+ ارسال موضوع جدید
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17

موضوع: خبرهای لحظه به لحظه از متن و حاشیه مراسم اسکار 2012 را در اين تاپيك ببينيد

  1. #1
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض خبرهای لحظه به لحظه از متن و حاشیه مراسم اسکار 2012 را در اين تاپيك ببينيد

    به نام خدا
    سلام به همه

    تو اين تاپيك تمام خبر ها و عكس ها و حاشيه هاي اسكار 2012 رو به نمايش ميزاريم


    Click this bar to view the original image of 800x1000px.



  2. 3 کاربر مقابل از این پست Ronya تشکر کرده اند.


  3. #11
    کاربر سایت

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    زیر اسمون خدا
    نوشته ها
    5,773
    تشکر
    5,451
    تشکر شده 9,130 بار در 2,173 پست

    گزارش تصویری شب قبل اسکار 2012 در کالیفرنیا

    امروز 26 فورئه مراسم بزرگ اسکار 2012 برگزار می شود و همانطور که قبلا در مجله اینترنتی کامرانیه اعلام کردیم، فیلم جدایی نادر از سیمین نامزد 2 جایزه مهم میباشد. شب قبل از مراسم یعنی 25 فورئه 2012 سونی پیکچرز حامیان خود را به شام در هالیود واقع در کالیفرنیا دعوت کرده بود.

    نتایج اسکار 2012 امشب در مجله اینترنتی کامرانیه بهمراه عکس و فیلم اعلام میشود

    Sony Pictures Classics Oscar 2012 Dinner at West Hollywood, California
    25th February 2012











    لیلا حاتمی - اصغر فرهادی - پیمان معادی


    Leila Hatami - Asghar Farhadi - Peyman Moaadi


    Lock

    خوشابه حال سال 91!
    ماه دوازدهمش را دید وعمرش به سررسید!
    میترسم عمرم به سر برسد و ماه دوازدهمم راندیده باشم…!
    اللهم عجل لولیک الفرج





  4. کاربر مقابل از این پست NOOB9876 تشکر کرده است.


  5. #12
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض

    «جدایی» فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت خواهد کرد
    به گزارش سینمانگار، "اسکات فینبرگ" (از کارشناسان هالیوودریپورتر) و "تاد مک کارتی" (منتقد) پیش بینی های خود را از برگزیدگان اسکار به بحث گذاشته اند.

    چه کسی برنده می شود در مقابل چه کسی باید برنده شود؟ سوال هایی ست که "اسکات فینبرگ" و "تاد مک کارتی" (به ترتیب) به آن پاسخ داده اند. "فینبرگ" پیش بینی برنده اسکار را کرده و "مک کارتی" نامزد مستحق دریافت جایزه را معرفی کرده است.


    بهترین فیلم

    چه کسی خواهد برد: «هنرمند»، فیلمی از سینمای فرانسه که در لس آنجلس فیلمبرداری شده است. "هاروی واینشتاین" با حضور در فستیوال کن از ماه می تا کنون هالیوود را شیفته این فیلم کرده است. حالا بعد از 83 سال این اولین فیلم صامت است که جایزه اسکار را به خانه می برد. البته «هنرمند» اولین فیلم سیاه و سفیدی است که پس از گذشت 18 سال اسکار بهترین فیلم را دریافت خواهد کرد.

    چه کسی باید ببرد: من به «فرزاندن» رأی می دهم؛ درام استادانه و سرزنده "الکساندر پاین" در رقابت های متعددی در ماه دسامبر جوایز مختلفی از منتقدان سینما دریافت کرده است. «فرزندان» نه تنها در تمام ابعاد –کارگردانی، نویسندگی، بازیگری، منطق روایی، غافلگیری و عمق بی کم و کاست عمل کرده است بلکه منش برخورد با زندگی و در آغوش کشیدن زندگی، عشق و مرگ در این فیلم نمایشی موفق از صدای قدرتمند نویسندگی است.


    بهترین کارگردانی

    چه کسی خواهد برد: تا سال پیش، کمتر کسی خارج از فرانسه نام "میشل هازاناویسیوس" را شنیده بود. تا اینکه این کارگردان 44 ساله ناگهان غوغایی در کن به پا کرد. فیلم جذاب و گرم "هازاناویسیوس" تا کنون توجه گسترده ای در جهان سینما معطوف او کرده است. مهم ترین جایزه این کارگردان را می توان جایزه «DGA» (انجمن کارگردانان آمریکا) دانست؛ جایزه ای که طی 63 سال گذشته 57 بار به کارگردانی اهدا شده که اسکار را نیز با خود به خانه برده است.

    چه کسی باید ببرد: "الکساندر پاین" (فرزندان) به دلایلی که در بالا گفته شد. به علاوه، نکته شایان ذکر اینست که پاین تا کنون کاری نکرده است جز اینکه در مقام یک فیلمساز رشد کرده و به بالندگی رسیده است. در حالی که کارگردانان بسیاری بهترین اثرشان تجربه فیلم اول، دوم و یا فیلم سوم اشان است، پاین با هر اثر در کارنامه اش بیشتر رشد می کند.


    بهترین بازیگر مرد

    چه کسی خواهد برد: "ژان دوژاردین" بازیگر گرم و خوش مشرب «هنرمند» که پیشتر «کلونی فرانسه» نامیده می شد و حالا خود را در رقابتی تنگاتنگ با "جورج کلونی" می بیند. این دو امسال در مراسم گلدن گلوب برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدند (دوژاردین برای بازی در کمدی یا موزیکال این جایزه را دریافت کرد). "دوژاردین" امسال جایزه انجمن بازیگران آمریکا (که طی هفت سال اخیر برگزیده این بخش برنده اسکار نیز بوده است) و بفتا را نیز گرفته است. او با دریافت اسکار مرد اول فرانسه خواهد شد.

    چه کسی باید ببرد: "جورج کلونی"، برای همه دلایلی که اکنون همه افسوس می خورند که چرا چهره ای چون «کری گرنت» هیچ وقت موفق به دریافت اسکار نشد. او با صمیمیت خاص خودش همیشه به نظر ساده می رسید، و کاش این برای "کلونی" تکرار نشود. افرادی مثل گرنت، "کلونی"، "نیومن" و "ردفورد" به سادگی می توانند در برابر دیدگان بیننده نمایشی بی نظیر اجرا کنند و آنها را متأثر سازند. اما درست مثل پدرِ فیلم «فرزندان» -پدری که درآستانه جدا شدن از همسرش بود- "کلونی" تمام ابعادی از کاراکتر را که من به عنوان بیننده خواهان شناختش باشم به تصویر می کشد؛ گرم و بی غرور.


    بهترین بازیگر زن

    چه کسی خواهد برد: "ویولا دیویس" بازیگر فیلم «خدمتکار» در رقابتی تنگاتنگ با "مریل استریپ". فاکتورهای متعددی به نفع "دیویس" در سرنوشت این جایزه دخیل است. "دیویس" تا کنون اسکار نبرده است (درحالی که استریپ پیشتر دو بار این جایزه را دریافت کرده)؛ "دیویس" برای فیلم محبوبی – فیلم محبوبی که خود نامزد دریافت اسکار نیز شده- نامزد شده است (که این عامل برای رقیبش استریپ وجود ندارد)؛ با بردن این جایزه به دست "دیویس" او دومین بازیگر سیاه پوست تاریخ سینما خواهد بود که اسکار را در دستانش لمس می کند؛ و عامل آخر هم اینکه "دیویس" پیشتر در رقابت برای برگزیده شدن در فهرست منتقدان «BFCA» و «SAG» (انجمن بازیگران آمریکا) استریپ را از میدان به در کرده است.

    چه کسی باید ببرد: من بازی "ویولا دیویس" را تحسین می کنم و بردن جایزه به دست او به دلایل متعددی مرا خوشحال خواهد کرد. اما براساس نقش هایی که هریک (دیویس و استریپ) برای آن نامزد شده اند باید بگویم، "دیویس" چیزی را در خدمتکار اجرا کرده که من معتقدم در حد و اندازه توانایی اش بوده است، در حالی که "استریپ" چیزی را از دل نقشش در «بانوی آهنین» بیرون کشیده است که من شک دارم او یا هر کس دیگری به سادگی و یا حتی برای یک بار دیگر می توانست این را انجام دهد. "استریپ" "مارگارت تاچر" را در این فیلم جوری به تصویر کشیده که بازی بی نظیرش بسیاری از کاستی های فیلم را پوشانده است.


    بهترین فیلم خارجی زبان

    چه کسی خواهد برد: اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین»- تقریبا هیچ مراسمی برای اهدای جایزه به برترین های 2011 برگزار نشده مگر اینکه نامی از اصغر فرهادی و فیلمش «جدایی نادر از سیمین» در آن ذکر شده است. درام فارسی زبان «جدایی» درباره مردمی ست که به سختی در تلاش اند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آکادمی توجه به این فیلم را به نامزد کردن آن در بهترین فیلم خارجی زبان محدود نکرده و در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال هم اصغر فرهادی را برای «جدایی» نامزد کرده است. «جدایی» به عنوان دومین فیلم ایرانی تاریخ سینما که موفق به نامزدی اسکار شده است اولین برد اسکار را برای سینمای ایران رقم خواهد زد.

    چه کسی باید ببرد: اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین»- در جایی که بحبوحه جنگ هر روز شدت می گیرد و ایران هم درگیر آن است، این فیلم ایرانی ست که ایرانی ها و حتی جامعه ایران را دست یافتنی تر و قابل درک تر از هر تصویری که پیشتر درباره آن ها وجود داشته، به نمایش گذاشته است. شیوه ای که فرهادی، نویسنده و کارگردان فیلم، لایه سیاه را پشت لایه اول قصه قرار داده، و با این لایه ها بصیرت و فهم را به درون کاراکترها و بافت جامعه تزریق کرده، استادانه است. رقابت در این بخش چندان قابل توجه نیست، اما «جدایی» پختگی یک اثر کامل به بار نشسته را دربردارد.


    بهترین بازیگر مکمل مرد

    چه کسی خواهد برد: "کریستوفر پلامر" برای فیلم «تازه کارها»
    چه کسی باید ببرد: یکی از این دو نفر: "کریستوفر پلامر" یا "مکس فون سیدو"


    بهترین بازیگر مکمل زن

    چه کسی خواهد برد: "اکتاویا اسپنسر" برای بازی در «خدمتکار»
    چه کسی باید ببرد: "جانت مک تیر" برای بازی در «آلبرت نابز»


    بهترین فیلم نامه اورجینال

    چه کسی خواهد برد: "وودی آلن" برای «نیمه شب در پاریس»
    چه کسی باید ببرد: "جی سی چندور" برای «Margin Call»


    بهترین فیلمنامه اقتباسی

    چه کسی خواهد برد: "الکساندر پاین" (همراه با نات فاکسون و جیم راش) برای فیلم «فرزندان»
    چه کسی باید ببرد: "الکساندر پاین" (همراه با نات فاکسون و جیم راش) برای فیلم «فرزندان»


    بهترین فیلم انیمیشن

    چه کسی خواهد برد: "گور وربینسکی" برای فیلم «رنگو»
    چه کسی باید ببرد: "گور وربینسکی" برای فیلم «رنگو»


    بهترین موسیقی

    چه کسی خواهد برد: "لودویک بورس" برای «هنرمند»
    چه کسی باید ببرد: "لودویک بورس" برای «هنرمند»


    بهترین فیلمبرداری

    چه کسی خواهد برد: "گیلاومه شیفمن" برای «هنرمند»
    چه کسی باید ببرد: "امانوئل لوبزکی" برای «درخت زندگی»


    پی نوشت
    اول: پیش بینی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان یکی از معدود مواردی –یکی از چهار مورد- است که در پاسخ این دو سوال (چه کسی خواهد برد و چه کسی باید ببرد) تطابق وجود دارد.

    دوم: در این فهرست که برگزیدگان رشته های با اهمیت تر را ذکر کرده اند، اثری از «هوگو»ی "مارتین اسکورسیزی"، که با 11 نامزدی صدرنشین تعداد رشته های برگزیده بود، دیده نمی شود.


  6. #13
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض

    گردهمایی استیــک‌خورهای تپل

    اُسکار از چه موقع آغاز به کار کرد؟

    نخستین مراسم جوایز آکادمی در ماه می 1929 در هتل روزولت هالیوود برگزار شد. حاضرین این مراسم 270 نفر بودند که عده‌ای از آن‌ها به عنوان مهمانِ افراد دعوت‌شده، با پرداخت 5 دلار در مراسم شرکت کردند. مجری نخستین مراسم آکادمی داگلاس فیربنکس، بازیگر سینمای صامت بود که همه‌ی جوایز را تنها در مدت چند دقیقه اهدا کرد. اسامی 15 برنده در بخش‌های مختلف، سه ماه پیش اعلام شده بود و نخستین مجسمه‌ی اسکار که بیش از 30 سانتی‌متر طول داشت توسط کارگردان و طراح هنری پرآوازه، سِدریک گیبــونز، طراحی شد. همچنین جایزه‌ی بازیگر مرد که به بازیگر آلمانی، اِمیل جنیـنگز، رسیده بود به دلیل سفر کاری‌اش به اروپا پیش از مراسم به او اهدا شده بود.


    نام "اسکار"چگونه بدست آمد؟

    در نقل‌ها اینگونه آمده فردی که در کتابخانه‌ی آکادمی کار می‌کرده روزی نگاهی به مجسمه‌ی جوایز انداخته و گفته: "خدای من! این یارو چقدر شبیه عمو اُسکارِ منه"... اسم بر روی جوایز ماند و همینطور آن "مرد کوچک" که بیش از هر جایزه‌ای در صنعت سینما به هنرمندان اهدا شده است. سرنوشت 84 اُمین مراسم اسکار به آراء اعضای آکادمی وابسته است که تعداد آن‌ها از 36 نفر در نخستین مراسم به 5783 رسیده است.


    چگونه می‌توان از اعضای آکادمی شد؟

    یا پس از نامزد شدن یک فرد از او دعوت به عمل می‌آید تا به آکادمی ملحق شود یا به دلیل خدماتی که به صنعت فیلمسازی داشته، حداقل توسط دو عضو دیگر انتخاب می‌شود. عضویت اعضا مادام‌العمر است و به همین جهت آکادمی امروزه به یک باشگاه بزرگ و وزین تبدیل شده است. در این گروه، از نام‌های برجسته‌ی هالیوود چون استیون اسپیلبرگ دیده می‌شوند تا افراد برون‌هشته و بی‌نام و نشانی چون مادر دالارس هارت؛ راهبه‌ای 73 ساله که در سال 1957 در فیلم «Loving You» نقشی مقابل الویس پریسلی ایفا کرده بود.


    شیوه‌ی رأی‌گیری آکادمی چگونه است؟

    سیستم رأی‌گیری از سال 1936 بر اساس یک الگوی ثابت بوده است. در مرحله‌ی نخست که انتخاب نامزدهاست، اعضای آکادمی در 15 شاخه‌ای که مرتبط با حوزه‌ی حرفه‌ای خودشان است رأی می‌دهند. برای مثال کارگردان‌ها برای بهترین کارگردانی، تصویربرداران برای بهترین تصویر‌برداری و الی آخر... هر عضو 5 گزینه‌ی مورد نظر خود را به ترتیب اولویت لیست می‌کند؛ البته همه‌ی اعضا نامزد‌های بهترین فیلم را مشخص می‌کنند. سپس با استفاده از یک الگوریتم پیچیده آراء سبک و سنگین می‌شوند و مؤسسه‌ی بازرسی PricewaterhouseCoopers نتایج را فهرست‌ بندی و 5 نامزد هر بخش را اعلام می‌کند (در مورد بهترین فیلم 9 نامزد). مرحله‌ی دوم که انتخاب برنده باشد، روند ساده‌ تری دارد. همه‌ی اعضا مجاز هستند که در همه‌ی بخش‌ها رأی دهند و نامزدی که بیشترین مجموع آراء را بدست آورد، برنده‌ی مجسمه‌ی طلائی اسکار خواهد بود.


    مشکل این سیستم چیست؟

    این سیستم نه تنها برای خود اعضای آکادمی گیج‌کننده است بلکه گه‌گاه نتایج متحیرکننده‌ای حاصل کرده است. اعتبارآورترین جایزه‌ی صنعت سینما به شیوه‌ی منحصربفرد خود توانست اورسن ولز، آلفرد هیچکاک، ریچارد برتون، کری گرنت و گرتا گاربو را نادیده بگیرد. اعضای آکادمی در سال 1942 «چقدر دره‌ی من سرسبز بود» را بر «همشهری کین»، و در سال 1977 «راکی» را بر «راننده‌ تاکسی» ترجیح دادند. منتقدین اسکار می‌گویند که رأی‌دهندگان اسکار برخی از ژانرهای سینمایی خاص، مانند کمدی، علمی-تخیلی، وسترن و تریلرهای روانشناختی را نادیده می‌گیرند و از هرگونه جنجال و فیلمسازی "شجاعانه" می‌گریزند و در عوض داستان‌های مخاطب‌ پسند و تأثیرگذار را مد نظر قرار می‌دهند... به عبارت دیگر اغلب محبوبیت عام بر هنر غلبه می‌کند.


    چگونه این سیستم سزاوار سرزنش است؟

    بزرگترین مشکل این است که یک عضو نمونه و برآیند آکادمی، 57 ساله، سفیدپوست و مذکر است و به دنبال پروژه‌های بعدی خود در هالییود می‌گردد. فقط اقلیتی حدوداً 1500 نفره از بازیگران و کارگردانان تشکیل شده‌اند. باقی اعضاء تهیه‌کنندگان، طراحان صحنه، متخصصین جلوه‌های ویژه و صدابرداران هستند که چون حلقه‌ای به صنعت فیلم‌سازی متصل هستند. این دسته را معمولاً با عنوان کنایی "استیک خورها"می‌شناسند چرا که اغلب مرد‌های میان‌سال تپل هستند که وقتی کار به مرحله‌ی سرنوشت‌ساز دوم می‌رسد، با اختلاف زیادی گروه اکثریت رأی‌دهندگان را تشکیل می‌دهند. جفری ولز، گرداننده‌ی سایت Hollywood-Elsewhere.com چنین می‌گوید: "به اونها بگید استیک‌ خورها، بگید سالمندان منزوی، بگید رأیِ جیگرها! چونکه اونها همیشه به افراد جیگر رأی می‌دن". استیک خورها چندان هوادار فیلم‌هایی با تِم همجنس‌گرائی یا تِم‌های خارجی، مثل "کوهستان بروکبک"یا "مونیخ"، نیستند و در هر سال حدوداً 700 نفر از آن‌ها به طور مستقیم با فیلم‌های نامزد شده همکاری دارند. پس طبیعی‌ست که به نمایندگی از آن‌ها به لابی‌ کردن و جمع‌آوری رأی بپردازند.


    آیا بردن اهمیت دارد؟

    خب البته... از جنبه‌ی اقتصادی، بردن اسکار یا حتی نامزد شدن برای آن می‌تواند تأثیر شگرفی بر موفقیت آن داشته باشد. با نامزد شدن «میلیونر زاغه‌نشین» در سال 2008، فروش بلیط آن در سالن‌های آمریکا افزایشی 200 درصدی داشت. مطالعات نشان داده است که تنها نامزدی یک فیلم می‌تواند حضور آن را بر پرده‌ی سینماها به مدت چندین هفته تمدید کند. اگرچه درنهایت کسب اسکار یک امتیاز است و نمی‌تواند در گستره‌ی وسیعی بر box-office سایه اندازد. از بین 50 فیلم پرفروش تاریخ سینما تنها سه تای آن‌ها جایزه‌ی بهترین فیلم را تصاحب کرده‌اند: «تایتانیک»، «فارست گامپ» و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه»


    چگونه برنده‌ی اسکار شوید؟

    وقتی مسئله بردن اسکار باشد، تقریباً موضوع به یک تئاتر احساسی تبدیل می‌شود!... یک مطالعه توسط دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس و دانشگاه هاروارد نشان داده است که بازیگرانی که به جای ایفای یک نقش کمدی، در اثری درام بازی می‌کنند، 9 برابر بیشتر از شانس نامزد شدن برخوردارند. همچنین شانس بازیگران زن به نسبت نقش‌آفرینانِ مقابلِ مردشان، بیش از دو برابر است. "نیکول اسپارزا" که یک جامعه‌شناس است در این باره می‌گوید:‌ "چونکه تعداد بازیگران زن از مرد کمتر است و هر دو واجد شرایط نامزدی جایزه‌های برابری هستند، بازیگران زن شانس بیشتری دارند. این یک حساب ساده‌ی سرانگشتی‌ست"... همچنین تاریخچه‌ی مراسم نشان داده که عدم حضور در مراسم، که نشانه‌ی خوبی از جایگاه مستحکم فرد در بین سوپراستارهاست، شانس برنده‌شدن را افزایش می‌دهد! مارلون براندو در سال 1973 برای دریافت اسکارش در فیلم "پدرخوانده"حضور نداشت. پل نیومن در سال 1987، دعوت رسمی آکادمی را رد کرد با این تلقی که باز هم در هفتمین نامزدی‌اش برنده نخواهد بود.. و هنگامی که فیلم «آنی هال» وودی آلن در سال 1978 جایزه‌ی بهترین فیلم را از آن خود کرد، او در رخت‌خوابش در نیویورک دراز کشیده بود، همه‌ی سیم‌های تلفن را کشیده بود و کتاب "گفت‌وگوهایی با کارل یانگ" را می‌خواند!

    منبع: theweek.com


  7. #14
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض

    جذابیت مبهمِ آکادمی!

    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]
    جذابیت مبهمِ آکادمی!نگاهی کوتاه به نُه فیلم نامزد بهترین فیلم در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار
    جذابیت مبهمِ آکادمی!
    تاریخ درج : ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سرفصل : ویژه اسکار | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
    خلاصه مطلب : امیررضا تجویدی: تنها یک روز به برگزاری هشتاد و چهارمین مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار باقی مانده. جوایزی که در آن بهترین های سال 2011 سینمای جهان معرفی می گردند. سینمای جهان و بخصوص آمریکا در سال 2011 به نسبت سال گذشته دچار افت محسوسی در کیفیت آثار ارائه شده داشته که قابل کتمان نیست. با این وجود اما کم نبودند آثار درخشانی که هم مخاطبین عام را به ستایش وا داشتند و هم منتقدین سخت گیر را. در این میان هرچند آکادمی اسکار با قرار ندادن آثار درخشانی چون «زمینی دیگر»، «نیمه ماه مارس»، «پناه گرفتن» و «رانندگی» در میان اسامی نامزدهای بهترین فیلم مثل همیشه محافظه کارانه عمل کرد، با این وجود در میان همین نُه فیلم برگزیده نیز هستند آثار درخشانی که قابل تحسین هستند. در این یادداشت سعی شده تا علاوه بر مختصر تحلیلی بر کیفیت آثار مذکور، شانس برنده شدن شان نیز مورد بحث قرار گیرد
    | More

    سینمانگار: امیررضا تجویدی:

    مقدمه: تنها یک روز به برگزاری هشتاد و چهارمین مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار باقی مانده. جوایزی که در آن بهترین های سال 2011 سینمای جهان معرفی می گردند. سینمای جهان و بخصوص آمریکا در سال 2011 به نسبت سال گذشته دچار افت محسوسی در کیفیت آثار ارائه شده داشته که قابل کتمان نیست. با این وجود اما کم نبودند آثار درخشانی که هم مخاطبین عام را به ستایش وا داشتند و هم منتقدین سخت گیر را. در این میان هرچند آکادمی اسکار با قرار ندادن آثار درخشانی چون «زمینی دیگر»، «نیمه ماه مارس»، «پناه گرفتن» و «رانندگی» در میان اسامی نامزدهای بهترین فیلم مثل همیشه محافظه کارانه عمل کرد، با این وجود در میان همین نُه فیلم برگزیده نیز هستند آثار درخشانی که قابل تحسین هستند. در این یادداشت سعی شده تا علاوه بر مختصر تحلیلی بر کیفیت آثار مذکور، شانس برنده شدن شان نیز مورد بحث قرار گیرد:


    1. The Artist
    هنرمند

    ساخته اخیر میشل هازاناویسیوس بزرگ ترین غافلگیری سینمایی سال 2011 بود. اثری که در نخستین نمایش خود در جشنواره کن چشم ها را خیره کرد و ارجاعات شکوهمندش به دوران اقتدار سینمای صامت موجب شد تا بسیاری از منتقدین و سینمادوستان لب به تحسینش بگشایند. درست مثل «سخنرانی پادشاه» در سال گذشته، «هنرمند» از آن دسته فیلم هایی ست که تماما مورد تایید آکادمی ست و یقینا جوایز بسیاری را از آن خود خواهد کرد. «هنرمند» فیلم خوبی ست، هدفی که دارد را به بهترین شکل ممکن محقق می سازد و یادآور دوران طلایی سینما صامت است. مشکل فیلم اما اینجاست که با وجودِ ارجاعات درخشانش به آن برهه تاریخی، فیلمنامه قابل توجهی ندارد. این درست که ساخت اثری صامت در سال 2011 میلادی جسارتی ست قابل تحسین و الحق تماشایی، اما نیازی نبوده که فیلمنامه هم به سیاق آثار همان سالها ساده و تا این حد قابل پیش بینی باشد. یک فیلم خوب و معقول که اگر با فیلمنامه ای همچون وجهه های بصری اثر درخشان همراه می بود، یقینا یکی از شاهکارهای به یادماندنی تاریخ سینما را به مخاطبش ارزانی می داشت.


    2. The Descendants
    نوادگان

    ساخته جدید الکساندر پین، سازنده آثار موفقی چون «راه های جانبی» و «درباره اشمیت»، یک درام خانوادگی ست درباره پدری که پس از مرگ ناگهانی همسرش، قصد دارد بنیان متزلزل خانواده اش را از فروپاشی نجات دهد. به نظر نمی رسد «نوادگان» بر خلاف جوایز گلدن گلوب که جایزه بهترین فیلم درام را از آن خود کرد، در جوایز اسکار شانس چندانی برای رسیدن به این مهم داشته باشد. هرچند که جدی ترین رقیب «هنرمند» برای دریافت عنوان بهترین فیلم سال است. برگ برنده فیلم اجرای بی غلط فیلمنامه بی ادعا اما عمیقا تاثیرگذاری ست که به درستی منعکس کننده انواع کنش و واکنش های اعضای خانواده است. فیلم البته «آنِ» لازم برای ماندگار شدن را ندارد و تنها در مقیاس سال، اثری ست دوست داشتنی و قابل اعتنا.


    3. Extremely Loud & Incredibly Close
    به شدّت بلند و فوق العاده نزدیک

    استیفن دلدری سازنده اثر درخشانی چون «ساعت ها» و البته اثر موفقی چون «کتاب خوان» حال به سراغ ساخت ملودرامی آمریکایی رفته در باب حسرت های پسر نوجوانی که پدرش را در حادثه 11 سپتامبر از دست داده. دلدری که پیش از این بارها مهارت غبطه برانگیزش در پرداخت داستان های ظریف تا حدی سانتی مانتال را به نمایش گذاشته این بار نیز اثری را عرضه کرد که هرچند با دوران اوج وی فاصله چشمگیری دارد، اما در نهایت اثری ست دوست داشتنی و احساسات برانگیز. «به شدّت بلند و فوق العاده نزدیک» از یک موقعیت داستانی اصلی در باب ادیسه فرزند برای یافتن راز کلیدِ پدر بهره می جوید؛ در کنارش اما خرده داستان هایی نظیر رابطه پسر با پدر بزرگ عجیبش یا داستانک صاحب اصلی کلید را نیز به طور همزمان بسط می دهد و همین امر به پاشنه آشیل اثر مبدل شده. وجود داستانک های این چنینی در روایت اثر را به شمت پراکنده گویی برده که موجب پرتی حواس بیننده در برخی نکات داستانی می شود. در نهایت اثر جدید دلدری اثر دلنشین و متفاوتی ست در بستر فاجعه ای دهشتناک که تماشایش خالی از لطف نیست، هرچند که تقریبا شانسی برای تصاحب جوایز اصلی ندارد.


    4. The Help
    خدمتکار

    چند سالی هست که گهگاه در میان اسامی نامزدهای بهترین فیلم جوایز اسکار، نام آثاری به چشم می خورد در باب نژاد پرستی و قوانین نژادپرستانه در آمریکای شمالی؛ این آثار معمولا با اقبال خوبی نیز مواجه می گردند و در چند رشته جوایزی را نیز به خانه می برند. نمونه اش فیلم «ارزشمند» که در مراسم اسکار دو سال پیش بخشی از جوایز بخش اصلی را به خود اختصاص داد. «خدمتکار» البته بعنوان نماینده امسال هم قطارانش، اثری ست به مراتب بهتر و تماشایی تر از «ارزشمند»؛ چراکه بر خلاف فیلم مذکور، تنها دغدغه اش صدور بیانیه های ضد نژاد پرستانه نبوده، بلکه روایتگر ماجرایی ست سینمایی که قرار است پیام های ضد نژاد پرستانه ای را نیز به ذهن متبادر کند. بزرگ ترین حسن «خدمتکار» شخصیت پردازی های قابل قبول و همذات پندارانه ای ست که فیلم را پله ها بالاتر از سایر همتایانش قرار داده. با این حال آنچه که باعث شده «خدمتکار» چندان اثر کاملی از کار در نیاید، سقوط بیش از اندازه اش در ورطه سانتی مانتالیزم و البته گرایش افراطی به حفظ لحن ادبیِ رمانِ منبع اقتباس است. با این حال «خدمتکار» درام دغدغه مندی ست که تماشایش دارای نکات مثبتی ست که پیش از این، این دست آثار عاری از آنها بوده اند؛ مثل دراماتیزه کردن مفهوم اجتماعی و از این دست...


    5. Hugo
    هوگو

    حال می توان با جزمیّت بیشتری از بازگشت مارتین اسکورسیزی، فیلمساز بزرگ سینمای معاصر آمریکا به دوران شکوهمند فیلمسازیش سخن گفت. پس از آثار متوسط و عاری از ظرافت های «اسکورسیزی» وارِ آثاری نظیر «هوانورد» و «دیپارتد»، اسکورسیزی با ساخت «شاتر آیلند» و حال «هوگو» به همان سینمای سرشار از جزئیات و جهان بینیِ درخشان سینمایی اش بازگشته است. «هوگو» بازتاب دهنده شوق سینمایی فیلمساز بزرگی ست که حال بیش از هر چیزی ذات سینما را مقدس می داند و از هرگونه ادا دِینی به آن، باکی ندارد.

    «هوگو» اثری ست ماندگار در ستایش سینما. مارتین اسکورسیزی با مهارت خیره کننده اش در تصویر پردازی و رویاسازی چنان جهانِ فانتزیِ خوش رنگ و لعاب و عاری از خشونتی پیش چشمان مخاطبش می گشاید که شاید روزگاری تصور ساختش توسط سازنده «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» به دور از انتظار بود. اسکورسیزی اما حال به چنان جهان بینی متقنی رسیده که می تواند مخاطبش را نیز همچون خویشتن غرق در عظمت و فراخی دریای التذاذ از جادوی سینما کند و برای این کار روایتِ برهه ای زندگی چه کسی بهتر از جورج مه لیِسی که عالم سینما را به شدت مدیون خویشتن ساخته است؟ اینگونه است که فیلمساز دوست داشتنی در نهایت با شکوهی دوچندان، کارخانه رویاسازی اش را به اتمام برساند. «هوگو» از حیث کارگردانی و انسجام بصری پخته ترین و درخشان ترین اثر مارتین اسکورسیزی تاکنون است. هرچند با توجه به سیر انتخاب گری های غریب اسکار، «هوگو» بخت چندانی برای تصاحب جوایز اصلی ندارد؛ اما تصاحب عنوان بهترین کارگردانی برایش، دور از انتظار نیست.


    6. Midnight in Paris
    نیمه شبی در پاریس

    «نیمه شب در پاریس» ستایش نامه ای ست در رثای پاریس، میعادگاه عشاق هنر؛ این را از همان نماهای آغازین فیلم با قاب های درجه یک داریوش خنجی نیز می توان دریافت. مهم اما تلفیق این ذوق دوست داشتنی ست با حسی غریب: خاطره بازی. اثر جدید وودی آلن رد پای خاطرات و عواطفی به شدت نوستالژیک را در پاریسِ تا ابد دوست داشتنی پی می گیرد، آن هم در دهه ای طلایی و با حضور اساتیدی چون بونوئل، دالی، همینگوی و... ترس از این بود که نکند پیرمردِ مدرنِ دگراندیش ما می خواهد همان نوستالژی بازی کلیشه ایِ کسل کننده ای را که این روزها شدیدا هوادار دارد تقدیس کند؛ آلنِ عزیز اما در پایان با یک نتیجه گیری بسیار معقول خود را همچنان متعلق به جهان امروز می بیند و راه دیگری را پیشنهاد می دهد.

    «نیمه شب در پاریس» یقینا از بهترین های وودی آلن نیست. اما همین که پیرمرد طناز در آستانه ورود به دهه جدید سعی در پشت پا زدن به قواعد دوست داشتنی که خودش بنا کرده نداشته و همچنان بر سر عهدش ایستاده، قابل تحسین و پسندیده است. فیلم جدید وودی آلن نظر بسیار جالبی در باب خاطره سازی مطرح می کند؛ که می توان دل در گرو گذشته داشت و با یاد پیشینیان سرمست شد اما آرزوی حضور در اعصار پیشین، تصور بیهوده ای ست، می توان «امروزی» بود و همچنان شیفته اروپای دهه 20 بود، اما مهم دریافتن "امروز" است... هر چند این نظر با فیلمنامه منسجمی دم خور نباشد اما همچنان تماشایش تجربه ای ست دلچسب که در کنار «هنرمند» و «جدایی نادر از سیمین» جدی ترین شانس را برای دریافت عنوان بهترین فیلمنامه ارژینال دارد.


    7. Moneyball
    مانی بال

    یک درام ورزشی آمریکایی که حضورش در میان نامزدهای بهترین فیلم همسان است با حضور «بوکسر» در مراسم سال گذشته. اثری با فیلمنامه ای هرچند در بزنگاه هایی جذاب و نو، اما در نهایت پیش بینی و پذیر و نه چندان نوآورانه در باب ایمان به روح جمعی و تاثیر تصمیمات موثر فردی در پیروزی جمعی و البته فیلمبرداری مبدعانه والی فیستر –که سال گذشته برای «تلقین» جایزه اسکار را به خانه برده بود- که به کمک فیلم آمده. مهم ترین برگ برنده فیلم نقش آفرینی برَد پیت در نقش محوری داستان است که فیلم را یک تنه پیش می برد. «مانی بال» به جز در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، شانس چندانی برای درخشش در مراسم آکادمی اسکار دارا نیست.


    8. The Tree of Life
    درخت زندگی

    تجربه ای فراموش ناشدنی؛ادیسه ای خردمندانه و حکیمانه؛ حماسه ای رعب آور در ترسیم رموز آفرینش و پیچیدگی های جهان هستی. ترنس مالیک اثری را عرضه کرده که حتی در صورت مخالفت با ایدئولوژی مشروح در آن، نمی توان ذات خلاقانه و غیر قابل وصفش را نفی کرد. «درخت زندگی» چه از حیث فیلمبرداری و چه خلق اتمسفرهای غریب بصری و تثبیت آنها در دل روایتی ازلی-ابدی، بی شک دستاوردی ست عظیم برای سینمای جهان.
    «درخت زندگی» را از حیث دغدغه های هستی محورانه با «ادیسه فضایی» کوبریک مقایسه می کنند؛ عاملی که اما باعث شده همچنان ابر شاهکار کوبریک را ترجیح دهم، نکته ای ست که در فیلم کوبریک با قدرت تمام می بینمش و اینجا نه که این البته به غایت شخصی ست و ضعف فیلم مالیک محسوب نمی شود. نکته اینجاست که کوبریک دغدغه ای فلسفی و غیر سینمایی را با چیرگی تمام به زبان سینما ترجمه کرده و همین عنصر مجهول را چنان دستمایه قرار داده که به جز در مدیوم سینما قابل بازسازی نیست. حال آنکه مالیک در «درخت زندگی» دغدغه ای از همین جنس را به زبان سینما ترجمه کرده، اما در ترسیم این دغدغه گاه به قدری درگیر فلسفه پردازی شده که دیگر حرفش مخصوص هنر "سینما" نیست. «درخت زندگی» در بسیاری از بزنگاه های داستانی اش می توانست کتابی نظریه پردازانه در باب فلسفه خلقت باشد، می توانست قطعه ای ادبی باشد در ترسیم آفرینش و...، و این بدان معناست که سخن فیلمساز دیگر تنها مختص هنر غریبی چون "سینما" نیست و می توان با هر مدیومی بیانش کرد. همین عامل باعث می شود لقب "شاهکار" را برای اثر خارق العاده مالیک بکار نبرم.


    9. War Horse
    اسبِ جنگ

    بزرگ ترین شگفتی لیست کاندیداهای بخش بهترین فیلم. ساخته اخیر اسکورسیزی در بهترین حالت یک ملودرام حماسی کودکانه است در باب ارزش های ملی گرایانه که گاه تاثیرگذار است و گاه، به شدت باسمه ای و سطحی.

    «اسبِ جنگ» بزرگ ترین لطمه اش را از فیلمنامه ای خورده که بیش از آنکه متکی بر درام سینمایی باشد، بر مبنای مانیفستی ناسیونالیستی استوار است و همین موجب شده تا فیلم پر شده باشد از سکانس های شعاری و کشداری که تنها وجه مثبتشان، استفاده ماهرانه فیلمساز باتجربه از جلوه های ویژه بصری است و دیگر هیچ. فیلمنامه شعاری و نخ نمای اثر و همینطور بازی تخت و کلیشه ای بازیگران «اسب جنگ» را به یک فیلم حماسی کاملا فراموش شدنی مبدل کرده در کارنامه استیون اسپیلبرگ هیچ جایگاهی ندارد و عاری ست از دغدغه های کسی که روزگاری «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» را در همین گونه سینمایی ساخته بود.


  8. #15
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض

    پنجاه حقیقتی که خوب است درباره اسکار بدانید
    سینمانگار: مترجم: سریره طاهرافشار: شاید دوست داشته باشید بدانید که چه کسی بیشترین نامزدی اسکار را داراست؟ یا جوانترین و مسن ترین فردی که اسکار را دریافت کرده اند چه کسانی هستند؟ جواب این سوالها و بسیاری دیگر را که به عنوان "حقایق اسکار" جمع آوری کردیم در اینجا در اختیار شما علاقه مندان می گذاریم. حقایقی که تاریخ 84 ساله اسکار را تا به امروز شامل می شود.


    1. موفق ترین فیلم های تاریخ اسکار «بن هور»، «تایتانیک» و «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» بوده است. هر کدام از این فیلمها 11 جایزه به خانه برده اند- در بین این سه فیلم تنها «ارباب حلقه ها» بود که تمام جوایزی که در آن بخش نامزد بود را دریافت کرد.

    2. فیلم «بر باد رفته» طولانی ترین فیلم برنده اسکار است. مدت زمان این فیلم 234 دقیقه است.

    3. مدت دار ترین فیلمهای امسال «اسب جنگ» با 146 دقیقه و «کمک» با 140 دقیقه می باشد. در عوض فیلم «نیمه شب در پاریس» کوتاهترین فیلم با 94 دقیقه است.

    4. پرنامزد ترین فیلم «تایتانیک» و «همه چیز درباره ایو» است که هر کدام با 14 نامزدی در اسکار شرکت کردند.

    5. بدشانس ترین فیلمهای تاریخ اسکار، فیلمهایی چون «نقطه تحول»(1978) و «به رنگ ارغوان» استیون اسپیلبرگ (1986) بوده است که هر کدام در 11 بخش نامزد دریافت جایزه بوده اند اما هیچ جایزه ایی را دریافت نکرده اند.

    6. اگر به دنبال فیلمهای محبوب اسکار که هنرپیشه پسند است می گردید می توانید فیلم «شبکه»(1976) و «اتوبوسی به نام هوس»(1951) را نگاه کنید. هر کدام سه جایزه در بخش بهترین بازیگر مرد/ زن داشته است.

    7. "مریل استریپ" با 14 بار نامزدی در بخش بهترین بازیگر زن، پر نامزدترین هنرپیشه بوده است اما "کاترین هیپورن" بیشترین جایزه اسکار (4 اسکار) را از آن خود کرده است. این چهار جایزه را برای فیلمهای «در برکه طلایی»، «شیر زمستان»، «حدس بزن کی برای شام می آید» و «شکوه صبح» دریافت کرده است.

    8. در سالهای اخیر جایزه بهترین بازیگر زن را آنهایی دریافت کرده اند که در کاراکترهای واقعی نقش آفرینی کرده اند. هفت از یازده برنده این جایزه برای نقش هایی بوده است که براساس زندگی واقعی افراد ساخته شده است. مانند «اِرین بروکوویچ»، «جین کارتر»، «الیزابت2» و «ویرجینیا ولف».

    9. قبل از "هیث لیدجر"(شوالیه تاریکی)،"پیتر فینچ" تنها بازیگری بود که جایزه بهترین بازیگر مرد را بعد از مرگش دریافت کرد.

    10. "جیمز دین"، "اسپنسر تریسی" و "ماسیمو تروسی" نیز افرادی بودند که بعد از مرگشان نامزد دریافت جایزه اسکار شدند اما هیچ کدام برنده این جایزه نشدند.

    11. جوانترین بازیگرمردی که جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را دریافت کرد "آدرین برودی" با 29 سال سن برای فیلم «پیانیست» و مسن ترین فرد "هنری فوندا" در سن 76 سالگی برای فیلم «در برکه طلایی» بود.

    12. "تاتوم اُنیل" جوانترین فردی بود که اسکار را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «ماه کاغذی»(1973) دریافت کرد.

    13. بدشانس ترین بازیگران زن تاریخ اسکار "دبرا کِر" با شش بار نامزدی در بخش بهترین بازیگر و "تیلما ریتر" با شش نامزدی در بخش نقش مکمل زن بودندکه هیچ کدام برنده این جایزه نشدند. "گلین کلوز" امسال ششمین بار است که نامزد دریافت جایزه شده است.

    14. اگر "کریستوفر پلامر" جایزه اسکار را امسال دریافت کند، مسن ترین بازیگری است (82 سال) که این جایزه را برنده شده است.

    15. "مگی اسمیت" تنها فردی است که جایزه اسکار را برای فیلمی که در اسکار بازنده بود دریافت کرد. او نقش "دیانا بری" را در فیلم «سوئیت کالیفرنیا»(1978) ایفا کرد.

    16. "کاتلین کندی" تهیه کننده فیلم «اسب جنگ» هفتمین بار است که فیلمش نامزد دریافت جایزه شده است. فیلمهای قبلی این تهیه کننده «E.T.»، «به رنگ ارغوان»، «حس ششم»، «سی بیسکیت»، «مونیخ» و «مورد عجیب بنجامین باتن» بوده است.

    17. تنها فیلمی که بصورت سری ساخته شد و برنده بهترین فیلم شد «پدر خوانده 2» بود.

    18. بخش بهترین فیلم خارجی تا سال 1958 تشکیل نشده بود. بعد ازاین سال این بخش جای جایزه تقدیر را گرفت. اولین برنده این بخش نیز فیلم «La Strada» به کارگردانی "روبرتو فلینی" بود.

    19. «کابوی نیمه شب» تنها فیلم با امتیاز X بود که برنده بهترین فیلم شد.

    20. کشوری که بیشترین اسکار را در بخش بهترین فیلم خارجی داراست، ایتالیا می باشد. ده جایزه برای فیلمهای چون «شبهای سابیریا»، «آمارکورد»، «هشت و نیم»، «سینما پارادیزو» و «زندگی زیباست».

    21. هشت فیلم خارجی زبان که نامزدی اسکار بهترین فیلم را دریافت کرده اند شامل: «توهم بزرگ»، «Z»، «مهاجران»، «Il Postino»، «زندگی زیباست»، «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «نامه هایی از ایوو جیما»

    22. اگر دوست دارید که در بخش بهترین فیلم حدستان درست باشد، نگاهی به جوایز انجمن صنفی کارگردانان بیاندازید. در تاریخ 63 ساله این انجمن، برندگان این جوایز تا به حال 50 بار جایزه اسکار را برده اند. این خبر خوبی برای فیلم «هنرمند» است که این جایزه را دریافت کرده است.

    23. اولین فیلمی که بصورت سری ساخته شد و نامزد دریافت جایزه اسکار بود، فیلم «ناقوسهای سنت مری»(1945) بود. سری قبلی آن «به راه من» نام داشت.

    24. "وودی آلن" با 14 نامزدی پرنامزدترین نویسنده اسکار بوده است، که دوبار در این بخش برنده شده است. "بیلی وایلدر" با 12 نامزدی و سه بار برنده شدن بعد از "آلن" قرار دارد.

    25. تنها دو بازیگر در یک کاراکتر برنده جایزه اسکار شدند. "مارلون براندو" و "رابرت دنیرو" برای بازی در کاراکتر "ویتو کورلئونه" در «پدرخوانده» و «پدرخوانده 2».

    26. تنها شش کارگردان که در انجمن صنفی کارگردانان برنده شده بودند اما در اسکار جایزه دریافت نکردند. این کارگردانان عبارتند از "آنتونی هاروی" «شیر زمستان»، "فرانسیس فورد کاپولا" «پدرخوانده»، "استیون اسپیلبرگ" «به رنگ ارغوان»، "رون هاوارد" «آپولو13»، "آنگ لی" «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و "راب مارشال" «شیکاگو»

    27. پرنامزدترین کاراکتر هنری هشتم بود. سه بازیگر برای این نقش نامزدی اسکاررا دریافت کردند(چارلز لاتون، رابرت شاو و ریچارت برتون)

    28. اگر "دیمان بیچر" جایزه اسکار را ببرد اولین مکزیکی است که جایزه اسکار را بعد از "آنتونی کوئین"( که در سال 1956 برای فیلم «شهوت زندگی» برنده شد) در بخش مربوطه دریافت می کند.

    29. "پیتر اُتول" بازیگری است که با هشت بار نامزدی اسکار، هیچ گاه این جایزه را دریافت نکرد.

    30. براساس تحقیقات سالانه طب داخلی در سال 2001، آن دسته از برندگانی که چند جایزه اسکار را برنده شده اند شش سال بیشتر از آنهایی که چند جایزه اسکار را نبرده اند، زندگی می کنند.

    31. اگر فیلم «هنرمند» جایزه بهترین فیلم را ببرد، دومین فیلم صامتی است که این جایزه را از آن خود کرده است. اولین بار در سال 1929 فیلم «بالهای دیدنی هوابرد» این جایزه را دریافت کرد.

    32. تنها سه فیلم انیمیشنی «دیو و دلبر»(1991)، «بالا»(2010)، «داستان اسباب بازی 3» (2011) توانست جایزه بهترین فیلم انیمیشنی را دریافت کند.

    33. در سال 2002، "جان سی.ریلی" چهارمین نفری بود( بعد از کلودیت کولبرت، چارلز لاتون و توماس میتچل) که در سه فیلمی که در یک سال نامزد جایزه اسکار بود ، نقش آفرینی کرد.

    34. آکادمی اسکار در سال 1938 برای اولین بار بخش بهترین جلوه های ویژه را به دیگر بخش هایش اضافه کرد.

    35. آخرین فیلم سیاه و سفیدی که جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد، فیلم «فهرست شیندلر»(1993) بود و قبل از آن فیلم «آپارتمان» به کارگردانی "بیلی وایلدر" به سال 1960 بود.

    36. اگر فکر می کنید که "استفان دالدری" با ساخت چهار فیلم و سه جایزه در بخش بهترین فیلم موفقیت قوی کسب کرده است، بهتر است بدانید که "جروم رابینز" برای تنها فیلمی که ساخت جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

    37. "جان کازال" در دوره کاری اش در پنج فیلم نقش آفرینی کرد («پدرخوانده»، «گفتگو»،«پدرخوانده2»، «بعد از ظهر سگی» و«شکارچی گوزن») که هر پنج فیلمش نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

    38. اگر می خواهید تا فیلمتان اسکار را ببرد، تاریخ اسکار ثابت کرده است که درامهای سنگین، داستانهای حقیقی و رسمی بسازید تا فیلمهای کمدی، تخیلی یا ترسناک.

    39. اگر می خواهید که جایزه بهترین کارگردانی را ببرید، بهتر است سفیدپوست، مرد و 46 سال به بالا باشید. (اگه می شه)

    40. برای انتخاب در بخش بهترین فیلم، بهتر است که مدت فیلم 40 دقیقه به بالا، در سینماهای لس آنجلس حداقل برای یک هفته به نمایش درآمده باشد و وضوح تصویراش 2048×1080 پیکسل باشد.

    41. برای اینکه شانس برنده شدنتان در بخش بهترین بازیگر بالا برود بهتر است که ستاره فیلمهای "ویلیام والر" باشید. 36 نفر از بازیگران فیلمهای او (چه زن چه مرد) نامزد دریافت جایزه اسکار بوده اند. بعد از "والر"، "مارتین اسکورسیزی" با 20 بازیگر مقام بعدی را داراست.

    42. رای گیری اسکار در دو مرحله انجام می شود. در اولین مرحله، اعضای آکادمی در حیطه کارشناسی خود در 15 شاخه رای می دهند. پنج تای آنها را به ترتیب انتخاب می کنند (به علاوه انتخاب بهترین فیلم). این 5% سهم رای گیری است. در دور آخر، رای اعضاء در هر بخش با برندگان آن، از طریق سیستم First-past the- Postنهایی می شود.

    43. یک حقیقت: تنها یکی از فیلمهای تاریخی "بیل و تاد" نامزد دریافت جایزه شد. "اینگرید برگمن" برای فیلم «ژان دارک» در سال 1948 نامزد دریافت جایزه شد و جایزه را از آن خود کرد. اما فیلمهای چون «چنگیز خان»، «زیگموند فروید»، «بیلی بچه»، «آبراهام لینکولن»، «لودویگ وان» و«ناپلئون» دست خالی برگشتند. شاید سال آینده "دنیل دی-لویز" این رویه را تغییر دهد.

    44. پنج نفر برای بازی در یک کاراکتر دوبار نامزد اسکار شدند: "کیت بکینسل" «الیزابت اول»، "بینگ کراسبی"«پدر چاک اُمالی»، "پال نیومن"«اِدی فیلسون»، "پیتر اُتول" «هنری دوم» و "آل پاچینو" «مایکل کورلون».

    45. اولین فردی که جایزه اسکارش را برگرداند "دادلی نیکولز" بود. او جایزه بهترین فیلمنامه نویسی را برای فیلم «خبرچین ها»(1935) دریافت کرد، اما به دلیل آنکه آن زمان مناقشه بین اتحادیه بود این جایزه را پس فرستاد.

    46. در سال 1970، "جورج سی. اسکات" جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را نپذیرفت.

    47. "پیتر اُتیل" تنها بازیگری بود که جایزه تقدیر اسکار را قبول نکرد. او در طی نامه ایی به آکادمی توضیح داد که چرا این جایزه را قبول نکرده است. او پس از مدتی نظرش را تغییر داد و این جایزه را شخصا از "مریل استریپ" دریافت کرد.

    48. تنها یک بازیگر زن جایزه اسکار را برای بازی در نقشی خلاف جنسیتش برد. "لیندا هانت" در سال 1982 برای فیلم «در سال زندگی خطرناک »

    49. "هیلاری سوآنک" نیز در سال 1999 برای فیلم «پسرها گریه نمی کنند» در کاراکتری خلاف جنسیت خود ظاهر شد و جایزه اسکار را دریافت کرد.

    50. مجسمه اسکار بالای 3کیلوگرم وزن و 34 سانتی متر طول دارد.


  9. #16
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض

    عجایب هفت‌گانه‌ی مراسم اسکار امسال
    سینمانگار: مترجم: شاهد طاهری: در حالی که تنها ساعاتی به برگزاری هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار باقی مانده است، در این گزارش می توانید 7 نکته جالب توجه از اسکار امسال را مطالعه نمایید.



    عجایب هفت‌گانه‌ی مراسم اسکار امسال


    1- "کِنِت برانا" با نامزدی امسالش در رشته‌ی بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم «هفته‌ای که با مرلین گذراندم» به نخستین بازیگری تبدیل شد که تاکنون در 5 بخش مختلف مراسم اسکار نامزد شده است. او در سال‌های گذشته برای بهترین کارگردانی (هِنری پنچم)، بهترین بازیگری (هنری پنجم)، بهترین فیلم کوتاه اکشن (آواز قو) و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی (هملت) نامزد شده بود. برادران "کوئن" (جول و ایتن) نیز تاکنون در 5 رشته‌ی مختلفِ بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین، فیلم‌نامه‌ی اورجینال و فیلم‌نامه‌ی اقتباسی نامزد شده‌اند اما برخلاف "برانا"، تاکنون برای کار در جلوی دوربین (به عنوان بازیگر) مطرح نشده‌اند. "جورج کلونی" و "وارن بیتــی" هر یک با نامزدی در چهار بخش مختلف در رده‌های بعدی قرار دارند.

    2- فیلم «آرتیست» پس از «میهن‌پرست»(1928)، نخستین فیلم صامتی‌ست که برای جایزه‌ی بهترین فیلم نامزد شده است (البته «آرتیست» تقریباً صامت است). از طرف دیگر فیلم‌های سیاه و سفید تاکنون دو برابر بیشتر از فیلم‌های رنگی نامزد این بخش شده‌اند. تاکنون 2.5 درصد از کل فیلم‌های سیاه و سفید و 1.125 درصد از کل فیلم‌های رنگی نامزد بهترین فیلم شده‌اند (دقت شود که این معیارها برحسب درصد است). اگر «آرتیست» امشب جایزه‌ی بهترین فیلم‌ را دریافت کند، پس از «آپارتمان»(بیلی وایلدر، 1960) به نخستین فیلم تماماً سیاه و سفیدی تبدیل می‌شود که اسکار بهترین فیلم را تصاحب کرده است («فهرست شینــدلر»(1993) حاوی دو سکانس رنگی بود).

    3- جورج کلونی امسال در دو رشته نامزد شده است. او برای بازی در درام "فرزندان"نامزد بهترین بازیگر مرد و برای نوشتن تریلر سیاسی "عید ماه مارس"نامزد بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی شده است. در واقع این دومین بار در دوره‌ی حرفه‌ای کلونی است که در یک سال برای دو فیلمِ مختلف نامزد دریافت اسکار می‌شود. او در سال 2006 نیز برای بازی در فیلم "سوریانا"برنده‌ی بازیگر مکمل مرد و برای فیلم "شب بخیر و موفق باشید"نامزد بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه‌ی اورجینال شده بود.

    4- "کریستوفر پلامر" (تازه‌کارها) و مکس فُن‌سیدو (بشدت بلند و بطور باورنکردنی نزدیک) که نامزد دریافت بهترین بازیگر مکمل مرد شده‌اند، هر دو 82 ساله هستند و به همراه "هال هالبروک" (در دل طبیعت وحشی، 2007) رکورد دار مسن‌ترین نامزد‌های این بخش. در واقع "هالبروک" به هنگام نامزدی‌اش تنها چند ماه از فن‌سیدوی کنونی بزرگ‌تر بود و "پلامر" نیز در رده‌ی سوم قرار دارد... امسال میانگین سنی نامزد‌های بخش بازیگر مکمل مرد، 62.6 سال است!

    5- منتقدینی که با نامزدیِ درام 11 سپتامبریِ «بشدت بلند و بطور باورنکردنی نزدیک» در رشته‌ی بهترین فیلم شوکه (و در برخی موارد خشمگین) شدند، شاید حق داشته باشند: این فیلم با 48٪امتیاز در سایتrottentomatoes ضعیف‌ترین فیلم از نگاه منتقدین بوده که در 10 سال اخیر نامزد بهترین فیلم شده است. اما اگر سکان هدایت آکادمی‌نشینان را بررسی کنیم شاید این مورد چندان شگفت‌آور نباشد. "استیفن دالدری" در یک دهه‌ی گذشته دقیقاً سه فیلم کارگردانی کرده که هر سه نامزد دریافت بهترین فیلم شده‌اند: «ســاعت‌ها»، «کتـاب‌خـوان» و همین فیلم مورد بحث... تنها فیلم دیگر "دالدری" یعنی «بیلــی اِلیـــوت» نیز برای سه جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین کارگردانی نامزد شده بود.

    6- گروه کمدی بداهه‌سرای The Groundlingsبه عنوان موفق‌ترین گروه آموزشی در مراسم اسکار امسال مطرح است. 5 نامزد از شاگردان این آموزشگاه هستند در حالیکه به گفته‌ی مدیر این آموزشگاه، "هِدر دی میشل"، نفر ششم یعنی "اوکتــاویو اسپنســر" (نامزد بازیگر مکمل زن) دوست نزدیک اعضای Groundlings است. "کریستـن ویـگ" و "آنـی موملــو" نامزد فیلم‌نامه‌ی اورجینال برای «ســاق‌دوش‌ها»، "ملیسـا مـک‌کارتی" نامزد بازیگر مکمل زن برای «ســاق‌دوش‌ها» و "نَت فکسـون" و "جیــم رَش" نامزد فیلم‌نامه‌ی اقتباسی برای «فرزنــدان» هستند. "مک‌کارتی" در این باره می‌گوید: "ما همگی به مدت 13 یا 14 سال است که دوست هستیم. این‌ها دوستان صمیمی من هستن که برای مراسم عروسی من حاضر می‌شن. ما همگی یک‌سال فوق‌العاده در کنار هم سپری کردیم".

    7- با نامزد شدن "جسیـکا چاستیــن" و "اوکتــاویو اسپنســر" در رشته‌ی بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم «کمک»، این چهارمین بار در چهارمین سال پیاپـی است که دو بازیگر از یک فیلم در این رشته نامزد اسکار می‌شوند. "اِمـی آدامـز" و "ملیسا لئو" در سال گذشته برای فیلم «مبارز»، "وِرا فارمیگـا" و "آنا کـندریک" در سال 2009 برای فیلم «بالا در آسمان» و "وایـولا دیویـس" و "اِمی آدامز" در سال 2008 برای فیلم «شک» نامزد این جایزه شده بودند.


    منبع: theweek.com


  10. #17
    کاربر مفید

    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    نميدونم
    نوشته ها
    3,369
    تشکر
    10,303
    تشکر شده 7,713 بار در 1,928 پست

    پیش فرض

    عکسهایی از اصغر فرهادی و مریل استریپ در مراسم اهداء گواهینامیه رسمی نامزدی اسکار
    سینمانگار: شب گذشته (۲۴ فوریه) و در فاصله بیست و چهار ساعت مانده به برگزاری هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار، اصغر فرهادی گواهینامیه رسمی نامزدی فیلم «جدایی نادر از سیمین» در اسکار را از مریل استریپ دریافت کرد. این مراسم در مرکز آکادمی علوم و هنر و تصاویر متحرک، در بورلی هیلز برگزار شد.

    در ادامه می توانید عکسهایی از این مراسم را مشاهده نمایید.
    براي ديدن عكس ها روي لينك زير كليك كنيد
    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]


+ ارسال موضوع جدید
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود تمام ترینر های بازی (pes 2012 (Pro Evolution Soccer 2012
    توسط ALIMOAZZEZ در انجمن کد تقلب ،ترینر ،پج و کرک بازی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 08-30-2012, 19:02
  2. پچ جدید بازی Pes 2012 با عنوان PESEdit 2012 Patch 3.2
    توسط Special در انجمن کد تقلب ،ترینر ،پج و کرک بازی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-09-2012, 19:07
  3. خدمات فناوري اطلاعات براي المپيك 2012
    توسط iman151 در انجمن اخبار IT
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-13-2010, 00:44

تعداد اعضای بازدید کننده از این تایپیک : 0

بازدید کنندگان :  (نمایش کلی)

نامی برای نمایش وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •