روزی که به خدمت اعزام شوی میفهمی داستان پوتینها چیست! روزی که اسلحه در دستانت بگیری تازه با بهترین دوست دوران زندگیت آشنا میشوی! روزی که روی خرمن ها خاک ریز و درشت, سینه خیز بروی میبینی خیلی هم زندگی برایت سورپرایز بزرگی نیست. روزی که غذایت, ساچمه های درشت و ریزی باشد که زیر دندانهایت سمفونی از بتهوون رو اجرا کند, آن لحظه میفمی زندگی این روزهای تو, چندان هم بد نیست. روزی که زیر نور آفتابی که میخواهد به تنهایی از خجالتت در بیاید بایستی و پست آن روزت را بدهی تازه میفهمی که ای داد, ساعتها زیر باد کولر را خوابیدن چه سود؟! داستان سربازانی که دور از خانه و کاشانه خویش به دنبال قطاری از گلوله و بوی باروت میروند, داستان زندگی خواهد بود که به دور از پدر و مادر و دوستان خویش سر میکنند! تحمل فراغ و دوری از آسایشی که روزی به راحتی نصیبشان بوده است, میشود عادتی که بعد از چند روز بدنشان به خود میقبولاند که چاره ای جز وفق یافتن با شرایط نیست,اما موضوع چیز دیگریست. جریان از این قرار است که باید مرگ کسانی را ببینید که شاید آشنایی شما با آنها به چند روز بیشتر نرسد ولی همان فرد سختی آفتاب و یا سرمای طاقت فرسا را به جان خریده و به جای شما پست داده است! جای شما بازداشت شده است. به جای شما تنبیه شده است. حتی گاهی به جای شما توبیخ! به جای شما گلوله خورده است و به جای شما موجی شده است! جریان از این قرار است. هر سربازی برای یک گوشه از سرزمینی است که نامش را وطن نهادید! شب و روز با هم هستید. با هم میخندید و با هم به یک گوشه ای میروید و برای از دست دادن خیلی از چیزهایی که روزگاری داشتید اشک میریزید و سیگاری دود میکنید! میشوید رفیق شفیق روزهای سخت. دوستان دوران خدمت همیشه جزو برترین دوستانی هستند که بوی مرام و معرفت از چند فرسخی از وجودشان در هوا پخش میشود. داستان خدمت داستان بچگی نیست. بازی نیست و سربازان بازیچه نیستند. دلیل دوستیهای ماندگار این است”معرفت”. چیزی که قلب یک سرباز را در میدان جنگ به درد میاورد, خوردن یک گلوله خشک و خالی و یا چند ترکش بی رحم نیست! ماجرا از جایی آغاز میشود که همان سرباز, دوست داشت جای دوستش تیر میخورد. دوست داشت بار دیگر در خلوت آسایشگاه با دوستش چند کلام دیگر هم کلام میشد. نه اینکه روی دستانش جسم بی جان تکه پاره شده دوستش را ببیند و بخواهد اشک بریزد برای کسی که دیگر قرار است او را هیچوقت نبیند! ماجرای جنگیدن در نبردهای میدان نبرد 4 گوشه ای از خشونت دراماتیک جنگ را به تصویر خواهد کشید. گوشه ای از اشک هایی که حقیقتی مطلق هستند و برای چیزی فرو میریزند که نامش غرور است, اما آن غرور, غرور ملی است…


عنوان : BATTLEFIELD 4
سازنده : EA DICE
ناشر : ELECTRONIC ARTS
سبک : ACTION/FIRST PERSON SHOOTER
پلتفرم : X360/PC/PS3/WII/PS4/XBOXONE
انتشار : 7 آبان ماه 1392
صحنه های دراماتیک
ماجرای درگیری چین با ایالات متحده, وجود صحنه های دراماتیک و احساسی زیبا در بازی. توجه بیشتر بر روی بخش تک نفره بازی و…بد نیست به صحبت های آقای مگنوس مدیر عامل شرکت دایس در مورد بخش داستانی بازی گوش بدیم: “با اینکه بیشتر از هر چیزی در بازی صدای تیر خواهید شنید اما بعد از مدتی احساس متقابل بین تیمتان را درک خواهید کرد که چگونه برای همدیگر در مسیر هدفشان فداکاری و از خودگذشتگی نشان می دهند که یقینا برخی از صحنه ها با موزیک های دراماتیک اشک را بر چشم هایتان خواهد آورد. شما به همراه تیمتان فقط یک هدف مشترک خواهید داشت و آن هم این است که بگویید چه چیزی در اطراف دنیا می گذرد. علاوه بر آن شما نیز با پشت صحنه های جنگ بهتر آشنا خواهید شد.”
اما یک نکته بد برای طرفداران وجود دارد و آن عدم وجود بخش CO_OP در بخش داستانی هست که مانند نسخه قبل که ماموریتهای بخش دو نفره متنوع و متفاوت هم بود دیگر نخواهد بود. اما شما در این بازی در نقش دنیل رکر هستید که در گروه سنگ قبر حضور دارد و این شما و این اطلاعات شرکت سازنده در مورد بخش داستانی بازی: “ جهان در آستانه ی هرج و مرج قرار گرفته،چین به قدرتی بدل شده و شما مانند جرقه ای ناخواسته هستید که میتوانید آتش یک جنگ بزرگ را شعله ور کنید.این Battlefield 4 است ! شما درنقش Daniel Recker یکی از اعضای گروه Elite هستید.افرادی که نمیتوانیم قهرمانشان بنامیم و آنها را بنام “جوخه ی سنگ قبر” میشناسیم.این همه آشفتگی در اطراف شما فقط به خاطر اینست که بجنگید تا دنیا به یک صلح جهانی برسد. درحالی که شما در یک عملیات برای جاسوسی از یک ژنرال روسی در باکو هستید،تیم شما شناسایی میشود و شما باید از مواضع روسیه راه خود را برای فرار از این دردسر پیدا کنید.پس از اینکه به USS Valkyrie بازگشتید میفهمید که با اطلاعاتی که از Wasp class carrier بدست آوردید بازهم باید همان سوء ظن های قبلی را تائید کنید.فرمانده ی نیروی دریایی چین Chang در این نقشه است که یک کودتا در چین ایجاد کند و این امر هم با حمایت روسیه قابل انجام است. باتوجه به این اطلاعات ، USS Valkyrie ماموریتی در شانگهای ترتیب میدهد تا شما و گروه “سنگ قبر” با عملیاتی مخفیانه گروه Vip را از آنها خارج کنید.چین حالا در شورش و هرج و مرج پس از آمریکا به سر میبرد.آنها در قتل Jin Jié رهبر صلح جوی چین دخیل بوده اند.حال دریاسالار Chang انتخابات را لغو کرده و حکومت نظامی اعلام کرده است.در همین حال نیروهای دریایی روسیه و آمریکا خودشان رادر سواحل چین مستقر کرده اند.اوضاع هرلحظه درحال وخیم تر شدن استو تنها یک جرقه میتواند آتش جنگ را شعله ور کند ! در شانگهای مخالفان با پلیس درگیر هستند و هرج و مرجی بزرگ در خیابان های شانگهای بوجود آمده است ! جوخه ی سنگ قبر برای پیدا کردن گروه Vip برنامه ریزی کرده.در میان افراد Vip فردی به نام Laszlo W. Kovic وجود دارد و جاسوس CIA است و همین هم باعث شده که ارتش چین بشدت بدنبال وی باشد.شما همراه با Kovic به دنبال راه فرار از شانگهای و رسیدن به Valkyrie هستید درحالی که هزاران نفر از مردم در خیابان های شانگهای درحال فرار هستند.بسیاری از آنها به Valkyrie پناه برده اند و بسیاری از آنها هم مرده اند.حامل Valkyrie باید خود را به سنگاپور یعنی جایی که USS Titan در آنجا ست برساند.زمانی که به سنگاپور میرسید باآتش شدید دشمن شوکه میشوید و کشتی دریادار هم درحال غرق شدن است…”
آنچه که قرار است در این بین در بخش داستانی اتفاق بیفتد عواطف و احساسات برجسته بین اعضای تیم و همچنین خلق داستانی جذاب و درگیر کننده بین سه کشور روسیه و آمریکا و چین خواهد بود.

گرافیک در خدمت گیم پلی
تیتری که ملاحظه میفرمایید ماحصل موفقیت یک عنوان شوتر خوب هست که اگر در عمل اتفاق بیفتد باعث خلق یک اثر بی نظیر خواهد شد. اگر گرافیک قرار باشد تنها برای نمایش دادن دورنماها و تصاویر زیبای جنگلی یا ساختمانهای زیبا و آسمان خراشها باشد همان بهتر است که نباشد! زیرا ما قرار نیست مستند زیباترین مکانها را ببینیم, قرار است ما یک عنوانی را تجربه کنیم که جدایی از جذابیت بالا و تکاپو و هیجان خاصش در امر گیم پلی همراه با آن ما را به سفری از دیده ها و تصاویری مسحور کننده نیز ببرد و به نوعی گرافیک در خدمت گیم پلی باشد. رئیس امور مالی شرکت EA فرموده اند :” من Battlefield جدید را به تازگی مشاهده کردم و می توانم بگویم که آن خیره کننده است. شگفت انگیز بودن این بازی به قدری است که به سازندگان اجازه می دهد که هر آن چه که در تخیل خود دارند را با قدرت بسیار انجام دهند.” همچنین ایشان اضافه فرمودند:” ما در مورد پلتفرم نسل بعدی سونی بسیار هیجان زده هستیم. قدرت فنی بسیاری که این پلتفرم دارد به ما این اجازه را می دهد که مقدار قابل توجهی از چیزهایی که بیش از این ما هرگز نتوانستیم موفق به انجام آن بشویم را بر روی این کنسول ایجاد کنیم.”

موتور بازیسازی فراست بایت 3 اینبار برای این عنوان در نظر گرفته شده است که توانایی خلق دنیایی وسیع همراه با جزئیات و نورپردازی فوق العاده را داراست. همچنین از توانایی بالای این موتور به تخریب پذیری عالی آن میشود اشاره کرد. رئیس شرکت EA در مورد فراست بایت 3 و نسل بعد فرمودند: ” ایده ی ما این است که با استفاده از موتور قدرتمند Frostbite 3 ، جهشی رو جلو داشته باشیم تا مقوله ی بازی های شوتر را به حرکت درآوریم و همچنین Battlefield به رشدی برسد و به طرفداران خود دقیقا آنچه را که از ما می خواهند را تحویل دهیم.ما بسیار احساس اعتماد به نفس می کنیم که خواهیم توانست Battlefield هایی بهتر و بهتر را بسازیم. در همان زمان ما یک چرخش بزرگ را داشتیم. ما Battlefield را در اختیار داریم. ما Battlefront را در اختیار داریم. ما Titanfall را در اختیار داریم. ما احساس بسیار خوبی را نسبت به این عناوین داریم. همه ی آن ها می توانند کارهایی متفاوت انجام دهند. این ها به نوعی فوت و فن ما به حساب می آیند. ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا برای طرفداران شوتر و خریداران فرنچایز های بزرگ تجربه ای بزرگ و بزرگتر را رقم بزنیم.”
اما اظهار نظر جالبی را یکی از اعضای تیم سازنده در مورد تخریب پذیری بازی و همچنین تخریب آسمان خراشی در یکی از مراحل بازی که در دمو وجود داشته گفته اند: “قطعا همینطور است. این ایده‌ای بوده که در تمام دوران ساخت بازی در ذهنمان بود. اتفاقی که برای آسمان خراش در این بازی افتاد فقط یکی از گوشه‌های پیشرفت در این فرایند بود. ما روی نکته‌ های ریز و درشت در این بازی وقت گذاشتیم. نکته‌هایی که با تغییر دادن یا تخریب شدنشان می‌توانند کاملا محیط بازی را تغییر دهند.

خب شما در نقشه‌ی Shanghai Siege با تخریب یک آسمان خراش، محیطی کاملا متفاوت را برای گیمر‌ها رقم می‌زنید. همچنین گرد و خاک زیادی در هوا منتشر می‌شود که دید را سخت تر می‌کند. پس وقتی شما یک هلیکوپتر را در این شرایط خلبانی می‌کنید باید به سطح زمین نزدیک تر شوید تا بتوانید دشمنانتان را از پای درآورید.
اتفاقای مشابهی هم درباره‌ی نکته‌های دیگر در این بازی هست. به عنوان مثال اگر ماشینی در جایی پارک شود و شما با آن برخورد کنید، امکان دارد صدای دزدگیر ماشین بلند شود و همه از حضور شما با خبر شوند. یا وقتی در مکانی بسته آتشسوزی افتقا می‌افتد ممکن است آب‌پاش‌های سقفی شروع به باریدن کنند و دید شما با توجه به خیس بودن اطراف متفاوت خواهد بود.
اگر شما به یک کپسول آتشنشانی تیراندازی کنید، ماده‌ی داخل آن محیط را تغییر می‌دهد و دید را سخت تر می‌کند. همه‌ی این اتفاقات ریز و درشت در تغییر محیط می‌تواند نکته‌ای مثبت برای شما باشد تا در این بازی پیشروی کنید. پس همه‌ی چیز‌هایی که در اطرافتان می‌بینید تغییر پذیر است و می‌توانید آن‌ها را تخریب کنید یا تغییر دهید.”

بد نیست کمی از مقوله برتری بی چون و چرای این عنوان یعنی گرافیک فاصله بگیریم و در مورد بخش مولتی پلیر هم صحبت کنیم. در بخش مولتی پلیر نیز سه جناح آمریکا ، روسیه و چین برای Battlefield 4 تایید شده است و حالت های جدیدی نیز مانند ”All Out War! Vehicle Combat” به بخش مولتی پلیر اضافه شده است. حالت “Commander Mode” نیز که آخرین بار در Battlefield 2142 شاهدش بودیم به قسمت چهارم بازخواهد گشت و شما می توانید دستورات تاکتیکی به هم تیمی های خود بدهید. Battlelog بر روی PC بازگشته است و همچنین این بار بر روی نسخه های کنسولی نیز ادغام شده است.
حالت فرمانده را می توانید با استفاده از in-game و tablet در بازی اجرا کنید. با این حال با استفاده از نسخه ی in-game به ویژگی های اضافه ای مانند live video دسترسی خواهید داشت.
David Silverman همچنین به طور غیر مستقیم اظهار داشته است که عملیات مترو که محبوب ترین نقشه در Battlefield 3 بود در DLC قسمت چهارم با نام Second Assault باز خواهد گشت. بسیاری از عناصری که مدت ها در مولتی پلیر Battlefield 3 با آن سرگرم بودید و هستید نیز به قسمت چهارم بازخواهند گشت. که از بین آن ها می توان به بازگشت کلاس های Assault, Engineer, Support و Recon اشاره کرد. از ویژگی های جدیدی که در مولتی پلیر بسیار خودنمایی می کند, می توان به مد Fire Team اشاره کرد. در اصل در این قسمت فقط دو نفر از بازیکنان که در دو مکان به طور تصادفی قرار می گیرند باید به وسیله تماس با یک دیگر ، از دنیای واقعی با هم ارتباط برقرار کنند و ماموریت های خود را به پیش ببرند. البته پیدا کردن بازیکنان Fire Team کار چندان سختی در بازی نیست زیرا تمامی این گونه افراد دارای یک نوار برجسته سبز رنگ می باشند.میزان سلامتی و آرم این گروه هم در یک نوار ابزار کوچک در سمت راست بالای صفحه به نمایش درخواهد آمد.

هیچکی مثل ما نمیتونه!
بچه های سازنده بیتلیفیلد اظهار نظر جالبی فرمودند و گفتند که هیچ شوتری مانند ما نمیتواند این همه کار را در یک بازی کنار هم انجام دهد! منظورشان اوج هیجان و خلاصه قایق سواری و اتومبیل سواری و هلی کوپتر سواری و باقی ماجراها! اما حرفی از تیم سازنده: “نبرد های خاکی-آبی در بازی نقش بزرگی را ایفا میکنند که یکی از مصداق های بزرگ آن قایق های RCB-90 و جت های جنگی هستند.کنترل هوا و دریا دربازی نقش اساسی در پیروزی ها ایفا میکنند.” چیزی که همیشه مخاطبین را آزار میداده است در مورد این بازی قطعا بخش گیم پلی خشک و بی روح این عنوان است. بخش قدرتمند مولتی پلیر باعث میشده است تا کمی سرپوش برای این بخش گرفته شود ولی واقعیت این است بخش تکنفره و داستانی بخش بسیار مهمی برای یک عنوانی مانند بتلیفیلد خواهد بود,به خصوص اگر رقیبی مانند ندای وظیفه داشته باشد! به همین منظور تیم سازنده اینبار تمرکز بیشتری روی این بخش کرده اند و مدام در مصاحبه ها حرف از بهبود و پیشرفت در این بخش زده اند و الحق چیزی که در دموها نمایش داده شده است یک گیم پلی سینمایی و مهیج همراه با کلی وسیله نقلیه و جنب و جوش بوده است. نجات دادن گروگان بگیررید تا هجوم به بندرگاه و …طراحی مراحل بازی بسیار متنوع و جالب خواهد بود از جنگلها تا شهرهای باکو و شانگهای و…از محیطهای بسته تا محیطهای کاملا باز و وسیع. شخصی سازی سلاح ها بسیار جالب خواهند بود. تنوع سلاحها بسیار بالا خواهد بودآنچه که در دموها دیده ایم میشود گفت میتواند در خلق صحنه های سینمایی با غول این بخش یعنی ندای وظیفه رقابتی را داشته باشد. برای درک بهتر بازیباز از گیم پلی بر روی صفحه ی نمایش دو مستطیل سبز جمع و جور قرار دارد که در گوشه ی سمت چپ پایین می توانیم یک مینی نقشه و قطب نما را برای تشخیص مسیر ها ببینیم و بر روی قسمت بالایی صفحه ی نمایش هم نماد های مارک کردن به سه بخش تقسیم شده است که رنگ آبی برای متحدان ، سبز برای نشان دادن تیم شما و رنگ قرمز و نارنجی دشمنان را به بازیباز نشان خواهد داد تا بتواند با مارک کردن هر یک از این گروه ها اشتباه کم تری در هنگام تیراندازی داشته باشد و خودی را از غریبه تشخیص بدهد. حمله با چاقو و نحوه کشتن که گفته شده است بیش از بیست انیمیشن در نظر گرفته شده است! مراحل مخفی کاری و از همه مهمتر بخش بچه های تیم اسنایپر هم در یکی دو مرحله همراه شما خواهند بود. انفجارها در بازی هدف دار خواهند بود, یعنی اینکه اگر ساختمانی یا آسمان خراشی نابود شود راه و یا راههایی باز خواهند شد! نکته جالب بخش هدایت یک جت اسکی رانندگی و در همان حین حمله با اسلحه خواهد بود. مصافتهای طولانی را با اتومبیلها طی کنید و سپس مقداری از مسیر را به اسلحه و پای پیاده! صحنه ای وجود خواهد داشت که باید پای یکی از هم رزمانتان را که در زیر آوار گیر افتاده است قطع نید و این میشود اوج بخش سینمایی بازی! حمله به بندرگاه که در دموی بازی نمایان بود به خوبی توانست بخش گیم پلی و تخریب پذیری و نورپردازی بازی را به رخ بکشد و تقریبا بیشتر مخاطبین را تا زمان انتشار بازی راضی نگه دارد!

نگاهی به دور و اطراف!
مدیر عامل EA ببینید چه اظهار نظری در مورد رقبای این بازی کرده است: “کاملا مشخص است که Call of Duty یک رقیب برای Battlefield است ، اما همچنین این نکته برای Assassin’s Creed و تمامی عناوینی که جزو ۲۰ بازی برتر هستند نیز صدق می کند و این عناوین نیز جزو رقبای ما به حساب می آیند. پس بله ! ما رقیب Call of Duty هستیم ، درست مثل رقابتی که در عناوین ورزشیمان و دیگر بازی ها داریم. اما صرفا هدف ما تثبیت جایگاه خودمان بر چنین عناوینی نیست.
ما تاکنون آمارهای باورنکردنی از Battlefield 3 داشته ایم و این بازی طبق آخرین اطلاعیه ی عمومی ما ۱۷ میلیون نسخه فروخته است. کدام یک از محصولات ما اخیرا چنین کاری را انجام داده اند ؟!
بنابر این بخشی از استراتژی هایی که داشتیم بسیار خوب جواب داده است و حتی بیش از انتظارات ما بوده و با نمایشی از که از قسمت چهارم این سری به شما نشان دادیم بر این عقیده هستیم که بزرگترین Battlefield را تاکنون ساخته ایم. ما برای علاقه مندانی که دست خودشان را بر روی این محصول ( Battlefield 4 ) گذاشته اند بسیار هیجان زده هستیم.”
یک تحلیلگر به نام Arvind Bhatia پیشبینی کرده که این نسخه بیش از ۱۴ میلیون فروش کند. با توجه به این که نسخه سوم همزمان با COD : MW3 منتشر شد توانست ۲۰ میلیون نسخه بفروشد و این موفقیت بزرگی برای EA محسوب میشود و EA امیدوار است آن موفقیت را با BF4 نیز تکرار کند.

حرف هایی در مورد برتری نسخه پی سی بازی:” ما میراث بسیار طولانی از PC داریم،و درواقع PC پلتفرمی است که در طول سال ها توانسته به خوبی خودش را بزرگ کند.به طور طبیعی ما خیلی خوشحال هستیم که کنسول ها توانسته اند خودشان را به آنچه PC میتواند انجام دهد نزدیک کنند-حتی باوجود اینکه مدتها قبل پی سی میتوانست این کارها را بکند.”
مدیر عامل دایس نکاتی در مورد سازگاری بازی با کینکت گفته است:” ما ایده های قابل اجرایی را بر روی Kinect جدید داریم. ما به این می نگریم که چه چیزی دقیقا به ارزش های گیمر هایمان اضافه کنیم. شما وقتی به نوع بازهایی که ما ساخته ایم می نگرید و یا حتی همین Battlefield ، یک بازی شوتر اول شخص است که به مهارت وابسته است. ورود طرحی جدید بسیار مهم است. اگر می خواهید همان فرمول اصلی بازی را داشته باشید ، همان طور که ما اکنون آن را در اختیار داریم ، شما نیاز به کنترل دقیق اوضاع دارید و سعی کنید کاری را انجام دهید که این سنسور ضربه ای را به پیکره ی اصلی بازی وارد نکند. اما جاهای دیگری هستند که استفاده از این سنسور در آن ها احساس می شود و ما می خواهیم از آن برای کارهای دیگری در بازی استفاده کنیم. ولی دقیقا مشخص نکرده ایم که به چه نحوی قرار است در بازی مورد استفاده قرار گیرد.”
استودیوی دایس اعلام کرده است که شما میتوانید سیوهای ۳۶۰ را به One و سیوهای Ps3 را به Ps4 انتقال دهید.تمام سیوها و امتیازات شما در این بازی به نسخه ی نسل بعد انتقال داده میشود اما در یک مورد باید حواس خود را بسیار جمع کنید.
زمانی که این سیوها و امتیازات و DLC هارا به پلتفرم نسل بعدی خود انتقال دادید،آنها برای همیشه همان جا می مانند و دیگر به هیچ وجه قابل انتقال به کنسول های نسل فعلی نخواهند بود.

عنوان Battlefield 4 با ۶۰FPS در ثانیه به عنوان Launch Title دو کنسول Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد و قبل از آن بر روی Xbox360/PC/PS3 در دسترس خواهد بود.هنوز مشخص نشده که این بازی بر روی کنسول های نسل هفتم چند فریم خواهد بود ولی چیزی جز ۳۰ فریم انتظار نمیرود.ولی این رو هم اضافه کنیم تجربه ی Battlefield 4 بر روی PC با فریم ریت نا محدودی که میشود توسط سیستم قدرتمند حاصل کرد و همچنین ۶۴ بازیکن در بخش مولتی پلیر،برترین تجربه را به ارمغان میاورد.
پیتر مور,رئیس بخش عملیاتی EA از کوبیدن ندای وظیفه میگوید: “من فکر می کنم که ما کاملا بهتر از آن زمان عمل کرده ایم و در واقع فروشی که بازی شوتر ما داشته در بعضی از کشورهای اروپا بهتر از بازی آن ها ( Call of Duty ) می باشد.
نگاه کنید، ما واقعا در حال حرکت رو به جلو می باشیم. این یک رقابت می باشد و ما احساس می کنیم که واقعا در مورد Battlefield 4 عملکرد خوبی داشته ایم. ما قصد داریم که این سری را با فن آوری های جدید، نوآوری های دید و قابلیت های جدید گسترش یابیم و در این صورت Call of Duty کوبیده خواهد شد. بنابر این من فکر می کنم که ما کاملا بهتر از زمان های گذشته عمل کرده ایم.
هنگامی که ما این چالش را با Bad Company 1 شروع کردیم، من فکر می کنم که درصد برتری Call of Duty نسبت به این بازی، ۹۵ به ۵ بود. ما حتی برای رسیدن به چنین رقمی خودمان را خیلی تحت فشار قرار دادیم و من این روش کسب و کار را از EA Sports آموختم. چرا که آن ها توانستند با FIFA، برتر از Pro Evolution و Madden versus 2K قرار بگیرند. البته چنین دعواهایی چیز خوبی برای صنعت بازی می باشد و برای مشتریان نیز نتیجه ی خوبی خواهد داشت. رقابت باعث می شود که همواره نوآوری وجود داشته باشد و این که دو شرکت با یکدیگر شاخ به شاخ بشوند ! در واقع هم برای صنعت بازی خوب است، هم برای مشتریان خوب است و هم برای تیم سازنده ی ما خوب می باشد.”

هر حرفی بزنید در روز انتشار علیه خودتان استفاده خواهد شد!
مصاحبه ها شیرین و دموها دلپذیر. موسیقیها گوش نواز و ریتم بازی هیجان انگیز. بهترین نوع شخصی سازی سلاح ها! برترین گرافیک! پیشرفت در بخش مولتی پلیر و گیم پلی. داستانی درگیرکننده با چاشنی بیشتر عواطف و احساسات! نبرد بزرگ بین آمریکا, چین و روسیه! کوبیدن رقبا! اجرا روی 60 فریم ریت! سیستمی تقریبا مشابه سیستم بتلیفیلد 3 برای اجرا! شخصیت پردازی بهتر و عمیقتر. تجربه سینماییتر یک عنوان شوتر اول شخص! استفاده از اتومبیلها, جت اسکیها, قایق ها و… تصاویر و دموهای فوتیج بازی گویای همه چیز برای بنده و شما بوده اند, قضاوت را زود انجام ندهیم و بسپاریم به دستان قدرتمند زمان و تا زمان انتشار بازی صبر کنیم و ببینیم اینبار بتلیفیلد 4 چگونه رقیبی برای ندای وظیفه خواهد بود. ممنون که تا پایان همراه بودید.