معرفی بازی ایرانی میرمهنا!






میرمهنا اولین بازی رایانه ای ملی ایران است که در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۸۹ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

این بازی توسط شرکت اسپریس پویانما و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای ساخته شد.این بازی در سبک اکشن شخص اول است که داستان آن براساس زندگی میر مهنا مبارزی در دوره کریم خان زند که بر ضد استعمار هلند و انگلستان می جنگیده ساخته شده است و منبع اصلی آن کتاب بر جاده های آبی سرخ بوده است.







خوب چند تا آمار جالب بدم که بدونین بازی ایرانی با همه ی نظرات و نقدهای بد پشت سرش چرا بازم خوبه


- در بازی Call of Juares II، تعداد 15 نفر برنامه نویس فعالیت داشتند که از 15 نفر 5 نفر ارشد برنامه نویس بودند.
غیر از این تعداد 12 نفر برنامه نویس موتور بازی فعالیت داشتند در صورتیکه در بازی میرمهنا جمعاً سه برنامه نویس که 2 نفر حدود 8 ماه در پروژه فعالیت داشتند وجود داشت
- همینطور تعداد 15 نفر Level Artist, Level Designer در بازی COJ فعالیت داشتند و این عدد در میرمهنا 5 بود.
- تعداد 9 نفر 2D Artist & Concept که در بازی میرمهنا 1 نفر بود.
- تعداد 17 نفر 3D Modeler, Animator که در بازی میرمهنا حدود 7 نفر بود.
- این در حالیست که قیمت موتور بازی COJ حدود 170،000 دلار بوده و قیمت موتور بازی میرمهنا 1000 دلار بود.
- هر دو پروژه حدود 20 ماه زمان تولید داشتند.










قرن 17 میلادی خلیج فارس و جزیره خارک توسط نیروهای کمپانی هند شرقی اشغال گردیده است. ماجرای بازی از جائی آغاز می شود که حنانه دختری از اهالی جزیره خارک، با یورش سربازان کمپانی هند شرقی به خانه آنها، او را دستگیر و در در سیاهچال قلعه موسلستاین که مقر فرماندهی کمپانی هند شرقی است زندانی میکنند.

در بازی میرمهنا بازی کننده در نقش یک جـوان جنـوبـی که بـرای نـجـات خـواهـرش حنانـه با یـاران میرمهنا همسو و همراه می گردد و با متجاوزان به وطن مبارزه و ایفای نقش خواهد کرد.


ویژگی های داستانی بازی (نگاه داستانی بازی)

هفت مرحله جذاب و مهیج این game در حدود ۴ ساعت به پایان می رسد.(من 3 ساعته تمومیدم..قبل ازینکه متوجه مهیج بودنش بشم تموم شد!!)

مراحل بازی در زما ن های متفاوتی از روز و شب رخ می دهد.

game مملو از کاراکترهای متعدد با چهره های متفاوت است.

طراحی فضا ویافت آن از روی نمونه های اصیل و هم زمان داستان بازی طراحی شده است. (واسه این کار از منابع عکس از خارک و بوشهر استفاده شد..با تشکر از مدیر هنری جناب بهنام شجاعی)

در این بازی بیش از ۸ سینماتیک بلند و ۲۰ سینماتیک کوتاه وجود دارد.

______________________________________________

شاخصه های هنری بازی (نگاه هنری بازی)

فضای بازی کاملاٌ واقعی است.(ما واقعا سعیمونو کردیم!)

مدل سازی کاراکترها و چهره هایشان ، اشیا، ساختمان ها با کیفیتی بالا و با دقت بسیار انجام شده است.(قبل ازینکه به کشش کامپیوتر ایرانی ها فکر کنیم و بیارنش پایین!!)

در این بازی حدود ۲۳۰ انیمیشن Motion Capture یا کیفیت بسیار عالی به چشم می خورد.(!!!!! خوب قبل ازین که روشون ادیت دستی برن و....)

______________________________________________

ویژگی های فنی بازی (نگاه فنی بازی)

استفاده از سیستم Material پشیرفته شامل:

Normal Map . parallax Map . specular Map , . . .

استفاده گسترده از Shader خاصی که توسط خود نیم سازنده بدنی نوشته شده است.(آخه موتور بازی خیلی خنگ بود.بیشتر برنامه ها رو مدیر فنی جناب بهنام آقاجانی نوشتن)

هوش مصنوعی مطابق با باز ی های روز NextGen.

کارگردانی صحنه در ابعادی وسیع کیفی و کمی.( هیچ نظری ندارم!!!!)

سرعت اجرای مناسب در کارت های گرافیکی سال های ۲۰۰۴ میلادی به بعد.


خوب اینم چند تا عکس از فضای بازی