وعده غذایی: ناهار شام
زمان پخت : 15 دقیقه

نوع غذا: گریل و کبابی
زمان آماده سازی مواد: 60دقیقه


مناسب برای بیماری : در هر واحد: معادل دو عدد کباب 285 کالری، 3 گرم چربی، 432 میلی‌گرم سدیم، 21/5 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر، 12 گرم قند، 44 گرم پروتئین

مناسب برای بیماری : کبد چرب


مناسب برای 2 نفر:
ـ یک‌چهارم فنجان ماست معمولی بدون چربی
ـ‌ یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو
ـ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر کاری
ـ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر سیر
ـ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر پیاز
ـ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک
ـ پاپریکا، به میزان لازم
ـ 360 گرم جوجه بدون پوست و استخوان (که به‌صورت قطعه‌های مکعبی‌شکل چهار سانتی‌متری برش خورده باشد)
ـ دو عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
ـ یک عدد کدوی بزرگ یا دو عدد کوچک
ـ یک عدد پیاز


حتی اگر ماهرترین پزنده جوجه کباب هستید، روش‌های کلاسیک طبخ جوجه کباب را کنار بگذارید و طعم لذیذ جوجه کباب پیشنهادی ما را بچشید.

به چه وسایلی احتیاج داریم؟
کاسه، چهار عدد سیخ کباب، کباب پز، انبُر آشپزخانه


  1. ماست، آب‌لیمو و همه چاشنی‌ها را در یک کاسه متوسط، با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یک‌دست شوند. جوجه‌ها را داخل ظرف ریخته و هم بزنید. در ظرف را ببندید و آن را مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.
  2. در این فاصله، فلفل دلمه‌ای، کدو و پیاز را هم‌اندازه تکه‌های جوجه، خرد کنید.
  3. جوجه و سبزیجات را به‌صورت کاملا فشرده، به سیخ بکشید.
  4. جوجه‌ها را روی کباب‌پز گذاشته و بعد از پنج دقیقه، آن‌ها را با انبر، زیر و رو کنید.
  5. هفت دقیقه دیگر، به کباب کردن جوجه‌ها ادامه دهید تا کاملا مغزپخت شوند.
  6. کباب‌ها را در یک ظرف کشیده و اجازه دهید کمی خنک شوند.
  7. موقع بیرون کشیدن جوجه و سبزیجات از سیخ، مراقب نوک انگشت‌هایتان باشید.

نکته درگوشی:
اگر از سیخ‌های چوبی استفاده می‌کنید، باید از قبل، آن‌ها را مدت 20 تا 30 دقیقه داخل آب بگذارید تا موقع پخت، نسوزند.