی بدون هیچ برنامه درست و سازمان دهی شده. بسیار مهم است که شما کلمات کلیدی خود را روی کاغذ بنویسید و سعی کنید با وارد کردن عنوان پست ها بین کلمات و پست ها ارتباط برقرار کنید پس از ایجاد ارتباط به سراغ ویرایش پست ها بروید. معمولا مردم یا ۱۰۰ هستند یا صفر. مطمئنا بسیاری پس از خواندن این مطلب اگر علاقه مند شوند به موضوع لینک های داخلی شروع میکنند به ویرایش پست ها و در هر پست ۱۰ ۲۰ لینک به پست های دیگر قرار میدهند.آنها برای خود ۱۰ کلمه جدا میکنند و میخواهند از آن کلمات در تمامی پست ها استفاده کنند.این اشتباه است .
کاربر شما قرار نیست که با وارد شدن به یک پست گیج شود و نداند که پست حال حاضر را بخواند یا یک پست دیگر.پس زیاده روی هم نکنید و در هر پست حداکثر ۳ تا ۵ لینک و کلمه را مورد هدف قرار بدهید. کاربران دوست ندارند در هر خطی که میخوانند ۲۰ تا لینک ببینند. کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و سعی کنید با آن کلمات بین مطالب ارتباط محتوایی برقرار کنید در اینجا تکمیل میکنیم که کارکردن بر روی ۲ یا ۳ کلمه به صورت مداوم میتواند مضر باشد و تاثیر منفی داشته باشد.
همه ما میخواهیم دقیقا در تعدادی از کلمات کلیدی رنک بگیریم اما خواستن تمام چیزی نیست که ما نیاز داریم. در برنامه های خود چند کلمه ی کلیدی کم اهمیت و طولانی تر هم قرار بدهید. اگر در آن کلمات هم رنک بگیرید که چه بهتر اما اگر رنک نگیرید شما چیزی را از دست نداده اید.
در بیشتر وبسایت ها صفحاتی هستند که بسیار مهم هستند. صفحاتی که بیشتر لینک ها به سمت آنها هستند. بهتر است گاهی اوقات اصلا لینک خارجی در این صفحات قرار ندهید.منظور از لینک خارجی لزوما لینک به وبسایت های دیگر نیست لینک خارجی در اینجا میتوانید لینک شما به صفحات دیگر هم باشد.اگر میخواهید از تمامی قدرت یک صفحه استفاده کنید و احتمال این که رنک و پیج رنک بگیرد را بالا ببرید پس بهتر است قدرت ( Authority ) صفحه را تقسیم نکنید.این موضوع فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه برای کاربران هم بهتر است.
وقتی شما به صفحه ی دیگری لینک ندهید کاربر که وارد صفحه میشود تمرکز کامل بر محتوا میگذارد و درگیری ذهنی پیدا نمیکند. واقعا اگر نمیتوانید دلیلی پیدا کنید که چرا باید به پست دیگر لینک بدهید اصلا لینک ندهید.نکات بالا را یک بار دیگر بررسی کنید ببینید واقعا در پست شما جایی برای لینک هست؟ نکته ی جالب و مهم در مورد لینک داخلی که باید بدانید این است که اگر ساختار لینک های داخلی شما اصولی باشد در کمتر از ۳ ماه میتوانید برای سایت لینک بگیرید.

[برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]