وعده غذایی: عصرانه
زمان پخت : 40 دقیقه

نوع غذا: شیرینی و دسر
زمان آماده سازی مواد: 10دقیقه


مناسب برای بیماری : ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، دارای کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن

مناسب برای بیماری : کبد چرب فشار خون چربی خون


روغن مایع : یک پیمانه
آرد : 300 گرم
شکر : 300 گرم
تخم مرغ : 3 عدد
پوره خرمالو : یک پیمانه
نمک : 1/4 قاشق چایخوری

جوش شیرین : 1/4 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر : 2 قاشق چایخوری
گردو نگینی : 40 گرم



یک کیک خوشمزه و سرشار از ویتامین

روغن را با شکر در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم زن برقی بزنید تا کرم رنگ شود و یکی از تخم مرغ ها را بشکنید و با هم زن 30 ثانیه بزنید و بعد تخم مرغ بعدی و باز هم 30 ثانیه بزنیدش و تخم مرغ آخر هم به همین صورت. در یک ظرف جدا گانه آرد و جوش شیرین و نمک و بیکینگ پودر را با هم الک کنید و حالا به مخلوط بالا اضافه کنید و هم بزنید با لیسک تا یکدست شوند.
خرمالوها را پوست نازکش را بگیرید و پوره کنید. حواستان باشد اگر داخلش هسته داشت جدا کنید و بعد با هر وسیله ای که دارید میکسش کنید باعث خمیری شدن و بافت سنگین کیکتان می شود حالا که آرد را به خورد موادتان دادید نوبت می رسد به اضافه کردن پوره خرمالو و بعدش هم گردو. قالبتان که بهتر است یک قالب میان تهی باشد را چرب و آرد پاشی کنید. اما چرب کردن ته قالب سیلیکونی باعث می شود کف کیکتان زودتر بسوزد پس دقت کنید.
برای قالب های سیلیکونی حتما زیرشان باید یک سینی بگذارید و بعد موادتان را داخلش بریزید تا در زمان جا به جایی فرمش بهم نریزد و داخل فر یا یخچال گذاشتن قالب سخت نباشد. بهترین تزیین برای این کیک استفاده از همان پوره خرمالو به صورت سس روی کیک است که البته باید زود مصرف شود.
چون بماند خشک می شود و رنگشم هم بر می گردد.